Dikkat Eksikliği ve Aşırı Hareketlilik Bozukluğu

Sevgi Hanım ve Ümit Bey, evlendikten uzun bir zaman sonra çocuk sahibi olmaya karar verdiler. Oğulları Burak doğduktan sonra, Sevgi Hanım işten ayrıldı ve bütün zamanını oğluna vermeye başladı.

Burak, zor bir bebekti; uyumayı fazla sevmiyordu. Erkenden yürümeye başlayan Burak, en çok evi karıştırmaktan hoşlanıyordu; top oyunlarına düşkündü. Üç yaşına geldiğinde anaokuluna kaydoldu; öğretmenleri kendisinden memnunlardı, onda liderlik özellikleri olduğunu düşünüyorlardı. Ancak, Burak hazırlık sınıfına başladığında ilk şikayetler de gelmeye başladı. Sınıfta çok hareketliydi, masabaşı işlerini yarım bırakıyor ve sınıfta dolaşmaya başlıyordu, öğretmenin okuduğu öyküleri ise dinlemiyordu.

Yaz tatili sırasında bu söylenenler unutuldu. Eylül ayında Burak 1. sınıfa başladı. Annesiyle gelen Burak, hevesle sıraya girdi. Ne var ki, akşam onu okuldan almaya giden annesini bir sürü şikayet bekliyordu. Burak bütün gün sınıfta dolaşmış, öğretmenin dediklerini dinlememiş, ara sıra sınıftan çıktığı bile olmuştu. Akşam anne ve babası, oğullarına okulda uyması gereken kuralları büyük bir açıklıkla anlattılar. Çocuk da çok uslu olacağına söz verdi. Burak’a göre o hafta çok güzel geçmişti ve öğretmen de hiç ödev vermemişti. Cuma günü, Sevgi Hanım oğlunu okuldan almaya gittiğinde, öğretmeni, çocuğun hiç yerinde oturmadığını, çalışmalara katılmadığını, defterinin bomboş olduğunu ve ödev yapmadığını söyledi. Üstelik, tuvalete gideceğim diye sık sık sınıftan dışarı fırlıyor ve geri gelmiyordu.

Şikayetler gitgide artmaya başladı; “Burak hareketli, Burak söz dinlemiyor, Burak dağınık”. Burak sürekli sözler vermesine rağmen, ödevlerini eksik alıyor, güç bela masaya oturtuluyor, yazmaktan sıkılıyor, evde her akşam bir savaş yaşanıyordu. Sevgi Hanım, şikayet dinlememek için artık okula uğramıyordu. Burak, Kasım ayı ortalarında okuma yazmayı sökmeye başlamıştı; ancak harfleri irili ufaklıydı ve defterleri düzensizdi. Okumaktan da hiç hoşlanmıyordu. En sonunda sınıf öğretmeni, aileyi rehberlik bölümüne yönlendirdi. Burak’ın hiperaktif olmasından şüphelenen rehber öğretmen de, onları bir danışmanlık merkezine yönlendirdi.

Burada yapılan değerlendirmeler sonucunda, Burak’ın aşırı hareketlilik ve dikkat dağınıklığı sorunu olduğu anlaşıldı.