Okula İlk Defa Başlayacak Çocukların Adaptasyonunda 10 Altın Kural

Okula İlk Defa Başlayacak Çocukların Adaptasyonunda 10 Altın Kural

1. Çocuklardan önce velilerin sakin ve gerginlikten uzak olmaları çok önemli. Çünkü ebeveynlerin duygu durumu bir şekilde çocuklarına yansıyor. Bu noktada öncelikle ebeveynlerin soğukkanlı ve kaygılarını kontrol edebilir olmaları çok önemli.

2. Okula başlamadan önce, çocuklara okul ve öğretmenle ilgili gerçekçi bilgiler vermek, okulda bir gününün nasıl geçeceğini anlatmak, okulu önceden ziyaret etmek çok faydalı olacaktır. Çocukların tam ve yeterli bilgi edindikleri durumlarda endişe seviyelerinin de düştüğü görülecektir.

3. Okul kıyafetleri ve kırtasiye ihtiyaçları için birlikte keyifli alışveriş yapılması, çocuğa da seçme şansının tanınması, yine çocuğu okul için heveslendirecek ve çocukta okulla ilgili olumlu duygular ve düşünceler geliştirecektir.

4. Okula daha hazırlıklı başlayabilmek için okul düzeni 1 hafta öncesinden uygulanmaya başlanabilir. Böylece çocuk okulun ilk günü o düzene alışmış olacak ve bu durum, onun için ilk gününü daha normal kılacak, stresini azaltacaktır.

5. Okula başlamadan bir gün önce okulda neler olacağı çocuğa açık, anlaşılır bir şekilde anlatılabilir. Böylelikle çocuk ilk gün karşılaşacağı durumlara daha hazırlıklı olacak ve bu da yine onu sakinleştirecektir.

6. Çocukların okula başladığı ilk günün mümkün olduğunca normal ve sıradan bir gün gibi geçirilmesinde de fayda vardır. İlk gün için onların olağandışı hissedebilecekleri hazırlıkların yapılması çocuklarda tedirginlik ve stres yaratabilir.

7. Okula gidildiğinde öncelikle okul çevresinde kısa bir tur atılarak, arkadaşlarına “merhaba” demesi için cesaret verilebilir.

8. Ayrılma kaygısı yaşayan çocukların bu durumla sağlıklı bir şekilde başa çıkabilmeleri için vedalaşmalar çok önemlidir. Ancak vedalaşmalar oldukça kısa ve duygusallıktan uzak olmalıdır. Bu noktada ebeveynlerin vedalaşmaları acıklı bir hale getirmemeleri çok önemlidir.

9. İlk haftalarda okulu ve öğretmeniyle ilgili sohbetler etmek faydalı olacaktır. Fakat çocuktan bu konularla ilgili bilgi edinme yöntemi sorgulamadan uzak olmalıdır. Burada çocuğun dikkatle ve eleştirilmeden dinlenmesi önemlidir.

10. Ayrıca veli-okul ve veli-öğretmen ilişkisinin ilk günden itibaren önemi gözden kaçırılmamalıdır. Gerekli olduğu durumlarda hem adaptasyon aşamasında hem de ileriki aşamalarda karşılıklı bilgilendirme sağlanarak, uyum içerisinde işbirliği yapılmalıdır.

Klinik Psikolog, Gülşah Ergin - DBE Çocuk ve Genç Psikolojik Danışmanlık Merkezi

DBE Çocuk ve Genç Psikolojik Danışmanlık Merkezi
Bizi Arayın  Terapistlerimiz

Benzer İçerikler :

6 Adımda Çocuğunuzun Olumlu Davranışlarını Geliştirin

Ebeveynlik üzerine yazılmış bir kitap araştırdığınızda, binlerce şey bulabilirsiniz. Bu da yeni anne-babaların çoğunlukla birbiriyle çelişen bilgilerin...

Babanın Çocuğun Kişilik Gelişimindeki Rolü

Eşinin hamilelik döneminden itibaren ona destek olup, huzurlu olmasını sağlayarak, bebeğin anne karnındaki gelişimini takip etmeye ve onunla iletişim kurmaya...

Onu Hırsız Sanmayın

Çocuğunuz eve ona ait olmayan, ilk defa gördüğünüz bir kalem veya silgi ya da bir oyuncakla mı geliyor? Ona bunun hesabını sormak, hırsız etiketiyle suçlamak ...

Çocuklar Kitaptan Ne Bekler?

Geçtiğimiz günlerde Tüyap Kitap Fuarı sona erdi. Fuarın her yıl olduğu gibi bu yıl da okurlardan büyük ilgi gördüğü haberlerini okuduk. Ülkedeki kitap okuma...

İlginizi Çekebilir :

Helikopter Anne Babalar

“Ben çevremdeki arkadaşlarımın, yakınlarımın çocuklarıyla ilişkilerine baktığımda, ‘Bizde bazı acayiplikler var’ diye düşünüyordum...

KE-KE-ME-LİK

Çocuklar yaklaşık üç yaş civarında kendilerini ifade etme becerilerinde oldukça ustalaşmışlardır. Bu yaşlar çocuğun oldukça aktif ve meraklı olduğu...

Yetişkinlerin çocuklardan öğreneceği 6 ders

Bir çocuğun bir yetişkine her zaman öğretebileceği üç şey vardır; 1-Nedensiz yere mutlu olmak…  2-Her zaman meşgul olabilecek bir uğraş ...

Velilerle İletişimde Etkin Olabilmek

Öğretmenler en çok hangi veliler ile iletişim kurmakta zorlanıyor? Hemen hemen her öğretmenin konuşmaktan kaçındığı, rahatsız olduğu, iletişim kurmakta...