İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre çoğu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, yeni bir iş-özel yaşam dengesinin kurulmaya çalışıldığı ve tüm dünyayı etkisi altına alan birçok zorluk ve değişimle baş etmek zorunda olduğumuz günlerden geçiyoruz. Fakat sürekli endişe ve kaygı...

5 BASAMAKTA EN DOĞRU HİBRİT ÇALIŞMA MODELİNİ OLUŞTURMAK

5 BASAMAKTA EN DOĞRU HİBRİT ÇALIŞMA MODELİNİ OLUŞTURMAK

“En ilerici ve yenilikçi şirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar işe yaradığını tam olarak çözebilmiş değiller. Yöneticilerin en uygun çalışma sistemini belirlerken kurumun kültürünü, organizasyonel süreçlerin nasıl işlediğini, müşteri beklentilerini ve daha birçok faktörü göz önünde bulundurması gerekiyor. Bu noktada yapılabilecek en ...

İŞYERİNDE TÜKENMİŞLİK SENDROMU: TÜKENMİŞLİĞİN BEŞ AŞAMASI

İŞYERİNDE TÜKENMİŞLİK SENDROMU: TÜKENMİŞLİĞİN BEŞ AŞAMASI

Tükenmişlik, iş ve özel yaşamda sağlığı ve üretkenliği olumsuz yönde etkiler. Peki gerçekten tükenmişlik noktasına geldiğinizi ve bunun hangi sebeplerle olduğunu nasıl anlayabilirsiniz? Belirtileri erkenden tespit etmek, tükenmişlik sendromunun semptomlarını hafifletmekte ve riskleri azaltmakta size yardımcı olabilir. Tükenmişlik, iş yerinde ...

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen bir liderlik türüdür. Günümüzün rekabetçi iş dünyasında bu pozitif liderlik yaklaşımına sahip olabilmek, çalışanların motivasyonunu artırmak ve iyi işler çıkarabilmek için eski dönemlere...

DEPREM SONRASI ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİSİ

DEPREM SONRASI ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİSİ

Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz kaldı. Bu dönemde çevremizdeki herkesin psikolojisinin olumsuz etkilendiğini görebiliyoruz. Çoğu kişi depremden sonra uyuyamadığını, her an deprem olacakmış hissi yaşadığını, moral ve ...

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de fizyolojik birçok zararı olan sosyal medya platformlarının iş hayatlarımıza da bazen olumsuz etkileri olabiliyor. Çalışanların uygunsuz sosyal medya kullanımı şirkete ve işverenlere zarar ...

İŞE ALIM TESTLERİ

İŞE ALIM TESTLERİ

İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gerekeceğini düşündüğümüz yedi farklı işe alım testinden, bu testlerin hangi amaçlarla yapıldığından bahsedeceğiz. İşe alım testleri, başvurduğunuz şirketin sizinle ilgili bilgi edinebilmeleri ve bu bilgileri ...

LİDERLER İŞ YERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARINI NASIL ÇÖZEBİLİRLER?

LİDERLER İŞ YERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARINI NASIL ÇÖZEBİLİRLER?

İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek bunaltıcı olabilir. İşyerinde etkili iletişim kurabilmek, hem bire bir gündelik konuşmalarda hem de resmi, kurumsal iletişimler dâhil olmak üzere tüm iş süreçleri için kritik bir öneme sahiptir. ...

İŞYERİNDE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ

İŞYERİNDE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Yapılan araştırmalara göre iş dünyasında cinsiyet ayrımcılığı, yılda yaklaşık 2,8 milyon dolarlık üretkenlik kaybına yol açıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği, erkeklerin ve kadınların yaşamlarımızın her alanında eşit katılım göstermeleridir. İşyerinde toplumsal cinsiyet eşitliğinin en temel amacı ise kadınlar ve erkeklerin, geniş ölçüde eşit...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir analiz çalışması yapılmıştır. Yapılan bu analizde, iş yerinde empatinin, iş performansını olumlu şekilde etkilediği ortaya çıkmıştır. Empatiyi en basit haliyle, başkalarının duygularını...