Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış hissettirebiliyorlar. İşverenler ve yöneticiler, dijital dünya düzenine uygun yeni iÅŸ süreçlerini tasarlarken aynı zamanda doÄŸru davranışları ödüllendirmeye, saÄŸlıklı iletiÅŸimi mümkün kılan doÄŸru araçları tercih etmeye ve gerektiÄŸinde yüz yüze iletiÅŸimi sürdürmeye dikkat etmeliler. İnsan merkezli bir düzen kurmaya çalışmalılar.“

İş hayatında müşterilere ve iş arkadaşlarına saygılı davranılması gerektiğini hepimiz biliriz. Fakat dijital dünya kimi zaman buna engel olabiliyor. Yapılacak iş her ne olursa olsun işler dijitalleştiğinde iletişim şekli de değiştiği için sorunlar yaşanabiliyor. Kullanılan uygulamalar iş verimliliğini artırmaya yönelik tasarlanıyor ve bu süreçte kişilerarası iletişimle ilgili detaylar ihmal edilebiliyor.

Dijital dönüşümde Covid-19’un da etkisiyle çalışanlar ve müşteriler olaÄŸanüstü stresli koÅŸullarda çalışıyor. İzole edilmiÅŸ ortamlarda ya da evlerinde uzun saatler çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu süreçte çalışanların aslında her zamankinden daha çok sabra ve dayanıklılığa ihtiyacı var. Kendilerini deÄŸerli ve saygın hissetmeye ihtiyaçları var. Bu yüzden sizlerle dijitalleÅŸme sürecinde insan deneyimini ön planda tutma ve kiÅŸilerarası iletiÅŸimi kuvvetlendirebilmenin yollarını paylaşıyoruz.

Kullandığınız Araçların Kişilerarası Etkileşimi Nasıl Etkilediğini Gözlemleyin

 Ä°ÅŸ süreçlerini daha otomatik ve hızlı hale getirmeye çalışırken kullandığınız araçların başında hala bir insan olduÄŸunu unutmayın. Çalışanlarınızın birbirleriyle ve yöneticileriyle iletiÅŸimini kuvvetlendirmek için belirli aralıklarla toplantılar düzenleyebilirsiniz. Hep birlikte online ortamda yapılabilecek aktiviteler düzenleyebilirsiniz. Yeni çalışma sisteminiz ile ilgili çalışanlarınızın memnuniyetini ve performansını ölçerek durum deÄŸerlendirmeleri yapabilirsiniz. Çalışanlarınızın mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını tespit ederek bu doÄŸrultuda eÄŸitimler almalarını saÄŸlayabilirsiniz.

İşiniz İçin En Uygun Araçları Tercih Edin

Dijitalleşme sürecinde geliştirilen araçlar, birçok detay düşünülerek ve birçok kurumun ortak ihtiyaçları gözetilerek tasarlanıyor. Fakat sizin kurumunuz için en uygun araç hangisi? Kullandığınız teknolojik araçların ve yeni iş sisteminizin müşterilerle olan ilişkilerinizi nasıl etkilediğini de değerlendirmelisiniz. Çok pratik ve çözüm odaklı olduğunu düşündüğünüz araçlarınız müşterilerle kurduğunuz ilişkilerinizi ve bağlılığı zedeliyor olabilir.

Google’a girip “X iÅŸi için en iyi dijital araç nedir?” ÅŸeklinde arama yaptığınızda her türlü ticari iÅŸlem ve görev için tasarlanmış “olması gereken” araçların listelendiÄŸi “En İyi 10 Dijital Araç” içeriklerinin bombardımanına tutulacaksınız. ÇoÄŸu zaman, bu listeleri oluÅŸturan yazarlar kendi dijital çözümlerini ve geliÅŸtirdikleri araçlarını pazarlamak için bu tür içerikleri oluÅŸtururlar. Fakat unutmayın ki, yanlış seçilmiÅŸ bir dijital araç çalışanların motivasyonunu düşürmekle ve dijital dönüşüm çabalarının hüsranla sonuçlanmasıyla kalmaz aynı zamanda finansal olarak da kayıplar yaÅŸamanıza sebep olur. Bu yüzden sizin için en uygun dijital aracı seçerken alanında uzman yazılımcılardan danışmanlık alabilirsiniz.

PowerPoint Sunumları Daha Az Kullanın

Birçok iş yerinde çalışanlar, toplantılara hazırladıkları sunumlarla katılıyorlar. Çünkü slaytlar tüm bilgileri hızlı bir şekilde karşı tarafa aktarmak için etkili bir araçtır. Ancak dünyanın en büyük perakende bankalarından birinde yapılan araştırmada bu sunumların çalışanların birbirleriyle arasındaki iletişimi azalttığı ortaya kondu. Toplantıda çalışanlar haliyle slaytlara odaklanıyor ve sunum yapan kişiye çok az ilgi gösteriyorlar. Bu yüzden bu banka, slayt kullanımını önemli ölçüde azaltmaya karar verdi. Çalışanlar elbette gerekli tüm bilgileri birbirleriyle paylaşıyorlar ancak toplantılarda slaytlardan yararlanmıyorlar. Böylece toplantı sırasında bilgi aktarımı azalmış olsa da çalışanların arasındaki iletişim ve işbirliği kuvvetleniyor.

Sonuç olarak, dijital dünyanın gelişmiş teknolojilerinden faydalanırken çalışan bağlılığına ve müşteri memnuniyetine odaklanmak, şirketler için hayati önem taşımaktadır. Hangi sektörde, kimlerle ve ne için çalışıyor olursanız olun, karşınızdaki kişinin bir insan olduğunu unutmamalısınız. Tüm iş süreçleri değişse dahi insanların temel ihtiyaçları değişmeyecektir. Bu ihtiyaçların karşılanması, sağlıklı iletişim kurabilmek her zaman önemli olacaktır. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz takdirde teknolojinin sunduğu birçok avantajı kullanarak daha başarılı ve verimli çalışmanız mümkündür.

KAYNAK

Lindstrom M., (20 Mayıs 2020). Don’t Let Digital Transformation Make You Less Human. Harvard Business Review

Benzer İçerikler :

Madde madde iş stresiyle başa çıkma yolları

İş yerindeki uzun süreli stresin kiÅŸiler üzerindeki yansımaları farklı ÅŸekillerde olabiliyor. Bu belirtilerden bazılarını sayacak olursak bunlar; • ...

Türkiye'de Koçluk

Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiÄŸi çok da bilinçli olmayan bir ÅŸekilde baÅŸladı. ...

Aklın Oyunları

Beynimizin gerek psikolojik, gerekse beden sağlığımızı korumak için elinden geleni yaptığını ve daha pek çok işlevi ne denli muhteşem bir orkestrasyon...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

İlginizi Çekebilir :

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...

YÖNETİCİLERİN DE MOTİVASYONA İHTİYAÇLARI VARDIR

Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...

ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK POTANSİYELİ BAŞARIYI NASIL ETKİLİYOR?

Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....