Kurumsal Gelişim Merkezi

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve liderlik becerilerini geliştirmesi beklenir. Büyük bir lider olabilmek için hem ikili ilişkilerde, çalışanlarla ve müşterilerle hem de organizasyonel süreçlerin tamamında çok çaba göstermek gereklidir.

Günümüzün hızla değişen ve dönüşen, rekabetlerle dolu iş dünyasında, özellikle genç liderlerin başarılı olabilmeleri için pek çok konuda çaba göstermeleri gerekir. Aşağıdaki stratejileri uygulayarak, liderlik yoluna adım attığınız ilk günden itibaren başarılı olmak için bir fark yaratabilirsiniz.

1. Sağlam Değerleriniz Ve Vizyonunuz Olsun

İş dünyasının en başarılı liderleri, değerlerine ve vizyonlarına bağlıdırlar. Bu değerler ve vizyon, onlar için birincil karar verme kriteridir. Kişisel hedeflerinizi ve sizin için vazgeçilmez olan ilk üç ila beş değerinizi belirleyerek yola çıkın. Değerlerinizi ve hedeflerinizi belirlerken liderliğini yaptığınız ekiplerin ve şirketinizin başarısını göz önünde bulundurmalısınız. Bu vizyonu her fırsatta ekiplerinize de aşılamalısınız.

2. Yönetimini Üstlendiğiniz Ekiplerle Tanışın

Bir ekibin liderliğini devralmak, sizin için olduğu kadar o ekibin çalışanları için de heyecan ve endişe verici bir süreçtir. Bu süreçte, ekibinizdeki çalışanların her birini, profesyonel düzeyde, olabildiğince detaylı bir şekilde tanımalısınız. Çalışanlarınızın güçlü ve gelişime açık yönlerini, becerilerini, organizasyonel süreçlerde üstlendikleri rolleri, sosyal ilişkilerde nasıl tutumlara ve davranışlara sahip olduğunu öğrenmelisiniz. Her bir ekip üyesinin, diğer çalışanlar tarafından çok iyi bilinen bir “süper gücü” vardır. Siz de ekip üyelerinizin süper gücünü keşfetmeye çalışın.

3. Ekibinize Hedeflerini Belirleyebilmeleri İçin Destek Olun

Her ekip, belirli organizasyonel süreçleri yürütebilmek için belirli bir düzende çalışmalarını sürdürür. Her çalışan, bu organizasyonel sürecin kıymetli bir parçasıdır ve tüm çalışanlar büyük bir amaca hizmet etmek için bir aradadır. Bu amaç genel olarak çalışanların ve dolayısıyla şirketin başarısını ve kazancını artırmaktır. Fakat kimi zaman ekiplerin kendilerine anlamlı ve değerli bir hedef belirlemeleri ya da mevcut hedeflerinin içeriğini yeniden belirlemeleri ve yeni bir yol haritası oluşturmaları gerekebilir. Böyle zamanlarda liderlik becerilerinizi de ortaya koyarak ekibi bir araya toplamalısınız. Onlarla sahip oldukları değerleri, kişisel iş hedefleri ve yürütülen işlerle ilgili önerileri hakkında tartışmalısınız. Bu sürece aktif bir şekilde dâhil olun ve çalışanları beyin fırtınası yapmaları için teşvik edin.

4. Çalışanları Etkili Bir Şekilde Dinleyin Ve Gerektiğinde Harekete Geçin

Kendi varsayımları üzerine yola çıkan liderler, ekipler ve tüm organizasyonel süreçlerde çok hızlı bir şekilde otorite kurmaya çalışırlar. Fakat bundan önce çalışanlarınızla etkili bir şekilde iletişim kurabilmeli, onları çok iyi dinleyebilmelisiniz. Ancak ekibinizi ve iş süreçlerini en iyi şekilde öğrendikten sonra onları yönetebilirsiniz. Ve ancak bu şekilde çalışanlarınızdan saygı ve sadakat görebilirsiniz. Elbette bu, iş yerinde pasif olmanız, genel işleyişe karışmamanız anlamına gelmiyor. Bir şeyleri daha iyiye doğru değiştirmek ve dönüştürmek istiyorsanız önce çok iyi bir dinleyici ve gözlemci olmanız gerektiği anlamına geliyor.

5. Ekip İle İş Birliği Yapın

Bir lider olduğunuzda, sizden, daha önce hiç ilgilenmediğiniz çeşitli sorunları çözmeniz istenebilir. Bu süreçte farklı bakış açılarına sahip, deneyimli çalışanlarla bir araya gelerek beyin fırtınası yaptığınızda en sağlıklı çözümleri üretme şansınız artacaktır. Tüm farklı bakış açılarını bir bütün halinde değerlendirmeye ve en etkili çözüm yollarını bulmaya çalışmalısınız.

6. Müşterilerinize Âşık Olun!

Şirketinizin başarısını ve kazancını artırabilmek için en büyük önceliklerinizden biri müşterilerinizle olumlu ilişkiler geliştirmek olmalıdır. Müşterileriniz kişisel olarak sizden çok farklı yapıda insanlar olsalar da onları çok iyi analiz etmeli, tanımalı ve onlarla sağlam bağlantılar kurmalısınız. Yönettiğiniz ekibin çalışanlarını da aynı vizyonda hareket etmeleri için teşvik etmelisiniz.

7. Çalışanlarınızla Aranızda Korku Değil Sevgi Temelli Bağlar Kurun

Bir lider olarak, pek çok çalışanın yapmanızdan hoşlanmayacağı görevleriniz de olacak. Birçoğu sırf bu yüzden sizi sevmediklerine bile karar verebilirler. Bunun için endişelenmeyin. Sevilmeme veya yanlış hareket etme korkularınızın kararlarınızı etkilemesine izin verirseniz hiçbir zaman etkin ve başarılı bir lider olamazsınız. Bunun yerine, değerlerinize ve vizyonunuza da bağlı kalarak sevgi dolu bir liderlik anlayışı geliştirin. Şeffaf ve sınırları belirlenmiş sağlıklı iletişim yöntemlerini kullanın. Kararlarınızın arkasındaki nedenleri ve düşüncelerinizi paylaşın.

Tüm bunların yanı sıra, sizden daha kıdemli liderlerin yol gösterici tavsiyelerine karşı açık olun. Sorunlar yaşadığınızda, sizden çok daha deneyime sahip olan liderlerin, tahmin ettiğinizden çok daha fazla yardımı dokunabilir. Yukarıda bahsi geçen vizyon ve değer belirleme süreci dahi başlı başına uzun ve zaman alan bir yolculuktur. Özellikle iş hayatınızın devamını büyük ölçüde etkileyecek kadar önemli olan bu süreçte, kıdemli liderlerin mentorluğundan faydalanabilirsiniz.

 

KAYNAK
Metcalf M., (5 Haziran 2020). Seven ImportantTipsFor New Leaders. Forbes.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Duygusal Dayanıklılık

Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...

Değerlendirme Araçlarının Çalışan Performansını Öngörme Yüzdeleri

İş başvurusunda bulunan bir adaya tek başına uygulanan ‘Genel Yetenek’ testi, kişinin işe başladıktan sonraki performansının %26’sını, ...

Gündüz Düşleri II

Geçtiğimiz hafta, zihnin, içinde bulunulan zaman, mekân ve diğer koşullardan uzaklaşarak düşsel alanda gezinmesi üzerine konuşmuş; araştırmalara göre...

Gündüz Düşleri I

Araştırmalara göre, çoğumuz, uyanık olduğumuz zamanın %30’unu düşler diyarına yolculuk yaparak geçiriyoruz. Sıradan bir insanın günün ortalama 16 ...

İlginizi Çekebilir :

ÖĞRENME STİLLERİ NELERDİR? ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİ NE İŞE YARAR?

Öğrenme denildiğinde akla gelen ilk şeylerden biri, sınıfında ders veren bir öğretmen ve onu dinleyen öğrencileridir. Öğrenme işi burada başlar ve belki birçok ...

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre çoğu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, yeni bir...