Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Gallup tarafından yapılan bir araÅŸtırmanın sonuçlarına göre çalışanların iÅŸten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor.

Günümüzde ÅŸirketler ayakta durabilmek ve mevcut baÅŸarılarını sürdürebilmek için çalışanların memnuniyetine, katılımına ve baÄŸlılığına her zamankinden daha fazla önem veriyorlar. Gallup’un Küresel Ä°ÅŸyeri Durumu raporuna göre, dünya çapındaki çalışanların yalnızca %15’i iÅŸ yerindeki görevleriyle meÅŸgul. Bunun dışındaki zamanlarını, yeteneklerini ve enerjilerini ekiplerine deÄŸer katmak ve ÅŸirketin giriÅŸimlerini ilerletmek için duygusal yatırımlar yapıyorlar. Gallup tarafından yapılan bir araÅŸtırmanın sonuçlarına göre çalışanların iÅŸten ayrılmaları ABD’ye 550 milyar dolara mal oluyor. Tüm bunlar, büyük maddi kayıplar yaÅŸamadan günümüzün zorlu rekabet ortamında ayakta kalabilmenin en önemli yollarından birisinin çalışan baÄŸlılığını kuvvetlendirmek olduÄŸunu gösteriyor.

Günümüzde iş dünyası daha önce hiç olmadığı kadar hızlı hareket ediyor. Dünyanın dört bir yanındaki işletmeler, çoğu kişinin kaldırabileceğinden daha fazla değişimle karşı karşıya geliyorlar. Daha az kaynakla, daha hızlı büyümek ve daha fazla değer yaratmak zorundalar. Böyle bir ortamda rekabet avantajı elde etmek için hem tüm gelişmelere hâkim olabilmek hem de çevik hareket etmek gerekiyor.

Peki, yöneticiler, çalışanların şirkete ne kadar bağlı olduğunu nasıl anlayabilir?

  • Benden ne beklendiÄŸini ve iÅŸ kalitemi biliyorum.
  • Kendimi geliÅŸtirmek için gerekli kaynaklara ve eÄŸitim olanaklarına sahibim.
  • En iyi yaptığım ÅŸeyi her gün yapma fırsatım var.
  • Sıklıkla takdir, övgü ve yapıcı eleÅŸtiriler alıyorum.
  • Yöneticilerime güvenirim ve onların benim çıkarlarımı göz önünde bulundurduklarına inanırım.
  • Åžirketin misyonuna nasıl bir katkıda bulunduÄŸumu açıkça görebiliyorum.
  • Hem kiÅŸisel hem de profesyonel olarak öğrenme ve geliÅŸme fırsatlarım var.

Çalışanlar bu gibi ifadeleri güvenle ve samimi bir şekilde dile getirebiliyorsa bağlılıklarının yüksek olduğu düşünebilir. Tersi bir durumda ise iyileştirme süreci karmaşık ve zor değildir. Sadece belirli adımları, sistematik bir şekilde takip etmeniz gerekir.

1. Tüm Çalışanların Şirket İçindeki Rolü Açıkça Belirlenmelidir

Doğru insanlara doğru rollerin verildiğinden emin olmalısınız. Bir yönetici olarak büyük resmi görebilmek sizin sorumluluğunuzdur. Bunun yolu da çalışanlarınızın potansiyellerinin farkında olmaktan ve onları iyi tanımaktan geçer. Çalışanlarınızı, sahip oldukları yetkinlikler, potansiyeller, beceri, tutum ve kişilik özellikleri kapsamında yeteri kadar tanıyor musunuz? Yetkinlik Modeli Oluşturma hizmetimizden faydalanarak doğru pozisyonlar için doğru çalışanlara yetki verdiğinizden emin olabilirsiniz.

2. Çalışanlarınızın İhtiyaç Duydukları Eğitimleri Alabilmelerini Sağlayın

Çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu eğitimleri fark edebilmenin en doğru çözümü, düzenli aralıklarla performans değerlendirmeleri yapmaktır. Ortaya çıkan sonuçlara göre çalışanlarınızın ne tür eğitimlere ihtiyaç duyduğunu kolayca fark edebilirsiniz. Bu şekilde hem onların gelişmelerine destek olabilir hem de şirketin genel başarısını artırmak için büyük bir adım atabilirsiniz.

3. Çalışanlarınızın Yaptığı İşlerle Şirketin Hedeflerine Nasıl Hizmet Ettiklerini Anlamalarını Sağlayın

Bağlılığı ve katılımı yüksek çalışanlar, anlamlı işler yaptıklarına ve şirketin misyonuna, stratejik hedeflerine nasıl bir katkıda bulunduklarına dair net bir anlayışa sahiptirler. Büyük yetenekleri şirketinizde barındırmak için onları gelişigüzel bir pozisyona yerleştirmemelisiniz. Şirketinizin hedeflerine ve çalışanın kendi hedeflerine uygun bir yol haritası çıkartarak bunu çalışanınızla paylaşmalısınız. Değerlendirme ve Geliştirme Uygulamalarımız ile bu süreci sizler için kolaylaştırıyoruz. Kurumunuzun ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış, çok yönlü ve objektif bir değerlendirme sistemiyle, çalışanların ve çalışan adaylarının pozisyona uygunluklarını, güçlü ve gelişime açık yönlerini tespit edebilir ve bu veriler ışığında aksiyon alabilirsiniz.

4. Sık Sık Durum Değerlendirmeleri Yapın

Geri bildirim vermek için sezon sonunu beklemek artık çok eski ve verimsiz bir değerlendirme yöntemi olarak görülüyor. Günümüzün iş dünyasında koşullar, düzenli geri bildirimler vermeyi gerektiriyor. Böylelikle, bir hata söz konusu ise çok vakit kaybetmeden yeni bir rota belirleme imkânı sağlanabiliyor ve israf azalıyor. Bununla birlikte düzenli olarak geri bildirimler vermek çalışanlarınızın değer gördüğünü ve yaptıkları işlerin kontrol edildiğini anlamalarını sağlayarak bağlılıklarını da artıracaktır.

5. Beyin Fırtınaları ve Yapıcı Tartışma Ortamları Yaratın

Başarılı bir yönetici olmak için bağlılığı artırmaya yönelik yaptığınız çalışmalarda şeffaf olmalısınız. Çalışanlarla bu süreçle ilgili toplantılar yaparak mevcut sorunların olası çözüm yolları hakkında tartışmalar yapılmasınaimkân tanımalısınız.

Çalışanlarınızın, kurumunuzda çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeyini, size ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi ve bu ölçümlerin sonucuna göre sizler için uygun aksiyonların planlanmalarını oluşturmayı hedefleyen Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmalarımızdan faydalanabilirsiniz.

Tüm bu aşamalar karmaşık değildir fakat bir önem sırasına göre gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Unutmayın ki günümüzde başarılı olabilmek için büyük sermayeler harcamak ve büyük kazançlar elde etmek artık yeterli olmamaktadır. Bu yüzden çalışan bağlılığı ve memnuniyeti gibi alanlarda gelişmelere ayak uydurmalı ve yetenekli çalışanlarınızı elde tutmanın çağdaş bir yolunu bulmalısınız.

Daha Fazlası İçin:

Yetkinlik Modeli OluÅŸturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/

16PF KiÅŸilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/16pf-kisilik-envanteri/

Etkin Geri Bildirim Verme EÄŸitimihttps://www.dbe.com.tr/tr/dbe/14/etkinlikler/etkin-geri-bildirim-verme-egitimi--online-50

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

DBE İş Kazalarını Önleme Projesi

DBE tarafından sanayi sektöründe yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen özel bir projedir. Bu amaçla Mavi ...

Başarılı Yöneticilerin 4 Altın Kuralı

Başarılı yöneticilerin nasıl güçlü iş yerleri yarattıklarına dair bugüne kadar sayısız kitap yayımlandı. Son 20 yıl içerisinde birbirinden farklı yaklaşık 9000 ...

Ä°Åž DÃœNYASININ YENÄ° TRENDÄ° GAMIFICATION (OYUNLAÅžTIRMA)

Ä°ÅŸ Dünyasının Yeni Trendi Gamification (OyunlaÅŸtırma) Önce Ä°ÅŸ Sonra EÄŸlence Diyenlerden Misiniz?  GeçmiÅŸteki inanca göre eÄŸlence ve performans zıt ...

İlginizi Çekebilir :

TÜM BAŞARILI LİDERLERİN SAHİP OLDUĞU 5 ÖZELLİK

“DoÄŸuÅŸtan lider” ifadesini mutlaka duymuÅŸsunuzdur. Bu ifadeye göre lider olmak doÄŸuÅŸtan gelen bir özelliktir ve bu özelliÄŸin sonradan...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...

Şirketler Neden Gençleşmek İstiyor

Günümüzde, birçok şirket gençleşmeyi bir zorunluluk olarak görüyor. Sebebi ise değişen koşullar ve bu koşullara cevap verebilecek esneklik arayışı. Sürekli...

Yetenek Siz'siniz

Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...