Kurumsal Gelişim Merkezi

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Gallup tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların işten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor.

Günümüzde şirketler ayakta durabilmek ve mevcut başarılarını sürdürebilmek için çalışanların memnuniyetine, katılımına ve bağlılığına her zamankinden daha fazla önem veriyorlar. Gallup’un Küresel İşyeri Durumu raporuna göre, dünya çapındaki çalışanların yalnızca %15’i iş yerindeki görevleriyle meşgul. Bunun dışındaki zamanlarını, yeteneklerini ve enerjilerini ekiplerine değer katmak ve şirketin girişimlerini ilerletmek için duygusal yatırımlar yapıyorlar. Gallup tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların işten ayrılmaları ABD’ye 550 milyar dolara mal oluyor. Tüm bunlar, büyük maddi kayıplar yaşamadan günümüzün zorlu rekabet ortamında ayakta kalabilmenin en önemli yollarından birisinin çalışan bağlılığını kuvvetlendirmek olduğunu gösteriyor.

Günümüzde iş dünyası daha önce hiç olmadığı kadar hızlı hareket ediyor. Dünyanın dört bir yanındaki işletmeler, çoğu kişinin kaldırabileceğinden daha fazla değişimle karşı karşıya geliyorlar. Daha az kaynakla, daha hızlı büyümek ve daha fazla değer yaratmak zorundalar. Böyle bir ortamda rekabet avantajı elde etmek için hem tüm gelişmelere hâkim olabilmek hem de çevik hareket etmek gerekiyor.

Peki, yöneticiler, çalışanların şirkete ne kadar bağlı olduğunu nasıl anlayabilir?

  • Benden ne beklendiğini ve iş kalitemi biliyorum.
  • Kendimi geliştirmek için gerekli kaynaklara ve eğitim olanaklarına sahibim.
  • En iyi yaptığım şeyi her gün yapma fırsatım var.
  • Sıklıkla takdir, övgü ve yapıcı eleştiriler alıyorum.
  • Yöneticilerime güvenirim ve onların benim çıkarlarımı göz önünde bulundurduklarına inanırım.
  • Şirketin misyonuna nasıl bir katkıda bulunduğumu açıkça görebiliyorum.
  • Hem kişisel hem de profesyonel olarak öğrenme ve gelişme fırsatlarım var.

Çalışanlar bu gibi ifadeleri güvenle ve samimi bir şekilde dile getirebiliyorsa bağlılıklarının yüksek olduğu düşünebilir. Tersi bir durumda ise iyileştirme süreci karmaşık ve zor değildir. Sadece belirli adımları, sistematik bir şekilde takip etmeniz gerekir.

1. Tüm Çalışanların Şirket İçindeki Rolü Açıkça Belirlenmelidir

Doğru insanlara doğru rollerin verildiğinden emin olmalısınız. Bir yönetici olarak büyük resmi görebilmek sizin sorumluluğunuzdur. Bunun yolu da çalışanlarınızın potansiyellerinin farkında olmaktan ve onları iyi tanımaktan geçer. Çalışanlarınızı, sahip oldukları yetkinlikler, potansiyeller, beceri, tutum ve kişilik özellikleri kapsamında yeteri kadar tanıyor musunuz? Yetkinlik Modeli Oluşturma hizmetimizden faydalanarak doğru pozisyonlar için doğru çalışanlara yetki verdiğinizden emin olabilirsiniz.

2. Çalışanlarınızın İhtiyaç Duydukları Eğitimleri Alabilmelerini Sağlayın

Çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu eğitimleri fark edebilmenin en doğru çözümü, düzenli aralıklarla performans değerlendirmeleri yapmaktır. Ortaya çıkan sonuçlara göre çalışanlarınızın ne tür eğitimlere ihtiyaç duyduğunu kolayca fark edebilirsiniz. Bu şekilde hem onların gelişmelerine destek olabilir hem de şirketin genel başarısını artırmak için büyük bir adım atabilirsiniz.

3. Çalışanlarınızın Yaptığı İşlerle Şirketin Hedeflerine Nasıl Hizmet Ettiklerini Anlamalarını Sağlayın

Bağlılığı ve katılımı yüksek çalışanlar, anlamlı işler yaptıklarına ve şirketin misyonuna, stratejik hedeflerine nasıl bir katkıda bulunduklarına dair net bir anlayışa sahiptirler. Büyük yetenekleri şirketinizde barındırmak için onları gelişigüzel bir pozisyona yerleştirmemelisiniz. Şirketinizin hedeflerine ve çalışanın kendi hedeflerine uygun bir yol haritası çıkartarak bunu çalışanınızla paylaşmalısınız. Değerlendirme ve Geliştirme Uygulamalarımız ile bu süreci sizler için kolaylaştırıyoruz. Kurumunuzun ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış, çok yönlü ve objektif bir değerlendirme sistemiyle, çalışanların ve çalışan adaylarının pozisyona uygunluklarını, güçlü ve gelişime açık yönlerini tespit edebilir ve bu veriler ışığında aksiyon alabilirsiniz.

4. Sık Sık Durum Değerlendirmeleri Yapın

Geri bildirim vermek için sezon sonunu beklemek artık çok eski ve verimsiz bir değerlendirme yöntemi olarak görülüyor. Günümüzün iş dünyasında koşullar, düzenli geri bildirimler vermeyi gerektiriyor. Böylelikle, bir hata söz konusu ise çok vakit kaybetmeden yeni bir rota belirleme imkânı sağlanabiliyor ve israf azalıyor. Bununla birlikte düzenli olarak geri bildirimler vermek çalışanlarınızın değer gördüğünü ve yaptıkları işlerin kontrol edildiğini anlamalarını sağlayarak bağlılıklarını da artıracaktır.

5. Beyin Fırtınaları ve Yapıcı Tartışma Ortamları Yaratın

Başarılı bir yönetici olmak için bağlılığı artırmaya yönelik yaptığınız çalışmalarda şeffaf olmalısınız. Çalışanlarla bu süreçle ilgili toplantılar yaparak mevcut sorunların olası çözüm yolları hakkında tartışmalar yapılmasınaimkân tanımalısınız.

Çalışanlarınızın, kurumunuzda çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeyini, size ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi ve bu ölçümlerin sonucuna göre sizler için uygun aksiyonların planlanmalarını oluşturmayı hedefleyen Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmalarımızdan faydalanabilirsiniz.

Tüm bu aşamalar karmaşık değildir fakat bir önem sırasına göre gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Unutmayın ki günümüzde başarılı olabilmek için büyük sermayeler harcamak ve büyük kazançlar elde etmek artık yeterli olmamaktadır. Bu yüzden çalışan bağlılığı ve memnuniyeti gibi alanlarda gelişmelere ayak uydurmalı ve yetenekli çalışanlarınızı elde tutmanın çağdaş bir yolunu bulmalısınız.

Daha Fazlası İçin:

Yetkinlik Modeli Oluşturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/

16PF Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/16pf-kisilik-envanteri/

Etkin Geri Bildirim Verme Eğitimihttps://www.dbe.com.tr/tr/dbe/14/etkinlikler/etkin-geri-bildirim-verme-egitimi--online-50

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İŞ KAZALARINI ENGELLEME PROJESİ

Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir ...

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...

Çalışan Motivasyonu

Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu  olması ...

ERTELEME HASTALIĞI VE MÜKEMMELİYETÇİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?

“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...

İlginizi Çekebilir :

İşlerden Biraz Uzaklaşmak: Tatil

Tüm sene çalıştıktan sonra tatil yapmak bütün çalışanların özlemle beklediği bir şey. Tatil motivasyon unsuru. İşlerden biraz uzaklaşmak, sabahları geç ...

İŞİ İŞTE BIRAKMAK

Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki ...

Bloom’un Taksonomisini Öğrenme Hedefleri Oluşturmak İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?

Bir iş hedefi için gerekli olan öğrenme seviyesinin anlaşılması, bir öğretim programının başarı ile planlaması için kritik öneme sahiptir. Her eğitim...

Kontrol Odağı Kuramı

Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...