Kurumsal Gelişim Merkezi

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Gallup tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların işten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor.

Günümüzde şirketler ayakta durabilmek ve mevcut başarılarını sürdürebilmek için çalışanların memnuniyetine, katılımına ve bağlılığına her zamankinden daha fazla önem veriyorlar. Gallup’un Küresel İşyeri Durumu raporuna göre, dünya çapındaki çalışanların yalnızca %15’i iş yerindeki görevleriyle meşgul. Bunun dışındaki zamanlarını, yeteneklerini ve enerjilerini ekiplerine değer katmak ve şirketin girişimlerini ilerletmek için duygusal yatırımlar yapıyorlar. Gallup tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların işten ayrılmaları ABD’ye 550 milyar dolara mal oluyor. Tüm bunlar, büyük maddi kayıplar yaşamadan günümüzün zorlu rekabet ortamında ayakta kalabilmenin en önemli yollarından birisinin çalışan bağlılığını kuvvetlendirmek olduğunu gösteriyor.

Günümüzde iş dünyası daha önce hiç olmadığı kadar hızlı hareket ediyor. Dünyanın dört bir yanındaki işletmeler, çoğu kişinin kaldırabileceğinden daha fazla değişimle karşı karşıya geliyorlar. Daha az kaynakla, daha hızlı büyümek ve daha fazla değer yaratmak zorundalar. Böyle bir ortamda rekabet avantajı elde etmek için hem tüm gelişmelere hâkim olabilmek hem de çevik hareket etmek gerekiyor.

Peki, yöneticiler, çalışanların şirkete ne kadar bağlı olduğunu nasıl anlayabilir?

  • Benden ne beklendiğini ve iş kalitemi biliyorum.
  • Kendimi geliştirmek için gerekli kaynaklara ve eğitim olanaklarına sahibim.
  • En iyi yaptığım şeyi her gün yapma fırsatım var.
  • Sıklıkla takdir, övgü ve yapıcı eleştiriler alıyorum.
  • Yöneticilerime güvenirim ve onların benim çıkarlarımı göz önünde bulundurduklarına inanırım.
  • Şirketin misyonuna nasıl bir katkıda bulunduğumu açıkça görebiliyorum.
  • Hem kişisel hem de profesyonel olarak öğrenme ve gelişme fırsatlarım var.

Çalışanlar bu gibi ifadeleri güvenle ve samimi bir şekilde dile getirebiliyorsa bağlılıklarının yüksek olduğu düşünebilir. Tersi bir durumda ise iyileştirme süreci karmaşık ve zor değildir. Sadece belirli adımları, sistematik bir şekilde takip etmeniz gerekir.

1. Tüm Çalışanların Şirket İçindeki Rolü Açıkça Belirlenmelidir

Doğru insanlara doğru rollerin verildiğinden emin olmalısınız. Bir yönetici olarak büyük resmi görebilmek sizin sorumluluğunuzdur. Bunun yolu da çalışanlarınızın potansiyellerinin farkında olmaktan ve onları iyi tanımaktan geçer. Çalışanlarınızı, sahip oldukları yetkinlikler, potansiyeller, beceri, tutum ve kişilik özellikleri kapsamında yeteri kadar tanıyor musunuz? Yetkinlik Modeli Oluşturma hizmetimizden faydalanarak doğru pozisyonlar için doğru çalışanlara yetki verdiğinizden emin olabilirsiniz.

2. Çalışanlarınızın İhtiyaç Duydukları Eğitimleri Alabilmelerini Sağlayın

Çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu eğitimleri fark edebilmenin en doğru çözümü, düzenli aralıklarla performans değerlendirmeleri yapmaktır. Ortaya çıkan sonuçlara göre çalışanlarınızın ne tür eğitimlere ihtiyaç duyduğunu kolayca fark edebilirsiniz. Bu şekilde hem onların gelişmelerine destek olabilir hem de şirketin genel başarısını artırmak için büyük bir adım atabilirsiniz.

3. Çalışanlarınızın Yaptığı İşlerle Şirketin Hedeflerine Nasıl Hizmet Ettiklerini Anlamalarını Sağlayın

Bağlılığı ve katılımı yüksek çalışanlar, anlamlı işler yaptıklarına ve şirketin misyonuna, stratejik hedeflerine nasıl bir katkıda bulunduklarına dair net bir anlayışa sahiptirler. Büyük yetenekleri şirketinizde barındırmak için onları gelişigüzel bir pozisyona yerleştirmemelisiniz. Şirketinizin hedeflerine ve çalışanın kendi hedeflerine uygun bir yol haritası çıkartarak bunu çalışanınızla paylaşmalısınız. Değerlendirme ve Geliştirme Uygulamalarımız ile bu süreci sizler için kolaylaştırıyoruz. Kurumunuzun ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış, çok yönlü ve objektif bir değerlendirme sistemiyle, çalışanların ve çalışan adaylarının pozisyona uygunluklarını, güçlü ve gelişime açık yönlerini tespit edebilir ve bu veriler ışığında aksiyon alabilirsiniz.

4. Sık Sık Durum Değerlendirmeleri Yapın

Geri bildirim vermek için sezon sonunu beklemek artık çok eski ve verimsiz bir değerlendirme yöntemi olarak görülüyor. Günümüzün iş dünyasında koşullar, düzenli geri bildirimler vermeyi gerektiriyor. Böylelikle, bir hata söz konusu ise çok vakit kaybetmeden yeni bir rota belirleme imkânı sağlanabiliyor ve israf azalıyor. Bununla birlikte düzenli olarak geri bildirimler vermek çalışanlarınızın değer gördüğünü ve yaptıkları işlerin kontrol edildiğini anlamalarını sağlayarak bağlılıklarını da artıracaktır.

5. Beyin Fırtınaları ve Yapıcı Tartışma Ortamları Yaratın

Başarılı bir yönetici olmak için bağlılığı artırmaya yönelik yaptığınız çalışmalarda şeffaf olmalısınız. Çalışanlarla bu süreçle ilgili toplantılar yaparak mevcut sorunların olası çözüm yolları hakkında tartışmalar yapılmasınaimkân tanımalısınız.

Çalışanlarınızın, kurumunuzda çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeyini, size ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi ve bu ölçümlerin sonucuna göre sizler için uygun aksiyonların planlanmalarını oluşturmayı hedefleyen Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmalarımızdan faydalanabilirsiniz.

Tüm bu aşamalar karmaşık değildir fakat bir önem sırasına göre gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Unutmayın ki günümüzde başarılı olabilmek için büyük sermayeler harcamak ve büyük kazançlar elde etmek artık yeterli olmamaktadır. Bu yüzden çalışan bağlılığı ve memnuniyeti gibi alanlarda gelişmelere ayak uydurmalı ve yetenekli çalışanlarınızı elde tutmanın çağdaş bir yolunu bulmalısınız.

Daha Fazlası İçin:

Yetkinlik Modeli Oluşturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/

16PF Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/16pf-kisilik-envanteri/

Etkin Geri Bildirim Verme Eğitimihttps://www.dbe.com.tr/tr/dbe/14/etkinlikler/etkin-geri-bildirim-verme-egitimi--online-50

İçeriği Paylaş:

Benzer İçerikler :

Yaratıcı Sınıf Değerleri

Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis,...

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Üzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

Mükemmeliyetçiliğin Depresyonla Bağlantısı

Hemen hemen herkes, “her şeye sahip” –güç, prestij, hayranlık, sevgi dolu bir aile, pek çok arkadaş ve güvenli bir gelecek- gibi görünen ...

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden...

İlginizi Çekebilir :

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliştirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme şeklimizi değiştiren ve geliştiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

İş Yaşamı Rotasyonunda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle diğer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iş rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

Jet Lag

Sirkadiyen ritim, yaklaşık olarak 24 saatlik bir döngüdür ve ışık ile bağlantılı olarak kendi kendine çalışır; karanlık ve ışık döngüsüne bağlı olarak ...