Kurumsal Gelişim Merkezi

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden örnekleri aşağıda bulabilirsiniz:

İşten ayrılma oranları yüksek olabilir.

İşe yeni girenlerin kurumu benimsememeleri ve kısa sürede istifa etme oranları yükselebilir.

Önemli pozisyonlarda çalışacak eleman bulmak zor olabilir.

Yüksek performanslı çalışanların işten ayrılma oranları artabilir.

Şirketlerde bazı çalışanlar kendi konularında uzmandırlar. Kariyer yönetiminin olmaması yedekleme yapmadan çalışma anlamına gelmektedir. Yedekleme yapılmadığı için spesifik bir konuda çalışan bir kişinin işten ayrılması halinde şirketin zor durumda kalması kaçınılmaz olabilir.

Deneyimli bir genel müdür tarafından yönetilmesi bir şirket için çok önemlidir. Şirketin faaliyet alanında deneyimi olmayan bir genel müdürün operasyonu üstlendiğini varsayalım; bu kişi kariyer yollarını ve kimin nereye daha uygun olabileceğini yada çalışanların becerileri ve deneyimlerini değerlendiremeyebilir. Şirkette kariyer taşlarını doğru yerlere koyamayabilir. Kariyer yönetimi adına gerekli adımları atmakta zorluk yaşayabilir ve bu durum karşısında çalışanları kaybetme riski yükselebilir.

Kişilerin hangi konuda potansiyeli olduğu iyi anlaşılmalıdır.
Kariyer yönetimi olmayan bir kurum kişileri ve koltukları ayırmakta zorluk çekebilir. Kariyer yönetimi ile kişilerin becerileri ve yetenekleri iyi analiz edilmeli ve koltuk ile kişi ayrı tutulmalıdır. Kişilerin deneyim, bilgi ve becerilerine göre kariyer planları yapılmalıdır.

Nitelikleri kuvvetli kişiler, şirket içerisinde bazı departmanlarda çalışmak istememektedirler. Bu departmanlar çalışanlara soğuk ve sıkıcı görünebilir, böyle departmanları sıcak hale getirmek için çalışılmalıdır. Kariyer yönetimi ile kişilere bu departmanlarda çalışmalarının onlara iyi bir deneyim kazandıracağını anlatmak ve kariyer planlamaları ile yükselebileceklerini belirtmek gerekir.

Örnek: Satış elemanları genelde satış destek bölümünde çalışmak istememektedirler. Satış destek bölümünü çekici hale getirmeli ve bu bölümde çalıştıktan sonra burada edindikleri deneyim ile hedefledikleri noktaya gelmelerinin daha kolay olabileceği anlatılmalıdır.

Şirketlerde bazı departmanlardaki yöneticiler, iyi ve nitelikli elemanlarının başka departmanlara geçmelerini istememektedirler. Bunun nedeninin nitelikli elemanların yerini dolduramama kaygısı olduğuna inanmaktadırlar. Şirketlerde kariyer yönetimi yapılmadığı takdirde iyi ve nitelikli elemanların yeri aşağıdan yetişmiş elemanlarla doldurulamaz. Kariyer yönetimi ile departmanlara alternatif elemanlar sunulabilmelidir.

Şirketlerde yöneticilik atamalarında yüksek başarısızlık oranları görülmektedir. Kariyer yönetiminin olmaması nedeniyle çalışanları iyi analiz etmekte güçlük çekmektedirler. Bu sorun karşısında da ilk yöneticilik atamalarında başarısızlıklarla karşılaşılması kaçınılmazdır. Kişiler işlerinde başarılı olabilirler ancak bu iyi bir yönetici olacakları anlamına gelmemektedir. Kişilerin yetkinlikleri iyi analiz edilmelidir ki bu da iyi organize edilen bir kariyer yönetimine bağlıdır.

Şirketlerde bazı yöneticiler duraklamaya girebilir. Bu yöneticiler ile beraber çalışan diğer elemanlarda moral bozukluğu ve performans düşüklüğü gözlemlenebilir. Aynı pozisyonda uzun süredir çalışan yöneticiler çevrelerine negatif yorumlarda bulunabilirler. Örnek verecek olursak “Bak beş yıldır bu şirketteyim bir yere gelemedim!” gibi. Kariyer yönetimi ile kişilere kariyer planı yapılabilir ve bu problem çözülebilir.

Kariyer geliştirmeye kaynak ayırılmaması şirkete uzun vadede problem yaratabilir. Kariyer yönetimi için kaynak ayrılmalıdır. Çalışanlara onlara uygun eğitim programları verilebilir.

Şirketlerde yaşanan şirket evliliği ile bazı çalışanlar şirket birleşmesi sonucu kendi konumlarını tehlikede hissedip işten ayrılabiliyorlar. Özellikle üst kademelerdeki yöneticiler şirketlerde kariyer planlaması olmadığı için kendilerine alternatif bir pozisyon görememektedirler ve bu durum karşısında istifalar kaçınılmaz olmaktadır. Yönetim olarak çalışanların kariyer yönetimi ile şirket evlilikleri sonucu her çalışanın niteliklerine ve becerilerine göre değerlendirilecekleri anlatmalı ve onları kaybetmek yerine kazanılmalıdır.

Kariyer Yönetim Süreçleri ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ve profesyonel destek almak için kgm@dbe.com.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Benzer İçerikler :

Yetişkinlerde Öğrenmenin Temel İlkeleri

Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

Çalışan Motivasyonu

Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu  olması ...

İşe Alım Süreçlerinde Dikkat Edilecek Noktalar

Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...

İlginizi Çekebilir :

Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!

Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz? Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından ...

Kadın Liderler

Günümüzde yapılan 360 Derece Değerlendirme ve Geribildirimlere göre kadınlar liderlik yetkinliklerinde çalışanları tarafından en az erkekler kadar yüksek bir ...

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok ...

ERTELEME HASTALIĞI VE MÜKEMMELİYETÇİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?

“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...