Pasat 2000 Satış Yetkinlikleri Envanteri
PASAT 2000 Satış Yetkinlikleri Envanteri, satış pozisyonlarına yönelik personel seçimi, eğitimi ve gelişimi amacıyla kullanılmak amacıyla S. Poppleton ve P. Jones tarafından İngiltere’de geliştirilmiş bir envanterdir. Dünya’daki temsilciliği Hogrefe Limited’e ait olmakla birlikte, Türkiye temsilciliği Davranış Bilimleri Enstitüsü tarafından alınmıştır.
Satış pozisyonlarında başarının öngörülmesini sağlayan davranış biçimlerini belirlemek ve ölçmek amacıyla yapılmış bir araştırmanın sonucu olarak geliştirilmiştir. Kişilerin geçmişte gösterdikleri davranışları ve bu davranışları gösterme sıklıklarını ölçmektedir.
PASAT 2000 satış yetkinlikleri envanteri; satış personelinin seçiminde ve yerleştirilmesinde, mevcut satış personelinin uygunluğunun tespitinde, satış personelinin eğitim, gelişim ve kariyer yönlendirme çalışmalarında, satış perspektifine sahip personelin belirlenmesinde kullanılmaktadır.
PASAT 2000 Faktörleri
Global Faktör: Olumlu yaklaşım
Birincil Faktörler: Sorumluluk, değişime adaptasyon, duygusal uyum, sosyal uyum, motivasyonel uyum, sosyal kontrol, duygusal denge, özgüven
İkincil Faktörler: Yaşam-iş uyumu, kontrol
PASAT 2000 satış yetkinlikleri envanteri 153 sorudan oluşan bir envanterdir. Herhangi bir zaman sınırı olmamasına karşın, uygulama 25-30 dakika sürmektedir.
Benzer İçerikler:
DBE Mağazacılık Uyum Satış Envanteri (MUSE), mağaza ve perakende sektöründe satış personelinin iş yeri uyumlarını belirlemek üzere geliştirilmiş bir ...
Kişilik kavramı çok uzun süredir sosyal bilimlerin odak konularından biri olmuştur. Üzerinde çok fazla durulan her bilimsel kavram gibi kişilik kavramı da...
16PF Kişilik Envanteri, 16 temel kişilik özelliğini ve 5 genel kişilik eğilimini ölçen, dünyadaki kişilik envanterleri arasında en çok kullanılan ve en...
PASAT 2000 Satış Yetkinlikleri Envanteri, satış pozisyonlarına yönelik personel seçimi, eğitimi ve gelişimi amacıyla kullanılmak amacıyla S. Poppleton ve P. ...