Basında Dbe

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine deÄŸil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye özetleyebileceÄŸimiz ‘pozitif psikoloji'yi benimseyen ÅŸirketlerin verimliliklerinde ve çalışan baÄŸlılıklarında ciddi artışlar oluyor. Son dönemde pozitif psikolojiyi keÅŸfeden ve yavaÅŸ yavaÅŸ adım atan ÅŸirket sayısı hızla artıyor.

Pozitif psikolojide amaç kişilerin eksik veya zayıf yönlerine değil de iyi oldukları, güçlü oldukları özelliklerine odaklanmak ve böylece eleştiri kültürü yaratmadan, negatif duygular yaymadan kişinin hali hazırda güçlü olan yönlerini daha da güçlendirmek, kişiyi iyi hissettirmektir. Şirketlerde pozitif psikoloji kültürü hakim olduğunda çalışan bağlılığında da verimlilikte de ciddi artışlar oluyor.

Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönleri takdir edilen çalışanların kuruma baÄŸlılıkları ve katkıları, eksik tarafları eleÅŸtirilenlerden daha fazla. Güçlü yönlerini öğrenenler yüzde 7,8 daha üretken olurken, her gün güçlü yönlerine odaklanan takımlar yüzde 12.5 daha üretken oluyor ayrıca çalışan sirkülasyonu da yüzde 14.9 azalıyor. Yine Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönlerini her gün iÅŸte kullananlar 6 kat daha fazla kuruma baÄŸlılar.

Corporate Leadership Council’ın 1.500 kiÅŸi üzerinde yaptığı araÅŸtırmaya göre yöneticiler kendilerine baÄŸlı çalışanların zayıf yönlerine odaklandıklarında çalışanların performansları yüzde 27 düşüyor, güçlü yönlerine odaklandıklarında ise yüzde 36 artıyor.

Pozitif Psikoloji Nasıl Uygulanır?

DBE Davranış Bitteri Enstitüsü’nden psikolog Özge Berçin iÅŸ yerinde pozitif psikoloji uygulamalarını şöyle sıralıyor:

  • Performans deÄŸerlendirmelerinde geçmiÅŸ dönemde yaptıklarını (baÅŸarılarını) öne çıkarır bundan sonra yapabileceklerini de buna göre belirler.
  • Tüm çalışanlar iyi bir ÅŸey yaptıklarında davranış odaklı takdir alırlar ve baÅŸkalarını da takdir etmeyi öğrenirler.
  • EÄŸitim geliÅŸim süreçleri planlanırken çalışanların yapamadıkları deÄŸil, yapabileceklerine odaklanılır.
  • Bir kriz oluÅŸtuÄŸunda çalışanlar problemin sorumlusunu bulmaya deÄŸil problemin nasıl çözüleceÄŸine odaklanılır.

Hürriyet İK / 29.05.2016

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

KidzMondo - Gerçek Dünyanın Küçültülmüş Hali

KidzMondo Trump İstanbul Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hande Sabuncuoğlu KidzMondo'nun ana hedefinin çocukların eğlenirken öğrenmelerini sağlamak olduğunu ...

Selfie: Sosyal Bir Eğilim mi Yoksa Hastalık mı?

Selfie, göstermek istediğiniz benliğinizin maskesi olabilir. Davranış Bilimleri Enstitüsü Uzman Klinik Psikologu Asena Yurtsever'den selfie'ye...

Tatilde çocuklara sorumlulukları geliştirmeyi öğretebilirsiniz

Çocukların psikososyal gelişimi, sağlam kişilik yapısı, okul ve derslerdeki başarısı ana babanın yaklaşım ve ilgisiyle de yakından ilgilidir. İletişime açık,...

Koçluk - Yeni Ufuklar

Koçluk, 21'inci yüzyılda insanların yoluna ışık tutan en önemli mesleklerden biri. İş hayatında çok önemli yer tutan beden dilinden ses tonuna, farklÄ...

İlginizi Çekebilir :

Başkalarının Hayatına Dokunun - EMDR Nedir?

Pratiği olmayan teori pek bir şey ifade etmez. Yani gerçek anlamda harekete geçmeyip yine de duyarlı bir insan olduğunuzu düşünüyorsanız, bu da pek bir şey ...

Öfke Patlamaları

Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Psikolog Şeyda Özdalga çocuklarda öfke patlamaları konusundaki soruları yanıtladı. 1) Öfke Patlamaları Kaç...

Gözlük ve diş teli, dost mu düşman mı?

Bazı çocuklar fiziksel gelişimlerini sorunsuz tamamlayabilirken, bazıları göz ve ağız sağlığı açısından çeşitli aksesuarlar kullanmak zorunda kalırlar. Bu ...

İlginç bir dostluk hikayesi

Çocuklarda hayvan sevgisini geliştirmek amacıyla projelendirilen Goody Çocuk Tiyatrosu'nun "Bir Dostluk Hikayesi" adlı müzikli çocuk oyunu bir ev ...