Basında Dbe

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine deÄŸil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye özetleyebileceÄŸimiz ‘pozitif psikoloji'yi benimseyen ÅŸirketlerin verimliliklerinde ve çalışan baÄŸlılıklarında ciddi artışlar oluyor. Son dönemde pozitif psikolojiyi keÅŸfeden ve yavaÅŸ yavaÅŸ adım atan ÅŸirket sayısı hızla artıyor.

Pozitif psikolojide amaç kişilerin eksik veya zayıf yönlerine değil de iyi oldukları, güçlü oldukları özelliklerine odaklanmak ve böylece eleştiri kültürü yaratmadan, negatif duygular yaymadan kişinin hali hazırda güçlü olan yönlerini daha da güçlendirmek, kişiyi iyi hissettirmektir. Şirketlerde pozitif psikoloji kültürü hakim olduğunda çalışan bağlılığında da verimlilikte de ciddi artışlar oluyor.

Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönleri takdir edilen çalışanların kuruma baÄŸlılıkları ve katkıları, eksik tarafları eleÅŸtirilenlerden daha fazla. Güçlü yönlerini öğrenenler yüzde 7,8 daha üretken olurken, her gün güçlü yönlerine odaklanan takımlar yüzde 12.5 daha üretken oluyor ayrıca çalışan sirkülasyonu da yüzde 14.9 azalıyor. Yine Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönlerini her gün iÅŸte kullananlar 6 kat daha fazla kuruma baÄŸlılar.

Corporate Leadership Council’ın 1.500 kiÅŸi üzerinde yaptığı araÅŸtırmaya göre yöneticiler kendilerine baÄŸlı çalışanların zayıf yönlerine odaklandıklarında çalışanların performansları yüzde 27 düşüyor, güçlü yönlerine odaklandıklarında ise yüzde 36 artıyor.

Pozitif Psikoloji Nasıl Uygulanır?

DBE Davranış Bitteri Enstitüsü’nden psikolog Özge Berçin iÅŸ yerinde pozitif psikoloji uygulamalarını şöyle sıralıyor:

  • Performans deÄŸerlendirmelerinde geçmiÅŸ dönemde yaptıklarını (baÅŸarılarını) öne çıkarır bundan sonra yapabileceklerini de buna göre belirler.
  • Tüm çalışanlar iyi bir ÅŸey yaptıklarında davranış odaklı takdir alırlar ve baÅŸkalarını da takdir etmeyi öğrenirler.
  • EÄŸitim geliÅŸim süreçleri planlanırken çalışanların yapamadıkları deÄŸil, yapabileceklerine odaklanılır.
  • Bir kriz oluÅŸtuÄŸunda çalışanlar problemin sorumlusunu bulmaya deÄŸil problemin nasıl çözüleceÄŸine odaklanılır.

Hürriyet İK / 29.05.2016

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Ebeveyn Desteğiyle Çocukluk Korkularını Aşmak Mümkün

Çocuklarda korku duygusunun varlığı, sağlıklı gelişimlerini tamamlamalarını ve beklenmedik olaylara karşı hazırlıklı olmalarını sağlıyor. Peki, bebeklikten ...

Zor Zamanlarda İnsan Yönetmek

Son zamanlarda artan terör olayları ve darbe giriÅŸiminden sonra, belki de gelecek kaygısını en yogun hissettiÄŸimiz günleri yaşıyoruz. Bu ortam, bazı ...

Part Time İş Yağmuru

Üniversite öğrencilerine yönelik yarı zamanlı iÅŸ fırsatları hiç olmadığı kadar artmış durumda. Satış temsilciliÄŸinden satranç öğretmenliÄŸine binlerce iÅ...

Jandarma Hakkari'de Çocuklar İçin Devrede

'Kaybolmayan Çocuklar' projesiyle Hakkari'deki 10 bin çocuk; istismara, ihmale, kaybolmaya ve kaçırılmaya karşı eğitimden geçecek. Yalnızca...

İlginizi Çekebilir :

Mutlu Evliliğin Sırları

Farklılıkları Yönetmek Eş seçiminde birbirlerini tamamlasın diye farklı yanları olsun istenir. Sonra işler değişir, bana benzesin diye uğraşılır. "Beni ...

Z Kuşağı Dijital Dünyaya Doğuyor

Çok az bir kısım genç teknolojiyi hayatında olması gerektiği gibi kullanabiliyor. İletişim çağının tam da ortasında dünyaya gelen çocukların internete bağımlı ...

Piyasada Sahte

Åžirketlerin  geleceÄŸine yön veren "koçluk"  mesleÄŸi resmi kimliÄŸine kavuÅŸtu. Ancak piyasada çok sayıda sahte koç var. Åžirketlerin ...

Ebeveynin hayali çocuğun mesleği olmasın!

Her yıl 23 Nisan’da çocuklarımızı makamlara oturtuyor, onların gelecekteki meslekleri ile ilgili temennilerde bulunuyoruz. Peki, çocuklara gelecekleriyle ...