Basında Dbe

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı

Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine deÄŸil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye özetleyebileceÄŸimiz ‘pozitif psikoloji'yi benimseyen ÅŸirketlerin verimliliklerinde ve çalışan baÄŸlılıklarında ciddi artışlar oluyor. Son dönemde pozitif psikolojiyi keÅŸfeden ve yavaÅŸ yavaÅŸ adım atan ÅŸirket sayısı hızla artıyor.

Pozitif psikolojide amaç kişilerin eksik veya zayıf yönlerine değil de iyi oldukları, güçlü oldukları özelliklerine odaklanmak ve böylece eleştiri kültürü yaratmadan, negatif duygular yaymadan kişinin hali hazırda güçlü olan yönlerini daha da güçlendirmek, kişiyi iyi hissettirmektir. Şirketlerde pozitif psikoloji kültürü hakim olduğunda çalışan bağlılığında da verimlilikte de ciddi artışlar oluyor.

Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönleri takdir edilen çalışanların kuruma baÄŸlılıkları ve katkıları, eksik tarafları eleÅŸtirilenlerden daha fazla. Güçlü yönlerini öğrenenler yüzde 7,8 daha üretken olurken, her gün güçlü yönlerine odaklanan takımlar yüzde 12.5 daha üretken oluyor ayrıca çalışan sirkülasyonu da yüzde 14.9 azalıyor. Yine Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönlerini her gün iÅŸte kullananlar 6 kat daha fazla kuruma baÄŸlılar.

Corporate Leadership Council’ın 1.500 kiÅŸi üzerinde yaptığı araÅŸtırmaya göre yöneticiler kendilerine baÄŸlı çalışanların zayıf yönlerine odaklandıklarında çalışanların performansları yüzde 27 düşüyor, güçlü yönlerine odaklandıklarında ise yüzde 36 artıyor.

Pozitif Psikoloji Nasıl Uygulanır?

DBE Davranış Bitteri Enstitüsü’nden psikolog Özge Berçin iÅŸ yerinde pozitif psikoloji uygulamalarını şöyle sıralıyor:

  • Performans deÄŸerlendirmelerinde geçmiÅŸ dönemde yaptıklarını (baÅŸarılarını) öne çıkarır bundan sonra yapabileceklerini de buna göre belirler.
  • Tüm çalışanlar iyi bir ÅŸey yaptıklarında davranış odaklı takdir alırlar ve baÅŸkalarını da takdir etmeyi öğrenirler.
  • EÄŸitim geliÅŸim süreçleri planlanırken çalışanların yapamadıkları deÄŸil, yapabileceklerine odaklanılır.
  • Bir kriz oluÅŸtuÄŸunda çalışanlar problemin sorumlusunu bulmaya deÄŸil problemin nasıl çözüleceÄŸine odaklanılır.

Hürriyet İK / 29.05.2016

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Akran zorbalığına dikkat

Çocuğunuz eve geldiğinde içine kapanıyor ve bir şey konuşmuyorsa ya da şiddete yönelmişse aman dikkat! Ya zorbalığa uğramıştır, ya da zorbalık gösteriyor ...

Sözleşme Yapmadan Olmaz

Romantik bir iliÅŸkiye baÅŸlarken sözleÅŸme yapanların sayısı artıyor. SözleÅŸme maddeleriyle romantizmi yan yana düşünemiyor musunuz? Belki de bakış açınızÄ...

Yeni Mezunlar İçin İş Bulma Stratejileri

İş hayatına adım atmaya hazırlanan pek çok yeni mezun için zorlu süreç başlıyor. Uzun bekleme süreleri, ret yanıtları ve beklentilerinin altında geri dönüşler, ...

Koçlar Buluşması

2. Koçlar Buluşması Dünyanın önde gelen koçluk organizasyonu ICF - International Coach Federation - Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği'nin Türkiye ...

İlginizi Çekebilir :

Bana Travmanı Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim

ABD'de 17 binden fazla yetiÅŸkin üzerinde yapılan "Olumsuz Çocukluk Olayları" baÅŸlıklı araÅŸtırmaya ve Dünya SaÄŸlık TeÅŸkilatımın halen 50 bin ...

Maaşın Tahtı Sallanıyor

Duygusal BaÄŸlılık Verim Getirir Davranış Bilimleri Enstitüsü’nden Psikolog ve Yönetici Koçu AyÅŸegül HorozoÄŸlu, “İnsanlar ancak duygusal olarak ...

Hamilelikte YaÅŸanan Åžiddet veya Stresin BebeÄŸe Etkileri

İnsanın sağlığının temeli, hamilelik döneminde, anne karnındayken başlıyor. Annenin duygusal sisteminin bir parçası olarak büyüyen bebek, onun yeme içm...

Tatilde çocuklara sorumlulukları geliştirmeyi öğretebilirsiniz

Çocukların psikososyal gelişimi, sağlam kişilik yapısı, okul ve derslerdeki başarısı ana babanın yaklaşım ve ilgisiyle de yakından ilgilidir. İletişime açık,...