DBE Kişilik ve Tutum Envanterleri

Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri

Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri

DBE Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri, tüm çalışanların duyguları zamanında gösterebilme, yaşatabilme, denetim altında tutabilme ve diğer çalışanlarla sağlıklı duygusal iletişime girebilme yeteneğini ölçen bir envanterdir. 

Yönetsel duygusal zeka envanteri, çalışma alanı içerisinde insan faktörünün olduğu tüm meslek grupları için geçerli bir ölçüm aracıdır. Özellikle satış elemanları, banka operasyon elemanları, üst ve orta kademe yöneticiler, hizmet sektörü çalışanları, turizm çalışanları, öğretmenlik/eğitim, insan kaynakları uzmanları ve benzerleri için işe alma ve yerleştirmenin yanı sıra kariyer gelişimi amacıyla da kullanılması uygundur. 

DBE Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri Raporunun Alt Boyutları

Kişisel Yeterlilik

  • Kişisel Farkındalık (Öz bilinç): Duygusal öz farkındalık, özgüven
  • Öz Yönetim: Duygusal otokontrol, saydamlık, uyumluluk
  • Motivasyon: Başarıya yönelme, göreve bağlılık/adanmışlık, kişisel girişim (inisiyatif), iyimserlik

Sosyal Yeterlilik

  • Empati
  • İlişki Yönetimi: Diğer insanları geliştirme, değişim yönetimi,   ilişki kurmak, etkili olmak, çatışma yönetimi, takım çalışması

Yönetsel duygusal zeka envanteri tek bir formdan ve 122 sorudan oluşmaktadır. Herhangi bir zaman sınırı olmamasına karşın, uygulama 25-30 dakika sürmektedir.

İçeriği Paylaş:

Benzer İçerikler:

Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri

DBE Yönetsel Duygusal Zeka Envanteri, tüm çalışanların duyguları zamanında gösterebilme, yaşatabilme, denetim altında tutabilme ve diğer çalışanlarla sağlıklı ...

DBE Kişilik Envanteri

Kişilik kavramı çok uzun süredir sosyal bilimlerin odak konularından biri olmuştur. Üzerinde çok fazla durulan her bilimsel kavram gibi kişilik kavramı da...

Motivasyon Envanteri

DBE Motivasyon Envanteri, işyerinde çalışırken coşkuyu ve motivasyonu arttıran veya azaltan durumları keşfetmeye yardımcı olmak amacıyla geliştirilen tutum ve ...

Öğrenme Stilleri Envanteri

DBE Öğrenme Stilleri Envanteri, bireylerin çevresini nasıl algıladıklarının, öğrenme çevresi ile nasıl etkileşime girdiklerinin ve öğrenme çevresine nasıl ...