İnsan Yönetmek Hiç Bu Kadar Zor Olmamıştı
Esnek çalışma, mesai saatlerinin azaltılması, koçluk desteği, daha fazla özgürlük, vb... Yaşananlar çalışanların endişe düzeyini artırdı. Uzmanlara göre, çalışan motivasyonu için yöneticilere eskisinden daha çok iş düşüyor...
Yaşanan darbe girişimi ülkede geçici de olsa bir kargaşanın yaşanmasına yol açtı. Dengeler bozuldu, hayata ve dünyaya bakışlar değişti. Böyle bir ortamda verimli çalışmak ve yaptığımız işten keyif almak zorlaştı. Çalışanların dikkati dağıldı, verimliliği yakalamak güçleşti. Bu noktada yöneticilere ve liderlere çok iş düşüyor elbette. Çalışanları motive etmek, olumsuz gündemin etkilerini azaltmak konusunda yöneticilerin yapabileceği çok şey var. Uzmanlar, darbe girişiminin yarattığı ortamın, özelikle kaygı veya çökkünlükle ilgili ruhsal sorunlarda artışa neden olduğuna dikkat çekiyor. Durum çalışanlar için de geçerli. Buradaki en büyük görev elbette yöneticilere düşüyor. Böyle bir ortamda çalışanları motive etmek oldukça zor. Kaybolan motivasyonu yeniden arttırmak için esnek çalışma modeline geçilebileceği önerisi yapılıyor.
Yöneticilere Tavsiyeler
Konsantrasyonu artırmak için:
- İş yerindeki stresi mümkün olduğunca azaltın.
- Yüksek ve ani seslerin olmaması için uyarıda bulunun.
- Çalışanların sakin müzikler dinlemesine izin verin.
- Çalışma saatlerinin dış faktörler ile bölünmesini engelleyin.
- Çalışma ortamı ve şartlarında esneklikler sağlayın: çalışma saatleri, evden çalışma, molalar...
- İş ve görevleri daha küçük parçalar halinde tanımlayın.
- Çalışanlarınızı daha fazla yazılı ve sesli not almaya yönlendirin. Alamadıklarında bunu onlara siz sağlayın, yardımcı olun.
- Hatırlatıcıları (elektronik cihazlardan post-it'lere) daha sık kullanmalarını sağlayın.
Hatırlamayı artırmak için:
- Sözel olduğu kadar yazılı yönergeler verin.
- Yazılı kontrol listeleri oluşturup çalışana verin.
- Günlük ve haftalık görev listesi kullanmıyorsanız, kullanmaya başlayın.
- Çalışanların toplantı ve eğitimleri not etmesini isteyin.
- Notlarının çıktılarını almalarını isteyin.
- Yeni görevleri anlatırken daha uzun zaman ayırın.
- Çalışanlara önemli teslim tarihlerini kendiniz kırıcı olmadan hatırlatın.
Stres yönetimine yardımcı olmak için:
- Gün içinde çalışanın aile ve arkadaşları ile iletişim kurmasına izin verin.
- Çalışanın sorularını yanıtlamaya özen gösterin.
- Gergin zamanlarda, işin önceliklerini belirleyin ve kişilere bu görevleri atayın.
- Molaya ihtiyacı olanı dinlendirin. Bunun için çalışanların yerini doldurabilecek şekilde çalışma arkadaşlarını hazırlayın.
- Yorgunluk ve düzenli işe gelişi sağlayabilmek için hedef odaklı esnek programlar düzenleyin.
- Çalışan davranışlarının profesyonel olmayan ya da uygunsuz haller almaya başlayıp başlamadığını iyi gözleyin.
- Çalışanların birbirini gözleyebildiği bir ortam yaratın.
- Desteğe ihtiyaç duyan kişileri tespit edin. İhtiyaç duyan çalışanları bu alanda uzman profesyonellere yönlendirin.
Para Haber / Ağustos 2016
Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Sadece bir uyarısı var Konuk'un, o da çocuklara değil, ebeveynlere ve okul yöneticilerine: "Asıl kıyafet meselesini büyütenler, 'En iyi beni...
Pazartesi günü okullar açılacak. Çocuğunuz ısrarla okula gitmek istemiyorsa dikkatli olun. Bu isteksizliğin altında okulda maruz kaldığı şiddet yatıyor ...
Çok az bir kısım genç teknolojiyi hayatında olması gerektiği gibi kullanabiliyor. İletişim çağının tam da ortasında dünyaya gelen çocukların internete bağımlı ...
Kurum kültürünü oluşturmaya çalışan şirketler, yaşadıkları çalışan sirkülasyonu ile birlikte amaçlarına ulaşmakta zorlanıyor. Eleman göçünü aza indiren...
İlginizi Çekebilir :
Pazartesi günü okullar açılacak. Çocuğunuz ısrarla okula gitmek istemiyorsa dikkatli olun. Bu isteksizliğin altında okulda maruz kaldığı şiddet yatıyor ...
Orhan Veli o ünlü dizeleri yazdığından beri değişen çok bir şey yok. Hava. bulut, dere. tepe hâlâ bedava. Ama git gide yalnızlaşan insanın en büyük...
Bol Bol Kucağınıza Alın ve Gülümseyin Yaşamdan zevk alan, kendini oyalayabilen, arkadaşları ile iyi iletişime sahip ve empati kurabilen, duygu ...
Uzmanlara göre, hastalıkla başa çıkmak için ilk önce kişilerin durumu kabullenip, tedaviye direnmekten vazgeçmesi gerekiyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün son ...








