İnsan Yönetmek Hiç Bu Kadar Zor Olmamıştı
Esnek çalışma, mesai saatlerinin azaltılması, koçluk desteği, daha fazla özgürlük, vb... Yaşananlar çalışanların endişe düzeyini artırdı. Uzmanlara göre, çalışan motivasyonu için yöneticilere eskisinden daha çok iş düşüyor...
Yaşanan darbe girişimi ülkede geçici de olsa bir kargaşanın yaşanmasına yol açtı. Dengeler bozuldu, hayata ve dünyaya bakışlar değişti. Böyle bir ortamda verimli çalışmak ve yaptığımız işten keyif almak zorlaştı. Çalışanların dikkati dağıldı, verimliliği yakalamak güçleşti. Bu noktada yöneticilere ve liderlere çok iş düşüyor elbette. Çalışanları motive etmek, olumsuz gündemin etkilerini azaltmak konusunda yöneticilerin yapabileceği çok şey var. Uzmanlar, darbe girişiminin yarattığı ortamın, özelikle kaygı veya çökkünlükle ilgili ruhsal sorunlarda artışa neden olduğuna dikkat çekiyor. Durum çalışanlar için de geçerli. Buradaki en büyük görev elbette yöneticilere düşüyor. Böyle bir ortamda çalışanları motive etmek oldukça zor. Kaybolan motivasyonu yeniden arttırmak için esnek çalışma modeline geçilebileceği önerisi yapılıyor.
Yöneticilere Tavsiyeler
Konsantrasyonu artırmak için:
- İş yerindeki stresi mümkün olduğunca azaltın.
- Yüksek ve ani seslerin olmaması için uyarıda bulunun.
- Çalışanların sakin müzikler dinlemesine izin verin.
- Çalışma saatlerinin dış faktörler ile bölünmesini engelleyin.
- Çalışma ortamı ve şartlarında esneklikler sağlayın: çalışma saatleri, evden çalışma, molalar...
- İş ve görevleri daha küçük parçalar halinde tanımlayın.
- Çalışanlarınızı daha fazla yazılı ve sesli not almaya yönlendirin. Alamadıklarında bunu onlara siz sağlayın, yardımcı olun.
- Hatırlatıcıları (elektronik cihazlardan post-it'lere) daha sık kullanmalarını sağlayın.
Hatırlamayı artırmak için:
- Sözel olduğu kadar yazılı yönergeler verin.
- Yazılı kontrol listeleri oluşturup çalışana verin.
- Günlük ve haftalık görev listesi kullanmıyorsanız, kullanmaya başlayın.
- Çalışanların toplantı ve eğitimleri not etmesini isteyin.
- Notlarının çıktılarını almalarını isteyin.
- Yeni görevleri anlatırken daha uzun zaman ayırın.
- Çalışanlara önemli teslim tarihlerini kendiniz kırıcı olmadan hatırlatın.
Stres yönetimine yardımcı olmak için:
- Gün içinde çalışanın aile ve arkadaşları ile iletişim kurmasına izin verin.
- Çalışanın sorularını yanıtlamaya özen gösterin.
- Gergin zamanlarda, işin önceliklerini belirleyin ve kişilere bu görevleri atayın.
- Molaya ihtiyacı olanı dinlendirin. Bunun için çalışanların yerini doldurabilecek şekilde çalışma arkadaşlarını hazırlayın.
- Yorgunluk ve düzenli işe gelişi sağlayabilmek için hedef odaklı esnek programlar düzenleyin.
- Çalışan davranışlarının profesyonel olmayan ya da uygunsuz haller almaya başlayıp başlamadığını iyi gözleyin.
- Çalışanların birbirini gözleyebildiği bir ortam yaratın.
- Desteğe ihtiyaç duyan kişileri tespit edin. İhtiyaç duyan çalışanları bu alanda uzman profesyonellere yönlendirin.
Para Haber / Ağustos 2016
Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Sevgililer Günü'ne sayılı günler kala Çift ve Aile Terapisti Şirin Hacıömeroğlu Atçeken, herkesin merak ettiği, "Aşkın Ömrü Var mı?" sorusunu...
Son zamanlarda artan terör olayları ve darbe girişiminden sonra, belki de gelecek kaygısını en yogun hissettiğimiz günleri yaşıyoruz. Bu ortam, bazı ...
Nerede O Eski Bayramlar... Hemen hemen her bayramda, genç-yaşlı demeksizin birçoğumuzun kullandığı bir özlem cümlesi bu... Özlüyoruz heyecanla...
"Aileler Sınav Sonuçlarını Kendi Kişisel Başarılarının Bir Uzantısı Olarak Görmemeli" Bir milyondan fazla ortaöğretim öğrencisi TEOG tercihlerini ...
İlginizi Çekebilir :
Yeni eğitim öğretim yılı için geri sayım başladı. Okulların açılmasına sayılı günler kala hem çocukları hem de ailelerini tatlı bir telaş sardı. Yeni eğitim...
Kıskançlık insanın doğasında olan bir duygu; azı karar çoğu zarar, özellikle de iş dünyasında. Kararında kıskançlık iş yerinde motivasyonu artırırken, abartılı ...
Çocukların fiziki, cinsel ve manevi anlamda hırpalanmış olmaları genellikle olumsuz toplumsal ortamlarla, yetersiz ekonomik koşullarla ilişkilendirilir. İçinde ...
İnsanın sağlığının temeli, hamilelik döneminde, anne karnındayken başlıyor. Annenin duygusal sisteminin bir parçası olarak büyüyen bebek, onun yeme içm...