Karnesi Kötü ise Tembel Değil Zorlanıyor
Uzman psikologlar, "Karnesi başarısız çocuklar için tembel, çalışmıyor demek yerine zorlanıyor ve kaçınıyor diye düşünmek daha doğru bir davranış olur" diyor.
Yoğun bir eğitim öğretim yılının ardından 17.5 milyon öğrenci karnelerini aldı. Karnesinde zayıf notları olan çocuklara yönelik ailelerin nasıl bir tavır takınacağını ise Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Klinik Psikolog Ayşen Kayahan, anlattı. "Karnesi başarısız çocuklar için tembel çalışmıyor demek yerine zorlanıyor ve kaçınıyor diye düşünmek daha doğru bir davranış olur. " diyen Kayahan şu uyarılarda bulundu: "Bu çocuklar için yaz tatilinde bir çalışma programı çıkarırken çok zorlayıcı ve suçlayıcı olmadan parçalara bölünüp küçültülerek bir program hazırlamak çocuğun uyumunu artıracaktır." diye konuştu.
Türkiye Gazetesi / 16.06.2014
Haberi pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Sevgililer Günü'ne sayılı günler kala Çift ve Aile Terapisti Şirin Hacıömeroğlu Atçeken, herkesin merak ettiği, "Aşkın Ömrü Var mı?" sorusunu...
Bebeklik ve erken çocukluk dönemini kapsayan 0-6 yaşları çocuğun en hızlı gelişim gösterdiği dönem. Yapılan çalışmalar, okul öncesi eğitim alan çocukların ...
Üniversite adaylarının meslek seçerken kişilik özelliklerini dikkate alması gerekiyor. Uzman Psikolog Şeyda Özdalga, "Kendine uygun meslek mutluluğu ...
DBE'den Uzman Endüstri ve Örgüt Psikoloğu Burcu Çanacık, son dönemde insan odağının hep atlandığını söylüyor. "Son dönemde sürdürülebilir başarı çok ...
İlginizi Çekebilir :
'Kaybolmayan Çocuklar' projesiyle Hakkari'deki 10 bin çocuk; istismara, ihmale, kaybolmaya ve kaçırılmaya karşı eğitimden geçecek. Yalnızca...
Televizyon, çocukların da hayatının parçası. Dahası onların düşünce ve hayallerini şekillendiren etkili bir öğretici... DBE Davranış Bilimler...
UZM. PSİKOLOG EMRE KONUK Davranış Bilimleri Enstitüsü Başkanı Şiddet Kullanan Kişilerin Ortak Bir Özelliği Var mı? Amerika'da cinsel suç işleyerek...
İş hayatına adım atmaya hazırlanan pek çok yeni mezun için zorlu süreç başlıyor. Uzun bekleme süreleri, ret yanıtları ve beklentilerinin altında geri dönüşler, ...