Bağlılığı Artırmak 2
Geçen hafta çalışan bağlılığının nasıl arttırılabileceğini irdeledik. Devam ediyoruz. Ama önce kısa bir özet.
Yüksek performans gösteren iş birimlerinde ilk göreceğimiz şey; çalışan bağlılığının da yüksek olduğudur. Bu demektir ki, performansın yüksek olduğu iş birimlerinde, örneğin mağazalarda, şubelerde, diğerlerine göre farklı bir iş yapış şekli var ve bunun ne olduğunu bilmemiz gerekir. Ancak bu sayede bir model oluşturabiliriz ve bu modeli diğer iş birimlerine aktarabiliriz.
İkinci göreceğimiz şey ise: Performansı yüksek olan iş birimlerinin yöneticileri, diğerlerinden birkaç noktada ayrılıyor:
- Yeteneği Bulmak: İyi yöneticiler kiminle çalışacakları konusunda doğru karar alıyorlar.
- Doğru Sonuçları Tanımlamak: İyi yöneticiler doğru sonuçları/hedefleri tanımlar ve herkesin bu sonuca hangi yoldan nasıl ulaşacağına kendisinin karar vermesine izin verir.
- Yeteneğe Odaklanmak: İyi yöneticiler çalışanlarının güçlü yanlarına odaklanırlar ve bunların gelişmesi için uğraşırlar.
- Yeteneği Geliştirmek: İyi yöneticilerin en çok önem verdikleri şeylerden biri de çalışanlarının yeteneklerinin gelişimine özen göstermek ve katkıda bulunmak.
Yönetici ve Ekibi
Son söyleyeceğimizi şimdi söyleyelim: İş yönetici ve ekibinde bitiyor. Bu noktada yine araştırmalardan faydalanacağız.
Çalışan bağlılığı ile iş sonuçlarının ilişkisini ölçen araçtan birkaç alıntıyla, yöneticinin ekip performansını arttırmak için neler yapabileceğini görelim.
1. “İş yerinde benden ne beklendiğini biliyorum” diyen iş birimlerinde:
- Verim %5–10 daha yüksek
- İş kazaları % 10–20 oranında daha az
- Bağlılığı düşük olan grupta ölüm oranları % 21 daha fazladır.
- Hepimizin bildiği gibi bu iş yöneticinin işidir.
2. “İşimde, her gün en iyi yaptığım şeyi yapma fırsatım var” diyen, yani yöneticilerin çalışanların yeteneklerine ve güçlü yanlarına odaklandıkları iş birimlerinde:
- Çalışanlarının yeteneklerine odaklanan firmaların, çalışan bağlılığı oranlarını %33 artırabildikleri görülmüştür
- Güçlü yanları ile ilgili geribildirim alan satış temsilcilerinin, %11 daha iyi satış yaptıkları görülmüştür
- “En iyi yaptığım şeyi yapıyorum” ifadesinin hayata geçirildiği şirketlerin karı %10-15 daha yüksektir
- Hepimizin bildiği gibi, çalışanının sahip olduğu yeteneği ve beceriyi işine yansıtma fırsatını veren ve bu zemini hazırlayan yöneticidir.
- Sahip oldukları yetenekleri yaptıkları işte kullanma şansı olan yöneticilerin özellikleri ise şu şekilde:
- %15 daha fazla satış
- %20 daha fazla kar
- %20 daha az devamsızlık
- %13 daha düşük işten ayrılma
3. “Son 7 gün içerisinde iyi bir iş yaptığım için fark edildim veya övüldüm” diyen iş birimlerinde:
- Yapılan iyi işlerin fark edilmesinin verimlilik ve gelir artışına %10–20 etki
- Özellikle büyük şirketlerde müşteri bağlılığı ile olumlu korelasyon
Hepimizin bildiği gibi, son 7 gün içinde çalışanına iyi bir iş yaptığı için olumlu geri bildirimde bulunmak yöneticinin işidir.
4. “Benim yöneticim ya da iş yerinde herhangi biri benimle insan olarak ilgileniyor” diyen iş birimlerinde:
- Kendileri ile ilgilenilmediğini düşünen çalışma gruplarının işten ayrılma oranı %22–37 oranında daha fazladır
5. “Son 6 ay içerisinde iş yerinde herhangi biri, ilerleyişim/gelişimimle ilgili olarak benimle konuştu” diyen iş birimlerinde:
- Verim %10–15 daha fazla
- İş kazaları %20–40 daha az oluyor
Hepimizin bildiği gibi bu da yöneticinin işi.
6. “Son 1 yıl içersinde, iş ortamında yeni şeyler öğrenmek ve gelişmek için fırsat yakaladım” diyen iş birimlerinde:
- Müşteri Bağlılığı %9 daha fazla
- Kar %10 daha fazla oluyor
Ne yazık ki söz konusu fırsatı yaratmak ta yöneticinin işi.
7. “Şirketimin misyonu, bana işimin önemli olduğunu hissettiriyor” diyen iş birimlerinde:
- Karlılık %5–15 oranında artıyor
- İş kazaları %30–50 oranında azalıyor
- İşten ayrılma %15–30 oranında azalıyor
Şirketin dişe dokunur, yaşamı çalışanlar için anlamlı kılacak bir misyonu yoksa yönetici ne yapsın? Ekibi ile birlikte yaşamı anlamlı kılacak bir misyon oluştursun. Yani kurtuluş yok.
Yerimiz bu kadar. Görüldüğü gibi bir yöneticinin şirketinin karını, verimini, satışını arttırması için ille de yüksek teknoloji, büyük sermaye gerekmiyor. Örneğin, haftada bir defa, iyi bir iş yapan çalışanımıza bunu fark ettiğimizi belirtmemiz yetebiliyor.
Peki, niye yapmıyoruz?
Kaynaklar
M. Buckingham ve C. Coffman. Önce Bütün Kuralları Yıkın. Remzi Kitabevi. 2006
R. Wagner & J.K. Harter. 12 The Elements of Great Managing. Gallup Pres. 2006
03.06.2007
Benzer İçerikler :
Terapistlere travma eğitimleri ve süpervizyonları için birkaç yıldır netameli coğrafyalara gidip geliyorum. Hem monoton hayatıma bir renk katılıyor, hem de ...
Malum, kriz nedeniyle işten çıkarmalar giderek çoğalıyor. Yani bir sürü insan sabah işine geldiğinde işini kaybettiğini öğreniyor. Bu insanlara belli bir ...
Düzenli egzersiz yapan insanlara sorduğunuzda, “iyi hissettiriyor, stres atıyorum, endorfin (bedenin salgıladığı morfin) salgılanıyor, kalbimi ...
Önce özetimizi yapalım. 1. Marka-müşteri ilişkisi söz konusu olduğunda en büyük katma değer “marka bilinirliğinden” değil, “marka...
İlginizi Çekebilir :
Geçen hafta şöyle demiştik: Hayatımız bir anılar koleksiyonudur. Değerlerimiz, tutumlarımız, kişiliğimiz anılarımızla ilgili duygular ve düşüncelerin ürünüdür. ...
Daha önceki yazılarımızda, insanın tamamen rasyonel bir varlık olduğu varsayımı üzerine konuşmuş, bu varsayımın, bilimsel arka planının zayıflığından v...
Neyi niçin yaptığımızı anlamaya çalışmak, duygularımızı, düşüncelerimizi ve davranışlarımızı anlamlı kılmak, hem günlük yaşamımızın bir parçasıdır, hem de ...
Kalite ve Verim İçin İş Yeri Tasarımı Ergonomi, çalışanların iş yeri ile uyumunu inceleyen bir bilim dalı. Bu kelime Yunanca ‘ergon’ yani ...