Basında Dbe

Çalışanlarınız Memnunsa Siz de...

Çalışanlarınız Memnunsa Siz de...

İşletmelerin varlık amaçları kâr etmek ve sürdürülebilirlik olarak ele alındığında, bu amacı somutlaştıran çalışanların memnuniyetleri birincil derecede önem taşıyor.

Çalışan memnuniyeti genel olarak, çalışanın iş yerine karşı gösterdiği duygusal ve fiziksel tepkiler olarak değerlendiriliyor. Sosyal Psikolog Lilly M. Berry çalışan memnuniyetini, "bireyin çalışma ortamına karşı olan reaksiyonu" olarak nitelendirirken, bu gerçeği ifade ediyor. Çalışan memnuniyeti olgusunun, son yıllarda özel ve kamu şirketleri tarafından önemsenmeye başlandığı görülüyor. İş yeri, insanlar tarafından oluşturulan ekonomik olarak tanımlandığında, o kurumun başarısında, temel işlevi olan çalışanların davranışları, yaklaşım ve tutumları belirleyici bir rol oynuyor. Modern işletmeler için, ulusal ve uluslararası pazarda rekabet edebilme zorunluluğu; verimlilik, kurumsal kültür, ileri teknoloji kullanımı, pazarlama ve iletişim gibi unsurlar açısından bakıldığında, çalışanların bu karmaşık iş süreçlerine bütünüyle kendilerini uyarlamaları gerekiyor.

Zihinsel, Bedensel ve Sosyal Bütünlük Önemli

Bilginin rolü, hız, zaman yönetimi, yüksek motivasyon zorunluluğu gibi işlevler, günümüz iş dünyasında çalışanların dikkat, kontrol ve uyarlanma gibi psikolojik etmenleri sürekli canlı tutmalarını zorunlu tutuyor. Bu durumda yapılan iş ister beden gücüne isterse zihinsel güce bağlı olsun, çalışanların zihinsel ve bedensel sağlıklarına etki ediyor. Aşırı yorgunluk, stres, kaygı gibi işin yapılma biçiminden ve iş ortamından kaynaklanan sağlık sorunları çalışanlarda baş gösterebiliyor. Çalışanların psikolojik, bedensel ve sosyal açıdan varoluşlarını bu derecede belirleyen iş yerlerinden ve iş ortamından memnuniyet duymaları bu eksende, işletmelerin amaçlarına ulaşmalarında başat etkenlerden birini oluşturuyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü, çalışan memnuniyeti ve bağlılığını birbirinden ayırmadan araştırıyor. Enstitü, yaptığı araştırmalarla çalışanların memnuniyet düzeylerini, kuruma ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi, ardından bu doğrultuda memnuniyet ve bağlılığın artırılmasına yönelik planların oluşturulmasını amaç ediniyor. Enstitü kullandığı anket yöntemini gizlilik prensibi ile kağıt-kalem veya online olarak gerçekleştiriyor, istatistik programları kullanılarak gerçekleştirilen analiz sonucunda ulaşılan raporlar grafiklerle, anlaşılır bir şekilde kurumlara özel tasarlanıyor. Kurum için mevcut durum, gelişim yol haritası belirlenerek departman bazlı aksiyon planları oluşturuluyor. Çalışan memnuniyeti temel boyutlarını enstitü şöyle sıralıyor: Fiziksel çalışma koşulları, üst yönetim / kurum yönetimi, kurum imajı, kişisel gelişim ve kariyer olanakları, performans yönetimi sistemi, ödüllendirme ve takdir sistemi, iş yapış şekilleri, süreç akışları ve organizasyon, bağlı olunan ilk yönetici, iş tatmini, kurum içi iletişim, ücret ve yan haklar, iş özel yaşam dengesi.

Uni Business / 01.06.2013

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Sobe Sobe

Eskiden çıkıp çığlık çığlığa oyunlar oynadığımız koşturduğumuz sokak ve mahallelerimiz vardı. Bugün şehir çocukları doğal gelişen oyunlardan v...

İyi mi Olacak Yoksa Kötü mü?

Yaşadıklarımızı açıklama tarzımız, bizim iyimser ya da kötümser olduğumuzu belirliyor. DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurucu Başkanı Emre Konuk: Gündelik ...

İş Hayatınız Kâbusa Dönmesin

Mobbing, son yıllarda iş dünyasında en çok konuşulan konulardan biri. Psikolojik şiddet olarak tanımlanıyor. Maruz kalan kişinin iş yaşamını olumsuz yönde ...

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktiviteye Dikkat!

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen açık eğitimler bu kez "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite" konusu ile ...

İlginizi Çekebilir :

Çocuklar İçin Yaz Kampı

Çocuklar yaz tatilinin tadını doyasıya çıkarmalı. Tabii evde boşa geçen zamanları kastetmiyoruz... Oyunlar oynarken İngilizce öğrenmek, spor yapmak, yeni ...

İlişkinin Biz Hali

Bir ilişki iki bireyin "biz" olabilmesi ile gerçek anlamını buluyor. Ancak henüz "ben" olamadan "biz" olmaya çalışan çiftleri ...

Neden Boşanıyoruz?

Uzmanlara ‘Neden boşanıyoruz’ diye sorduk. İşte evliliklerin yürümemesinin sosyolojik ve psikolojik nedenleri: ‘Boşanmalar Yavaş Ama Emin ...

6 Soruyla Mobbing

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Psikolog Çift ve Aile Terapisti Şirin Hacıömeroğlu Atçeken yanıtladı. 1. Mobbing (Duygusal Taciz) ...