Basında Dbe

Çalışanlarınız Memnunsa Siz de...

Çalışanlarınız Memnunsa Siz de...

İşletmelerin varlık amaçları kâr etmek ve sürdürülebilirlik olarak ele alındığında, bu amacı somutlaştıran çalışanların memnuniyetleri birincil derecede önem taşıyor.

Çalışan memnuniyeti genel olarak, çalışanın iş yerine karşı gösterdiği duygusal ve fiziksel tepkiler olarak değerlendiriliyor. Sosyal Psikolog Lilly M. Berry çalışan memnuniyetini, "bireyin çalışma ortamına karşı olan reaksiyonu" olarak nitelendirirken, bu gerçeği ifade ediyor. Çalışan memnuniyeti olgusunun, son yıllarda özel ve kamu şirketleri tarafından önemsenmeye başlandığı görülüyor. İş yeri, insanlar tarafından oluşturulan ekonomik olarak tanımlandığında, o kurumun başarısında, temel işlevi olan çalışanların davranışları, yaklaşım ve tutumları belirleyici bir rol oynuyor. Modern işletmeler için, ulusal ve uluslararası pazarda rekabet edebilme zorunluluğu; verimlilik, kurumsal kültür, ileri teknoloji kullanımı, pazarlama ve iletişim gibi unsurlar açısından bakıldığında, çalışanların bu karmaşık iş süreçlerine bütünüyle kendilerini uyarlamaları gerekiyor.

Zihinsel, Bedensel ve Sosyal Bütünlük Önemli

Bilginin rolü, hız, zaman yönetimi, yüksek motivasyon zorunluluğu gibi işlevler, günümüz iş dünyasında çalışanların dikkat, kontrol ve uyarlanma gibi psikolojik etmenleri sürekli canlı tutmalarını zorunlu tutuyor. Bu durumda yapılan iş ister beden gücüne isterse zihinsel güce bağlı olsun, çalışanların zihinsel ve bedensel sağlıklarına etki ediyor. Aşırı yorgunluk, stres, kaygı gibi işin yapılma biçiminden ve iş ortamından kaynaklanan sağlık sorunları çalışanlarda baş gösterebiliyor. Çalışanların psikolojik, bedensel ve sosyal açıdan varoluşlarını bu derecede belirleyen iş yerlerinden ve iş ortamından memnuniyet duymaları bu eksende, işletmelerin amaçlarına ulaşmalarında başat etkenlerden birini oluşturuyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü, çalışan memnuniyeti ve bağlılığını birbirinden ayırmadan araştırıyor. Enstitü, yaptığı araştırmalarla çalışanların memnuniyet düzeylerini, kuruma ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi, ardından bu doğrultuda memnuniyet ve bağlılığın artırılmasına yönelik planların oluşturulmasını amaç ediniyor. Enstitü kullandığı anket yöntemini gizlilik prensibi ile kağıt-kalem veya online olarak gerçekleştiriyor, istatistik programları kullanılarak gerçekleştirilen analiz sonucunda ulaşılan raporlar grafiklerle, anlaşılır bir şekilde kurumlara özel tasarlanıyor. Kurum için mevcut durum, gelişim yol haritası belirlenerek departman bazlı aksiyon planları oluşturuluyor. Çalışan memnuniyeti temel boyutlarını enstitü şöyle sıralıyor: Fiziksel çalışma koşulları, üst yönetim / kurum yönetimi, kurum imajı, kişisel gelişim ve kariyer olanakları, performans yönetimi sistemi, ödüllendirme ve takdir sistemi, iş yapış şekilleri, süreç akışları ve organizasyon, bağlı olunan ilk yönetici, iş tatmini, kurum içi iletişim, ücret ve yan haklar, iş özel yaşam dengesi.

Uni Business / 01.06.2013

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Bu Tavsiyelerle Ömür Boyu

26 yıldır psikolojik terapi birikimiyle hizmet veren DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Psikolog Zeynep Zat, Sevgililer Günü'ne ilişkilerinde ...

Mutlu ve Uzun Evliliğin Formülü Nedir?

Ramazan ve bayram bitti, düğünler ardı ardına sıralanıyor... Atılan imzalar çiftlere, yeni heyecanlar, mutluluklar, sorumluluklar ve yeni bir hayat düzenini de ...

Üniversiteye Başlarken Aile Desteği Çok Önemli

Binlerce genç hayatlarının belki de en önemli süreçlerinden biri olan üniversiteye başlıyor. Sorumlulukların arttığı bu dönemde öğrenci ve ailelerini başta ...

Sobe Sobe

Eskiden çıkıp çığlık çığlığa oyunlar oynadığımız koşturduğumuz sokak ve mahallelerimiz vardı. Bugün şehir çocukları doğal gelişen oyunlardan v...

İlginizi Çekebilir :

Söyleyin gitsin, ama nasıl?

Sevdiğiniz erkekle hassas konular üzerine konuşurken doğru yöntemleri kullanırsanız hem ilişkinizi hem de ruhsal ve fiziksel sağlığınızı ...

Mavinin Renkleri Zirvedeydi

Son yıllarda ekonomik, sosyal ve teknolojik alanda yaşadığımız değişimlerin yanında özellikle İnsan Kaynakları yönetimi açısından şirketlerin...

Kusursuz Bedenler Peşinde

Dünden bugüne toplumsal dinamikler paralelinde değişen güzellik ideali, bugün hala gençliği ve zayıf olmayı yüceltse de; bireyselleşmenin doruğa çıktığı ...

Gülelim Güzelleşelim

Kendilerine gülen, bizi de güldüren komik kadınlar... Kendilerini gün geçtikçe daha çok ortaya çıkarıyor, hayatımızı hafifletiyorlar. Bunu nasıl...