Pozitif çocuk yetiştirmenin formülü
Pozitif Disiplin yöntemi ile yetişen çocuklar yaşamını düzenleyen, organizasyon becerisi gelişmiş, öz güvenli, üreten bir yetişkin olmaya adaydır. Son yıllarda öne çıkan, çocukların kendilerini iyi hissetmelerini sağlayıp öz güvenlerini artıran ve problem çözme becerilerini geliştiren "Pozitif Disiplin" yöntemi, mutlu ve neşeli çocuk yetiştirmenin formülü olarak da adlandırılıyor. Çocukların kendine olan inancını artırdığı gibi, yaptıktan işlere karşı isteklerini de çoğaltan yöntem pek çok ebeveyn tarafından uygulanıyor.
"Bu yöntemle çocuklar bir işi yapabilme güçlerine inanır, yaparken istekli olur, yaptıktan sonra da doyum sağlarlar" diyen Uzman Psikolog Şeyda Özdalga, "Aferin kızım kendi başına yıkandın" şeklinde desteklenen 5 yaşındaki bir çocuk, kendi kişisel bakımı konusunda daha becerikli, istekli ve mutlu olacaktır. Sorumluluk alan, çözüm üreten, yaratıcı ve özgürce karar alabilen, toplum ve ahlaki kurallara uyan bu çocuklar, gelecekte yaşamını düzenleyen, organizasyon becerisi gelişmiş, özgüvenli, üreten bir yetişkin olmaya adaydır" dedi.
Yapıcı Davranış Sergiler
Pozitif disiplin ile yetiştirilen çocukların olumsuz, travmatik olaylara yaklaşımlarının daha yapıcı olduğunu ve negatif olayların üstesinden daha kolaylıkla geldiklerini anlatan Özdalga, "Bu çocukların, depresyona girme, travma sonrası stres bozukluğu yaşama oranlan azalmaktadır. Çocuk ve gençler cezalandırıldıklarında, duygusal enerjilerini kendilerim savunma gibi olumsuz unsurlara harcarlar. Kötümser bakış açısında olurlar. Pozitif disiplin, kendilerim yönlendiren yetişkinlere karşı çocukların genellikle sergiledikleri pasif-saldırgan taktikleri kullanmalarını engeller. "Harika! Demek çalışmaya başladın, çaban çok hoşuma gidiyor, sen bunun üstesinden gelirsin" gibi olumlu yaklaşımlar çalışıyormuş gibi davranmasını önlemiş olur. Çocuk enerjisinin çoğunu karşılaştığı güçlüğü yenmede kullanılır'" dedi.
Anne ve babalara öneriler:
- Çocuklarınıza seçenek sunun, seçim yapacak fırsatlar verin.
- Problemi onun adına çözmeyin veya çözüm önerileri sunmayın.
- Hata yapmalarına da fırsat verin ki, hatalarından sonuç çıkarabilsinler.
- Başkalarının duygularını anlayabilmesini sağlayın.
- Olumlu yaklaşım, davranıştan hemen sonra gösterilmelidir.
Yeni Asır Sarmaşık / 16.04.2015
Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Davranış Bilimleri Enstitüsü’nden Uzman Psikolog Çift ve Aile Terapisti Åžirin HacıömeroÄŸlu Atçeken, “Çağımızda kadın erkekten; daha duygusal oluÅŸu, ...
DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü'nden Uzman Klinik Psikolog Zeynep Zat anlattı: Tükenmişlik Sendromu Tam Olarak Nedir? İş stresinin fiziksel ve ...
Davranış Bilimleri Enstitüsü Başkanı Psikolog Emre Konuk, "Okulda serbest kıyafet değil ama başörtüsü sorun yaratır. Eğer ilköğretim okullarında, ...
"Z kuşağı çocukları, bilgiye rahatlıkla ulaşabildikleri halde çok az bir kısmı bunu gerektiği gibi kullanabiliyor." Genellikle çok uzun saatler ...
İlginizi Çekebilir :
14 Şubat Sevgililer Günü'yle kadın erkek ilişkilerini sorguladığımız bir sürece girdik... Uzmanlar, bir ilişkinin sonu olabilecek 5 yanlış davranış...
Başlık Oğuz Atay'ın Tehlikeli Oyunlar'ından. Son dönemde ülkemiz çoğumuzun aklı gibi: Karışık. Türkiye zor zamanlar geçirirken bizim payımıza da...
Babalar kız çocuklarına başka, erkek çocuklarına başka tutumlar sergiliyor. Bir ilişki modeli sakinlik üzerine kuruluyken, diğeri ciddi çatışmalara sahne ...
Mavi Yakalar Nasıl DeÄŸiÅŸti? EÄŸitimlerine çok önem veriyorlar. Kariyer yapmak istiyorlar. Mavi yaka çalışanlar artık haklarının farkındalar. İÅ...