Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları
Dünyada ve Türkiye'de koçluk mesleğinin yaygınlığı giderek artarken önümüzdeki yıllarda koçluğun daha fazla gelişerek daha çok insanın alacağı bir hizmet haline dönüşebileceği ifade ediliyor, kişisel ve profesyonel alanda verimi artırmak amacıyla alınan koçluk hizmeti, yetenek yönetiminin de merkezinde yer almaya başlıyor. Yapılan araştırmalar ise koçluk ihtiyaçlarına dikkat çekiyor.
Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Türkiye'de resmen meslek olarak kabul edilen ve kişinin performansını artırmak için yardımcı olma sanatı olarak adlandırılan koçluk hizmeti, her ne kadar Türkiye için son 10 yılda ön plana çıkan bir alan olsa da dünyada 20 yılı aşkın bir süreyi geride bıraktı. Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Profesyonel koçluk hizmeti hak ettiği itibarı kazanarak artık daha fazla alanda, daha fazla insan tarafından tercih ediliyor. Hızla yayılan bu meslek ve hizmetinin popülaritesini giderek daha da artıracağı öngörülüyor. Koçluk, bireysel bazda kişilerin potansiyellerini fark etmelerini sağlayan, o potansiyeli harekete geçiren bir araç.
Bu anlamda şirketlerde, aslında var olan ve kullanılmayan ya da doğru kullanılamayan potansiyeli aktifleştirmek için yararlı olduğu belirtiliyor. Ayrıca koçlukta geçmişe değil geleceğe odaklanılması, çözüm odaklı ekipler yaratma konusunda da şirketlerin çok işine yarıyor. Bireysel farkındalığı artırmak, şirket-çalışan arasında bağlılık ve ortak hedef duygusuna da olumlu destek veriyor. Koçluk patronun bakış açısını değiştiriyor, zenginleştiriyor, işine hakimiyetini ve çalışma arzusunu artırıyor. John Maxwell'in söylediği gibi "Değişim kaçınılmaz, büyümek/ olgunlaşmak opsiyonel." Yeni nesiller ister istemez şirketlerin yönetim anlayışında değişiklik ihtiyacı yaratıyor, hatta bunu zorluyor. Ancak bu değişime uyum sağlamak daha çok büyük kurumsal şirketlerin gündeminde. Çoğu geleneksel aile şirketinin hala bu değişime direnç gösterdiği gözlemleniyor. Her şeye rağmen bu alanda bir farkındalık ve arayış başladığını inkar edemeyiz. Yeni trend, aslında klasik emir veren, benim dediğim olur diyen patron modelinden, koçluk yapan lider modeline kayıyor. Yeni kuşaklar emir değil, inisiyatif almak istiyor.
UniBussines / Şubat 2017
Benzer İçerikler :
ABD'deki Clark Üniversitesi'nde yürütülen ve 18-29 yaş arası erken yetişkinlik dönemindeki 1000 kişiyle yapılan çalışma katılımcıların yüzd...
Her yöneticinin kaybetmek istemediği ve mümkün olsa kopyalayarak çoğaltmak istediği çalışanlar vardır. İşte yöneticinin gözünde "star" olan bu...
Üstünler her zaman derslerinde başarılı çocuk demek değildir. Derslerde ilgisiz ve akademik başarısı düşük bir profil çizebilirler. En önemlisi arkadaş...
Fiziksel olarak 20-30 yaş arası anneliğe en uygun yaşlar olsa da işin psikolojik boyutu biraz farklı. Kadınlar anne olmak için yeterli duygusal olgunluğa...
İlginizi Çekebilir :
Mutlu insanların özellikleri neler? Kendilerine gülmeyi ve bizi güldürmeyi nasıl başarıyorlar? Bazı insanlar dertlerini zincir yaparken diğerleri nasıl bu ...
Hayvan sevgisi, çocukların duygusal ve sosyal gelişiminde büyük rol oynuyor. Hayvanlarla erken yaşlardan itibaren içselleştirilerek kurulan sağlıklı bir...
Yorucu bir eğitim yılını daha geride bırakan öğrenciler için şimdi tatil zamanı. Ailelere önerimiz, çocuklarının bir sonraki ders yılına uyum sağlamalarını ...
Çocuğunuzun yediğini, içtiğini, şampuanını özenle seçiyorsunuz. Kitaplarına aynı özeni gösteriyor musunuz? Artık bünyesindeki kitapları uzmanlara inceleten...