Basında Dbe

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Dünyada ve Türkiye'de koçluk mesleÄŸinin yaygınlığı giderek artarken önümüzdeki yıllarda koçluÄŸun daha fazla geliÅŸerek daha çok insanın alacağı bir hizmet haline dönüşebileceÄŸi ifade ediliyor, kiÅŸisel ve profesyonel alanda verimi artırmak amacıyla alınan koçluk hizmeti, yetenek yönetiminin de merkezinde yer almaya baÅŸlıyor. Yapılan araÅŸtırmalar ise koçluk ihtiyaçlarına dikkat çekiyor.

Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Türkiye'de resmen meslek olarak kabul edilen ve kişinin performansını artırmak için yardımcı olma sanatı olarak adlandırılan koçluk hizmeti, her ne kadar Türkiye için son 10 yılda ön plana çıkan bir alan olsa da dünyada 20 yılı aşkın bir süreyi geride bıraktı. Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Profesyonel koçluk hizmeti hak ettiği itibarı kazanarak artık daha fazla alanda, daha fazla insan tarafından tercih ediliyor. Hızla yayılan bu meslek ve hizmetinin popülaritesini giderek daha da artıracağı öngörülüyor. Koçluk, bireysel bazda kişilerin potansiyellerini fark etmelerini sağlayan, o potansiyeli harekete geçiren bir araç.

Bu anlamda şirketlerde, aslında var olan ve kullanılmayan ya da doğru kullanılamayan potansiyeli aktifleştirmek için yararlı olduğu belirtiliyor. Ayrıca koçlukta geçmişe değil geleceğe odaklanılması, çözüm odaklı ekipler yaratma konusunda da şirketlerin çok işine yarıyor. Bireysel farkındalığı artırmak, şirket-çalışan arasında bağlılık ve ortak hedef duygusuna da olumlu destek veriyor. Koçluk patronun bakış açısını değiştiriyor, zenginleştiriyor, işine hakimiyetini ve çalışma arzusunu artırıyor. John Maxwell'in söylediği gibi "Değişim kaçınılmaz, büyümek/ olgunlaşmak opsiyonel." Yeni nesiller ister istemez şirketlerin yönetim anlayışında değişiklik ihtiyacı yaratıyor, hatta bunu zorluyor. Ancak bu değişime uyum sağlamak daha çok büyük kurumsal şirketlerin gündeminde. Çoğu geleneksel aile şirketinin hala bu değişime direnç gösterdiği gözlemleniyor. Her şeye rağmen bu alanda bir farkındalık ve arayış başladığını inkar edemeyiz. Yeni trend, aslında klasik emir veren, benim dediğim olur diyen patron modelinden, koçluk yapan lider modeline kayıyor. Yeni kuşaklar emir değil, inisiyatif almak istiyor.

UniBussines / Åžubat 2017

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Yaz tatili bitiyor okul başlıyor

Serbest Geçen Bir Yaz Döneminden Sonra Çocukların Tekrar Okul Düzenine ve Disiplinine Hazır Olmalarını Sağlamak İçin Neler Yapılmalı? Klinik Psikolog Gülşah ...

Dikkat! Reklamlar Bebeğinizi Yorar…

Birçok ebeveynden duyarız, “BebeÄŸim televizyonda en çok reklamları izlemeyi seviyor” diye. Reklamlar çıkınca, bebek anında ekrana kilitlenir ve ...

Önce Annene Sonra Dünyaya Güven

Dünyaya gözlerinizi açtığınız andan itibaren annenizle aranızda kurulan güven bağı ne kadar güçlüyse hayat boyu yaşadığınız ilişkilerde de güvenli, mutlu ve ...

Dijital Dünyanın Ebeveynlerine 10 Maddelik Rehber

Aileler panik ve endişe ile çocuklarının teknolojik aletlerle geçirdiği zamanı sınırlamaya çalışıyor. Sosyalleşme, bilgiye ulaşma, becerileri geliştirme gibi ...

İlginizi Çekebilir :

Evcil hayvanların çocuklar üzerindeki 5 etkisi

Çocuk olduktan sonra evde hayvan beslemek, ebeveynler için büyük bir soru iÅŸaretidir. Oysa uzmanlar, hayvanların çocuk geliÅŸimini hızlandırdığınÄ...

Aileler Evlenecek Çiftlere Neden Müdahale Eder?

Evlenme kararının verildiği o ilk günler herkes mutlu mesut hissederken tam evlilik aşamasına gelindiğinde neden sorunlar çıkar ve aileler neden bu sürece ...

Patronu ikna Sanatı

Hepimiz birilerini bir ÅŸeyleri yapmaya ikna etmeye çalışıyoruz. İş hayatında ise ikna etmemiz gereken en az bir kiÅŸi var, ki o da yöneticimiz. Kimi zaman ...

Leylekler mi getirdi?

LeyleÄŸin aÄŸzındaki "bebek" artık tarih oldu. Artık çocuklar "Anne, beni leylekler mi getirdi?" diye sormuyor. Ama çoÄŸu nasıl dünyaya ...