Basında Dbe

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Dünyada ve Türkiye'de koçluk mesleÄŸinin yaygınlığı giderek artarken önümüzdeki yıllarda koçluÄŸun daha fazla geliÅŸerek daha çok insanın alacağı bir hizmet haline dönüşebileceÄŸi ifade ediliyor, kiÅŸisel ve profesyonel alanda verimi artırmak amacıyla alınan koçluk hizmeti, yetenek yönetiminin de merkezinde yer almaya baÅŸlıyor. Yapılan araÅŸtırmalar ise koçluk ihtiyaçlarına dikkat çekiyor.

Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Türkiye'de resmen meslek olarak kabul edilen ve kişinin performansını artırmak için yardımcı olma sanatı olarak adlandırılan koçluk hizmeti, her ne kadar Türkiye için son 10 yılda ön plana çıkan bir alan olsa da dünyada 20 yılı aşkın bir süreyi geride bıraktı. Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Profesyonel koçluk hizmeti hak ettiği itibarı kazanarak artık daha fazla alanda, daha fazla insan tarafından tercih ediliyor. Hızla yayılan bu meslek ve hizmetinin popülaritesini giderek daha da artıracağı öngörülüyor. Koçluk, bireysel bazda kişilerin potansiyellerini fark etmelerini sağlayan, o potansiyeli harekete geçiren bir araç.

Bu anlamda şirketlerde, aslında var olan ve kullanılmayan ya da doğru kullanılamayan potansiyeli aktifleştirmek için yararlı olduğu belirtiliyor. Ayrıca koçlukta geçmişe değil geleceğe odaklanılması, çözüm odaklı ekipler yaratma konusunda da şirketlerin çok işine yarıyor. Bireysel farkındalığı artırmak, şirket-çalışan arasında bağlılık ve ortak hedef duygusuna da olumlu destek veriyor. Koçluk patronun bakış açısını değiştiriyor, zenginleştiriyor, işine hakimiyetini ve çalışma arzusunu artırıyor. John Maxwell'in söylediği gibi "Değişim kaçınılmaz, büyümek/ olgunlaşmak opsiyonel." Yeni nesiller ister istemez şirketlerin yönetim anlayışında değişiklik ihtiyacı yaratıyor, hatta bunu zorluyor. Ancak bu değişime uyum sağlamak daha çok büyük kurumsal şirketlerin gündeminde. Çoğu geleneksel aile şirketinin hala bu değişime direnç gösterdiği gözlemleniyor. Her şeye rağmen bu alanda bir farkındalık ve arayış başladığını inkar edemeyiz. Yeni trend, aslında klasik emir veren, benim dediğim olur diyen patron modelinden, koçluk yapan lider modeline kayıyor. Yeni kuşaklar emir değil, inisiyatif almak istiyor.

UniBussines / Åžubat 2017

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Çocuklara gündemi nasıl anlatmalı?

Onlar da Neler OlduÄŸunu Merak Ediyor GeçtiÄŸimiz hafta Aylan Kurdi’nin sahile vurmuÅŸ cansız bedeniyle ilgili haberleri okurken aynı yaÅŸlarda bir erkek...

Star Çalışanlarınızı Arttırmak

Her yöneticinin kaybetmek istemediÄŸi ve mümkün olsa kopyalayarak çoÄŸaltmak istediÄŸi çalışanlar vardır. İşte yöneticinin gözünde "star" olan bu...

Çalışanı Motive Etmenin Yolları

DBE'den Uzman Endüstri ve Örgüt Psikoloğu Burcu Çanacık, son dönemde insan odağının hep atlandığını söylüyor. "Son dönemde sürdürülebilir başarı çok ...

Dijital çağda anne baba sorumluluğu

Son yıllardaki teknolojik gelişmelerle birlikte bilgisayar, cep telefonu, tabletler doğru ve etkin kullanıldıkça, sağladıkları avantajlarla artık yaşamımızın ...

İlginizi Çekebilir :

Evdeki Çocuklar için Adım Adım Kaygı Azaltma Rehberi

Eve kapanan ve uzaktan eğitim almak zorunda kalan çocuklarda doğal olarak kaygı bozukluğu yaşanabiliyor. Ailelerin zorlu sınavı ise çocuklarını ders için ...

Hırpalanmış Çocuk Güven Duygusunu Yitirir

Çocukların fiziki, cinsel ve manevi anlamda hırpalanmış olmaları genellikle olumsuz toplumsal ortamlarla, yetersiz ekonomik koşullarla ilişkilendirilir. İçinde ...

Terapi Odalarında Neler Konuşuluyor?

Çocukları birbiriyle karşılaştırmanın doğru olmadığını biliriz. Yine de, "normalin ne olduğunu anlamak için başka çocukların nasıl olduğunu bilme ihtiyacı ...

Kitap okumuyor diye yakınmayın çocuğa kitabı sevdirmeye bakın

Her geçen gün kitap okumaya ilgi azalıyor. Aileler çocuklarını teknoloji çağının kurbanı yapmamak için kitap okuma alışkanlığını çocuklarına kazandırmayÄ...