Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış
- Kişinin kendi özel düşünceleriyle diğer insanlardan ayrı bir birey olarak var olduğunun bilincinde olması ve kendi hislerinin, becerilerinin farkında olarak karar verme veya harekete geçme aşamalarında bu farkındalıkla aksiyona geçebilmek.
- İnsanların hangi durumlarda, neyi neden hissettiğini anlayabilmek ve bu hisleri nelerin meydana getirdiğini fark edebilmek, kendi duygu ve düşüncelerinin, yaptıklarının ve söylediklerinin bilincinde olarak duyguların performansı nasıl etkilediğini görebilmek.
- Kişinin kendine değer vermesi, becerilerinin farkında olması, gerektiği zaman riskli durumlara girip karar verebilme cesareti gösterebilmek.
- Değerlerinin ve hedeflerinin bilincinde olabilmek.
- Yıkıcı güçler ve duygularla başa çıkabilmek ve sıkıntılı duyguların üstesinden gelerek bütünlük içinde, paniğe kapılmadan, baskılı durumlarda dahi işine odaklı kalabilmek. Karşılaşılabilecek engeller ve aksiliklere rağmen iyimser bir tavır sergileyerek sorunlarla başa çıkabilmek.
- Doğruluk ve dürüstlük ilkeleri içerisinde, etik kurallar dahilinde bağlı olduğu kurumun misyonu ve vizyonuna uygun hareket edebiliyor olmak.
- İlişki kurduğu diğer insanlarla empati kurabiliyor olmak, onların düşüncelerini ve bakış açılarını gözeterek hareket etmek ve gereken durumlarda anlayış gösterebilmek. Ayrıca bu kişilerin gelişimlerini takdir etmek, gerekli durumlarda işe yarar geribildirimler yapmak ve kişinin gelişimi için neye ihtiyaç duyduğunu tespit edebilmek.
- Kişilerarası çatışma veya anlaşmazlık durumlarında ilgili konu ile alakalı görüşmeler yapmak ve sorun çözebilmek.
- Yönetsel duygusal zekanın öneminin ve gerekliliklerinin kavranması için bireyler bilgilendirilmeli ve eğitilmelidir.
- Yönetsel duygusal zekanın ölçümünün yapılması ve sonuçlarının paylaşılarak, kişiye güçlü yönleri, eksik ve zayıf yönleri açıklanmalıdır.
- Bireylerin gelişime açık yönlerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için gerekli stratejiler belirlenerek eğitimler verilmelidir. Sonrasında da gelişimlerinin takibi yapılmalı ve desteklenmelidir.
Benzer İçerikler :
Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler ...
Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...
Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...
“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...
İlginizi Çekebilir :
İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...
İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gereke...
Beynimizin gerek psikolojik, gerekse beden sağlığımızı korumak için elinden geleni yaptığını ve daha pek çok işlevi ne denli muhteşem bir orkestrasyon...
İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...