Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış
- Kişinin kendi özel düşünceleriyle diğer insanlardan ayrı bir birey olarak var olduğunun bilincinde olması ve kendi hislerinin, becerilerinin farkında olarak karar verme veya harekete geçme aşamalarında bu farkındalıkla aksiyona geçebilmek.
- İnsanların hangi durumlarda, neyi neden hissettiğini anlayabilmek ve bu hisleri nelerin meydana getirdiğini fark edebilmek, kendi duygu ve düşüncelerinin, yaptıklarının ve söylediklerinin bilincinde olarak duyguların performansı nasıl etkilediğini görebilmek.
- Kişinin kendine değer vermesi, becerilerinin farkında olması, gerektiği zaman riskli durumlara girip karar verebilme cesareti gösterebilmek.
- DeÄŸerlerinin ve hedeflerinin bilincinde olabilmek.
- Yıkıcı güçler ve duygularla başa çıkabilmek ve sıkıntılı duyguların üstesinden gelerek bütünlük içinde, paniğe kapılmadan, baskılı durumlarda dahi işine odaklı kalabilmek. Karşılaşılabilecek engeller ve aksiliklere rağmen iyimser bir tavır sergileyerek sorunlarla başa çıkabilmek.
- Doğruluk ve dürüstlük ilkeleri içerisinde, etik kurallar dahilinde bağlı olduğu kurumun misyonu ve vizyonuna uygun hareket edebiliyor olmak.
- İlişki kurduğu diğer insanlarla empati kurabiliyor olmak, onların düşüncelerini ve bakış açılarını gözeterek hareket etmek ve gereken durumlarda anlayış gösterebilmek. Ayrıca bu kişilerin gelişimlerini takdir etmek, gerekli durumlarda işe yarar geribildirimler yapmak ve kişinin gelişimi için neye ihtiyaç duyduğunu tespit edebilmek.
- Kişilerarası çatışma veya anlaşmazlık durumlarında ilgili konu ile alakalı görüşmeler yapmak ve sorun çözebilmek.
- Yönetsel duygusal zekanın öneminin ve gerekliliklerinin kavranması için bireyler bilgilendirilmeli ve eğitilmelidir.
- Yönetsel duygusal zekanın ölçümünün yapılması ve sonuçlarının paylaşılarak, kişiye güçlü yönleri, eksik ve zayıf yönleri açıklanmalıdır.
- Bireylerin gelişime açık yönlerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için gerekli stratejiler belirlenerek eğitimler verilmelidir. Sonrasında da gelişimlerinin takibi yapılmalı ve desteklenmelidir.
Benzer İçerikler :
Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...
Performans geliÅŸtirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...
Öncelikle diÄŸer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iÅŸ rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...
Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...
İlginizi Çekebilir :
Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...
“GÜÇLÜ OLAN DEĞİL FARKLILAÅžAN YAÅžAR, FARKLILAÅžMAYAN YOK OLUR.” Sosyal nitelikli varlıklar olarak grup halinde yaÅŸamak ve bir gruba ait olmak ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...









