Kurumsal Gelişim Merkezi

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini kullanır. ADDIE bir kısaltmadır. Analiz (Analyze) , Tasarım (Design) , Geliştirme (Develop) , Uygulama (Implement) ve Değerlendirme (Evaluate) . ADDIE, bir eğitim programı tasarlarken bizlere bir çerçeve sunar. Bu çerçeve de bir eğitim programının başından sonuna kadar nasıl tasarlanması gerektiği konusunda bir yol haritası sunar. Şimdi bu adımları tek tek inceleyelim.

  1. Adım: Analiz

İlk adım tamamen bilgi toplama ile ilgilidir. Katılımcıların bir eğitimi neden almaları gerektiğini anlayana kadar eğitiminizi planlamaya başlamayın. Amaç; doğru hedef kitleye, doğru öğrenme hedefleri ile eğitim oluşturmanıza yardımcı olacak sorular sormaktır.

Başlamak için sormanız gereken birkaç ana soru var. Büyük olasılıkla bunlara verilen cevaplar daha fazla soru üretecektir. Ne kadar çok soru sorarsanız, eğitiminizin doğru ihtiyacı karşıladığından emin olmanız o kadar kolaylaşır.

Sorulması gereken kritik sorular:

  • Kursun hedef kitlesi kimlerdir?
  • Konu hakkında ne biliyorlar?
  • Bu kişiler yeni işe alınanlar mı, deneyimli çalışanlar mı yoksa ikisinin bir karışımı mı?
  • Kitleniz hakkında hangi demografik bilgiler mevcut? (Kitlenizin yaşını, cinsiyetini, eğitim seviyesini ve bilgisayar okuryazarlığı seviyesini düşünün.)
  • Hedeflenen öğrenme çıktıları nelerdir?
  • Kursu tamamladıktan sonra öğrencilerin ne yapabilmesini istersiniz?
  1. Adım: Tasarım

Tasarım aşaması, öğrettiğiniz şeyin ana hatlarını oluşturmaya başladığınızda gerçekleşir. Analiz aşamasında sorduğunuz soruların cevapları bu bölüme kaynak oluşturur.

Tasarım aşamasında göz önünde bulundurulması gereken şeyler:

  • Katılımcılar eğitime ne kadar zaman ayırabilirler?
  • Eğitimin tasarımı, öğrencileri güçlü görsel ve işitsel unsurlarla meşgul ediyor mu?
  1. Adım: Geliştirme

Geliştirme, inşa aşamasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi, geliştirme aşaması, tasarımınızı eyleme geçirdiğiniz zamandır. Tasarımınızın etkili olması için modifikasyona ihtiyacı olup-olmadığını bu aşamada görebilirsiniz. Eğitiminizi test etmek, geliştirme aşamasının en önemli kısmıdır. Bir meslektaşınızın incelemesini isteyin. Sonuçta, eğitim senaryolarınız doğru değilse, katılımcıların gözünde herhangi bir değerleri olmaz. Farklı gözlerin incelemesi olası etkileşimin öğrenciyi doğru yere götürmesini sağlar.

  1. Adım: Uygulama

Bu aşamada hazırladığınız eğitim programının pilot bir çalışmasını yapmanız gerekir. Bu çalışma eğitimdeki eksiklikleri görme ve eğitimin son halini ortaya koymadan önce değişiklik yapma fırsatı verecektir.

  1. Adım: Değerlendirme

Değerlendirme aşamasında sürecin başında belirlediğimiz eğitim amaçları ve öğrenme hedefleri, oluşturduğumuz etkinliklerle ne kadar gerçekleşti sorusuna yanıt ararız? Eğer değerlendirme kriterlerimiz öğrenme hedeflerini yansıtmıyorsa, ölçme ve değerlendirme araçlarımızı revize eder ve öğrenme hedeflerine uygun hala getiririz.

DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

İçeriği Paylaş:

Benzer İçerikler :

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

Eğer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduğunuz bir çalışanınız konuşurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küç...

Gündüz Düşleri I

Araştırmalara göre, çoğumuz, uyanık olduğumuz zamanın %30’unu düşler diyarına yolculuk yaparak geçiriyoruz. Sıradan bir insanın günün ortalama 16 ...

Vücut Dili Benliği Şekillendiriyor

Konuşmama, sizlere ücretsiz olarak, hayata dair bir püf noktası vererek başlamak istiyorum. Bunun için sizden istenen tek şey ise duruşunuzu iki dakikalığına ...

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

İlginizi Çekebilir :

İş Dünyasının Yeni Trendi Gamification (Oyunlaştırma)

İş Dünyasının Yeni Trendi Gamification (Oyunlaştırma) Önce İş Sonra Eğlence Diyenlerden Misiniz?  Geçmişteki inanca göre eğlence ve performans zıt ...

Tükenmişlik Sendromu

Epey oluyor, büyük bir şirketler grubunda çok başarılı bir geçmişe sahip olan, üst düzey yönetici bir danışanım, güven yitimi, panik atakları ve depresif...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

İşsizliğin İnsan Psikolojisi Üzerindeki Etkileri

İşsizlik bireyleri yalnızca finansal olarak etkilemez. İşsizliğin bireyler üzerindeki etkilerini incelerken hem finansal hem de sosyolojik ve psikolojik ...