Kurumsal Gelişim Merkezi

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“Kuşak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarında yaşayan, dolayısıyla birbirine benzer sıkıntıları ve kaderleri paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişilerin topluluğu olarak adlandırılmaktadır.

Bizim ele alacağımız husus ise farklı kuşakların iş hayatında ve özel hayatta bir arada yaşarken ve çalışırken ortak noktada buluşma ve genelde üst konumda; hâkim noktada olan kuşakların ast konumundaki Y kuşağına olan yaklaşımlarına farkındalık kazandırma, işbirliğine gitme konuları olacaktır.

Kuşakların karşılaştıkları en büyük sorun birbirini anlamama olsa gerek, X kuşağına göre normal olan durum, Y kuşağına göre kabul edilemez gelmektedir. Bunu çözmenin en kolay ve doğru yolu ise Y kuşağına şeffaf bir yaklaşım ve dobra açıklamalar yapmaktır. Onları terfi ettirmiyor, maaşlarına zam yapmıyor ya da belli konularda uyarıyor isek onlara direkt sorun üzerinden değil, bunların sebeplerini açıklayarak eyleme gitmeyi denemeliyiz. İlk noktada bu duruma direnç gösterseler de olayın üzerinden bir süre geçtiğinde kendi benliğiyle yaptığı savaş için bir savunma alanı kazanmış olacaklardır. Örneğin, çalışana terfi alamamasının sebebinin üst pozisyonun dolu olduğunu açıklayarak başlayıp ona farklı alanlarda gelişim imkânı sunarsak, bulunduğu pozisyona dört elle sarılacak ve ilk fırsatta yükselebileceğinin bilincinde olacaktır.

Bir diğer husus ise karşı tarafı özel hissettirmektir, özelikle Y kuşağı fark edilmek, erkenden müdür olmak, çok büyük paraları 20’li yaşlarında kazanmak istemektedir, aslında bu istediğin altında özel hissetme ve fark edilme isteği yatmaktadır.

Bunu desteklemek için kişiye verilecek ismine özel bir ajanda, ismine özel bir saat vb. ile çalıştığı şirket için değerli olduğu hissettirilmelidir. O çalıştığında şirketin kazanacağı, şirket kazandığında da onun kazanacağı benimsetilmelidir. Şirket ile birlikte kendi adının da duyulacağı güveni verilmelidir.

Son olarak Y kuşağının ne istediğini önemsemeli ve belli bir çatı olsa da çatının altında dekorasyona izin verilmelidir.

“Y kuşağı çalışanların hepsi aynıdır.” ifadesi doğru değildir. “Y kuşağı çalışanları birbirinden farklıdır.” ifadesi doğru ifadedir. Kimisi çok erken kalkıp evine erken gitmeyi isterken; kimisi geç kalkıp geç vakte kadar çalışmayı kabul etmektedir.

Eğer çalışılması gereken saat günlük 8 saat ise; ona sabah 7 ve akşam 7 saatleri arasında 8 saati doldurması gerektiği anlatılmalı ve bu noktada özgür hissettirilmeli, ne istediği önemsenmelidir.

Ahmet Akbıyık - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Eğitim Departmanı

İçeriği Paylaş:

Benzer İçerikler :

İş Yerinde Adalet

Adaletsizlik Duygusu Adalet kavramı günlük lisanda, herkesin ve her şeyin yerli yerinde, olması gereken yerde olması;  herkesin hak ettiğini alması ...

Eleman Seçimi Konusunda Psikolojik Testlerin Kullanımının Önemi ve Temel Amacı

Eleman seçiminde psikometrik testlerin uygulanmasının temel amacı kurumun beklentilerine, ihtiyaçlarına ve yetkinliklerine en uygun kişilerin objektif...

Profesyonel Yaşamda İş Stresi ve Tükenmişlikten Kurtulmanın Yolları

Günümüz iş hayatında, sadece Türkiye’de değil bütün dünyada, ekonomik koşulların ağırlaşması, rekabet şartlarının artması sonucu, çalışanlardan ...

Yaratıcı Sınıfı Kazanmak İçin...

İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...

İlginizi Çekebilir :

Ofis Aşkları

Genellikle gençlere  "Eşini üniversitede bul, bulamazsan sonra uygun birini bulmak daha zor. Aynı üniversiteye gidiyorsan ortak yönlerin çoktur...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

Yaratıcı Sınıfı Kazanmak İçin...

İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...