Kurumsal Gelişim Merkezi

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“Kuşak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarında yaşayan, dolayısıyla birbirine benzer sıkıntıları ve kaderleri paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişilerin topluluğu olarak adlandırılmaktadır.

Bizim ele alacağımız husus ise farklı kuşakların iş hayatında ve özel hayatta bir arada yaşarken ve çalışırken ortak noktada buluşma ve genelde üst konumda; hâkim noktada olan kuşakların ast konumundaki Y kuşağına olan yaklaşımlarına farkındalık kazandırma, işbirliğine gitme konuları olacaktır.

Kuşakların karşılaştıkları en büyük sorun birbirini anlamama olsa gerek, X kuşağına göre normal olan durum, Y kuşağına göre kabul edilemez gelmektedir. Bunu çözmenin en kolay ve doğru yolu ise Y kuşağına şeffaf bir yaklaşım ve dobra açıklamalar yapmaktır. Onları terfi ettirmiyor, maaşlarına zam yapmıyor ya da belli konularda uyarıyor isek onlara direkt sorun üzerinden değil, bunların sebeplerini açıklayarak eyleme gitmeyi denemeliyiz. İlk noktada bu duruma direnç gösterseler de olayın üzerinden bir süre geçtiğinde kendi benliğiyle yaptığı savaş için bir savunma alanı kazanmış olacaklardır. Örneğin, çalışana terfi alamamasının sebebinin üst pozisyonun dolu olduğunu açıklayarak başlayıp ona farklı alanlarda gelişim imkânı sunarsak, bulunduğu pozisyona dört elle sarılacak ve ilk fırsatta yükselebileceğinin bilincinde olacaktır.

Bir diğer husus ise karşı tarafı özel hissettirmektir, özelikle Y kuşağı fark edilmek, erkenden müdür olmak, çok büyük paraları 20’li yaşlarında kazanmak istemektedir, aslında bu istediğin altında özel hissetme ve fark edilme isteği yatmaktadır.

Bunu desteklemek için kişiye verilecek ismine özel bir ajanda, ismine özel bir saat vb. ile çalıştığı şirket için değerli olduğu hissettirilmelidir. O çalıştığında şirketin kazanacağı, şirket kazandığında da onun kazanacağı benimsetilmelidir. Şirket ile birlikte kendi adının da duyulacağı güveni verilmelidir.

Son olarak Y kuşağının ne istediğini önemsemeli ve belli bir çatı olsa da çatının altında dekorasyona izin verilmelidir.

“Y kuşağı çalışanların hepsi aynıdır.” ifadesi doğru değildir. “Y kuşağı çalışanları birbirinden farklıdır.” ifadesi doğru ifadedir. Kimisi çok erken kalkıp evine erken gitmeyi isterken; kimisi geç kalkıp geç vakte kadar çalışmayı kabul etmektedir.

Eğer çalışılması gereken saat günlük 8 saat ise; ona sabah 7 ve akşam 7 saatleri arasında 8 saati doldurması gerektiği anlatılmalı ve bu noktada özgür hissettirilmeli, ne istediği önemsenmelidir.

Ahmet Akbıyık - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Eğitim Departmanı

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Yeni Yıl Hedefleri Hüsranla Sonlanmasın

Yeni yıla sayılı günler kala pek çok kişi gelecek yıla ilişkin hedeflerini belirliyor. Ancak bu hedeflere ulaşmak sanıldığı kadar kolay olamıyor. DBE Davranış ...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre çoğu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, yeni bir...

İlginizi Çekebilir :

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Üzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

Yetenek Siz'siniz

Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...

SON 35 YILDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YAŞANAN GELİŞMELER

“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...

Duygusal Dayanıklılık

Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...