Kurumsal Gelişim Merkezi

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“Kuşak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarında yaşayan, dolayısıyla birbirine benzer sıkıntıları ve kaderleri paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişilerin topluluğu olarak adlandırılmaktadır.

Bizim ele alacağımız husus ise farklı kuşakların iş hayatında ve özel hayatta bir arada yaşarken ve çalışırken ortak noktada buluşma ve genelde üst konumda; hâkim noktada olan kuşakların ast konumundaki Y kuşağına olan yaklaşımlarına farkındalık kazandırma, işbirliğine gitme konuları olacaktır.

Kuşakların karşılaştıkları en büyük sorun birbirini anlamama olsa gerek, X kuşağına göre normal olan durum, Y kuşağına göre kabul edilemez gelmektedir. Bunu çözmenin en kolay ve doğru yolu ise Y kuşağına şeffaf bir yaklaşım ve dobra açıklamalar yapmaktır. Onları terfi ettirmiyor, maaşlarına zam yapmıyor ya da belli konularda uyarıyor isek onlara direkt sorun üzerinden değil, bunların sebeplerini açıklayarak eyleme gitmeyi denemeliyiz. İlk noktada bu duruma direnç gösterseler de olayın üzerinden bir süre geçtiğinde kendi benliğiyle yaptığı savaş için bir savunma alanı kazanmış olacaklardır. Örneğin, çalışana terfi alamamasının sebebinin üst pozisyonun dolu olduğunu açıklayarak başlayıp ona farklı alanlarda gelişim imkânı sunarsak, bulunduğu pozisyona dört elle sarılacak ve ilk fırsatta yükselebileceğinin bilincinde olacaktır.

Bir diğer husus ise karşı tarafı özel hissettirmektir, özelikle Y kuşağı fark edilmek, erkenden müdür olmak, çok büyük paraları 20’li yaşlarında kazanmak istemektedir, aslında bu istediğin altında özel hissetme ve fark edilme isteği yatmaktadır.

Bunu desteklemek için kişiye verilecek ismine özel bir ajanda, ismine özel bir saat vb. ile çalıştığı şirket için değerli olduğu hissettirilmelidir. O çalıştığında şirketin kazanacağı, şirket kazandığında da onun kazanacağı benimsetilmelidir. Şirket ile birlikte kendi adının da duyulacağı güveni verilmelidir.

Son olarak Y kuşağının ne istediğini önemsemeli ve belli bir çatı olsa da çatının altında dekorasyona izin verilmelidir.

“Y kuşağı çalışanların hepsi aynıdır.” ifadesi doğru değildir. “Y kuşağı çalışanları birbirinden farklıdır.” ifadesi doğru ifadedir. Kimisi çok erken kalkıp evine erken gitmeyi isterken; kimisi geç kalkıp geç vakte kadar çalışmayı kabul etmektedir.

Eğer çalışılması gereken saat günlük 8 saat ise; ona sabah 7 ve akşam 7 saatleri arasında 8 saati doldurması gerektiği anlatılmalı ve bu noktada özgür hissettirilmeli, ne istediği önemsenmelidir.

Ahmet Akbıyık - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Eğitim Departmanı

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

DBE Kurumsal Sohbetler #1- Koçluk

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü’nü kısaca tanıtıp, koçluk alanındaki faaliyetinizden bahseder misiniz? 35 yılı aşkın deneyimi ve çözüm...

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

İlginizi Çekebilir :

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok ...

Duygusal Zeka Neden Önemlidir ?

Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...

Dijital İK: Dijital Dünyanın İnsan Kaynakları Yönetimi

Bilişim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler; hem bireylerin sosyal, ekonomik ve kültürel olarak değişmesine sebep olurken hem de kurumsal hayatta yönetim ...