Z Kuşağı İçin Hazır Mısınız?
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı Z Kuşağının, toplamda ortalama 20 milyonluk bir nüfusu oluşturduğu bilinmektedir. Yetenekleri kurumlarına dâhil etmek ve elde tutmak isteyen patronların/liderlerin Z Kuşağının beklentilerini, değerlerini ve davranışlarını anlamaya başlaması çok önemlidir.
Z kuşağı, kendinden önceki kuşaklara göre farklı yetkinliklere, değerlere, gelecek hedeflerine ve sahiptir. Araştırmalara göre Z kuşağının yüzde 37’si kendi şirketini kurmak istiyor ve yüzde 19’u esnek çalışmaya çok önem veriyor. Yaratıcılık yönlerinin de oldukça güçlü olduğu görünen Z kuşağı, her şeyin kısa süre içerisinde tüketildiği bir toplumda dünyaya geldiklerini için sürekli yenilik arıyor. Sorgulayan, elindekiyle yetinmeyen, beklentileri olan ve kendine zaman ayırmayı seven Z Kuşağı için kurumların bir takım fiziksel çalışma ortamını ve/veya yönetim anlayışını değiştirmek üzere hazırlık yapmaya başlamalılar. Z Kuşağına hazırlanmak için bilinmesi gerekenler:
- Teknolojiye Odaklanılmalı
Z Kuşağının en belirgin özelliği teknolojidir; kurumlar, ilgi çekici ve aktif bir sosyal medya yönetimine sahip olmalıdır.
- Pozisyonun Önemi Anlatılmalı ve Geribildirim Verilmeli
Z Kuşağı yaptıkları işin amacını bilmeyi önemsiyor; neden, ne için, sonucu ne olacak, nelere etki edecek vb. soruların cevapları işe başlarken muhakkak aktarılmalıdır.
Bunun yanı sıra, Z Kuşağı genelde bireysel olarak fark edilmekten motive olurlar. Her gün düzenli olarak görüşülmelidir ve beklentileri belirlenmelidir.
- Mikro Yönetimden Uzak Durulmalı
Z Kuşağı yöneticilerin patron yerine koç gibi davranmasını istiyor; bu nedenle özellikle yönetsel pozisyondaki kişilerin yönetim tarzı incelenmeli, içeride ortak yönetim anlayışının benimsendiği bir kültür oluşturulmalı ve mümkünse yöneticilere Koçluk Eğitimi aldırılmalıdır.
- Esnek Çalışma İmkânı Sağlanmalı
Z Kuşağı, esnek çalışma saatleri ve uzaktan çalışma özgürlüğünü savunuyor. Kurumlar hem uygulamalarla hem de çalışanlarla işyerinde esnekliği artırmalılar. İşin doğası, birçok yönden esnek olmak için değişiyor.
- Sürdürülebilir Çevre Politikası İzlenmeli
Cone Communications tarafından yapılan bir araştırma, 1000 kişilik Z Kuşağının %92’sinin sosyal ve çevresel konulara önem verdiğini ve %89’unun gezegenimizin sağlığı için endişelendiğini söylemektedir. Dolayısıyla, Z kuşağıyla birlikte kurumlar acil çevre sorunlarını ele almalılar.
Ebru Taş Keçeli Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...
Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...
Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...
Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...
İlginizi Çekebilir :
Gallup tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre çalışanların işten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor. Günümüzde...
Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu olması ...
Geçtiğimiz hafta, zihnin, içinde bulunulan zaman, mekân ve diğer koşullardan uzaklaşarak düşsel alanda gezinmesi üzerine konuşmuş; araştırmalara göre...
Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...







