Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Etkili Liderlik

Etkili Liderlik

“GÜÇLÜ OLAN DEĞİL FARKLILAÅžAN YAÅžAR, FARKLILAÅžMAYAN YOK OLUR.”

Sosyal nitelikli varlıklar olarak grup halinde yaşamak ve bir gruba ait olmak insanoğlunun varlığını göstermeye başladığından beri en temel ihtiyaçtır. Ancak bu ihtiyaçla birlikte oluşturdukları grupları yönetecek ve o grubu hedeflerine götürecek liderlere de gereksinim duyulmaktadır.

Belli bir amaç ve hedeflere yönelmiÅŸ bir grubu harekete geçirmek her insanda bulunmayan ayrı bir yetenek gerektirir. Bu  yeteneÄŸe sahip kiÅŸiyi lider olarak tanımlayabiliriz.

Lider, tarihin her devrinde vardı, hiyerarÅŸik bir doÄŸası olan insanın gelecekte de liderlerden vazgeçmeyeceÄŸini söylemek yanlış olmaz.  Sadece her dönem var olan liderlik anlayışı günün koÅŸullarına göre deÄŸiÅŸmektedir.

Peki, tüm deÄŸiÅŸen durumları göz önüne aldığımızda bir liderden ne bekleriz? Ve “ etkili liderlik” nasıl olmalıdır?

“Güçlü olan deÄŸil farklılaÅŸan yaÅŸar, farklılaÅŸmayan yok olur.” düşüncesinin en etkin olduÄŸu günümüz koÅŸullarında bir liderden, güç kullanmaktan ziyade, çalışanda anlam duygusu yaratması, ekibindeki her kiÅŸinin farklı özelliklerini bilerek hareket etmesi ve ekibi ile sürdürülebilir baÅŸarıya imza atması beklenir.

Bu yönetim anlayışı; kurumları günümüz rekabet koşullarına hazırlayıp iş sonuçlarında verimliliği artırarak kurum marka değerini geleceğe taşımayı sağlar.

Etkili liderlerin özellikleri incelendiğinde dört boyutun öne çıktığını görebiliriz:

  1. Farkındalık: Bütün etkin liderlerin farkındalıklarının yüksek olduğu tahmin edilir. Etkin lider kendi güçlü ve gelişim alanlarını bildiği gibi duygusunu yönetme konusunda da başarılıdır. Farkındalık liderin tutarlı, dürüst ve kararlı olmasını da sağlar. Ancak kendisini iyi bilen bir liderin başkalarını kolay yönetebileceği ve karar alma mekanizmasının sağlıklı olacağı bilinen bir gerçektir.

  2. Denge: Liderlik haklı çıkmak deÄŸil, doÄŸru iÅŸlerin yapılmasını saÄŸlamaktır. Dengeli bir lider olay ve durumlara çok yönlü bakabilecek yeterliliÄŸe sahiptir. Gerçek liderler, her konuda bilgi sahibi olamayacaklarını ve her sorunun cevabının kendilerinde olmayacağını bilirler; baÅŸkalarının görüşlerinden yararlanmaya hazır oldukları için, kendi görüşlerini kolayca gözden geçirip, daha üstün bir fikri benimseyebilirler. Denge kavramını tam anlamıyla özümsemiÅŸ liderler, doÄŸru iÅŸleri yapmaya odaklanırlar.

  3. Kendine Güven: Kendine güvenmek, hayatta başına ne gelirse gelsin, insanın kendi yoluna devam edeceÄŸine ya da yeni yollar bulacağına olan inançtır. Kendine güvenmek, sadece kendi fikrini ifade etmekle sınırlı deÄŸildir. Kendine güvenen insanlar, düşündüklerini söylemekten çekinmezler. Bir konu tartışılırken, baÅŸkalarını memnun etmek için deÄŸil, düşündüklerini ifade etmek ve dinleyenlere kendi fikirlerini iletmek için konuÅŸurlar. İfade ettikleri fikirleri –eÄŸer daha iyi bir seçenek varsa- deÄŸiÅŸtirmekten çekinmezler.

  4. Vizyon Sahibi Olmak: Etkili lider geleceğe ait resmi canlandırabilir ve bu doğrultuda yeni gelişmeler önerir. Liderin işe dair yönetsel ve bütünsel bakış açısı yeni imkanlar yaratması sürdürülebilir ticari başarıyı sağlar. Bu ticari başarı için ekibini etkiler ve onları yönlendirir.

Sonuç olarak sürdürülebilir bir gelecek için etkili liderin çevikliÄŸinden de bahsetmek gerekir. Liderin deÄŸiÅŸim ortamlarını en iyi ÅŸekilde yönetmesi beklenir. DeÄŸiÅŸen durumlara uyum saÄŸlamanın dışında birlikte çalıştığı kiÅŸilerin de uyum göstermesini saÄŸlamalıdır. Bunu baÅŸarabilmek için de bir liderin çevik olması gerekmektedir. Zihinsel olarak çevik olan bir liderin deÄŸiÅŸim  dönemlerine uyum saÄŸlaması kurumu çok daha ileriye götürmesini ve verimli kılmasını saÄŸlar.

Benzer İçerikler :

İŞ YERİNE GERİ DÖNÜŞÜ YÖNETMEK

 “Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...

İş Yaşamı Rotasyonunda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle diÄŸer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iÅŸ rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...

Daha Üretici mi Olmak İstiyorsunuz? Masanıza Bitki Alın

Ofis Bitkileri “Mikro-Toparlama” - Beynimize Gün Boyunca Yenilenme Åžansı SaÄŸlıyor Her günümüzü ofiste harcadıkça, pek az ÅŸey doÄŸanın...

İlginizi Çekebilir :

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

İŞ YAŞAMINDA EQ EMOTIONAL QUOTIENT/DUYGUSAL ZEKÂ’NIN ÖNEMİ VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ

“Artık ÅŸirketler de iÅŸe alımlarda ve terfi süreçlerinde duygusal zekâyı hesaba katarak çalışmalar yapıyor. Etrafındaki kiÅŸilerin isteklerini...

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan ÅŸirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...