Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Etkili Liderlik

Etkili Liderlik

“GÜÇLÜ OLAN DEĞİL FARKLILAÅžAN YAÅžAR, FARKLILAÅžMAYAN YOK OLUR.”

Sosyal nitelikli varlıklar olarak grup halinde yaşamak ve bir gruba ait olmak insanoğlunun varlığını göstermeye başladığından beri en temel ihtiyaçtır. Ancak bu ihtiyaçla birlikte oluşturdukları grupları yönetecek ve o grubu hedeflerine götürecek liderlere de gereksinim duyulmaktadır.

Belli bir amaç ve hedeflere yönelmiÅŸ bir grubu harekete geçirmek her insanda bulunmayan ayrı bir yetenek gerektirir. Bu  yeteneÄŸe sahip kiÅŸiyi lider olarak tanımlayabiliriz.

Lider, tarihin her devrinde vardı, hiyerarÅŸik bir doÄŸası olan insanın gelecekte de liderlerden vazgeçmeyeceÄŸini söylemek yanlış olmaz.  Sadece her dönem var olan liderlik anlayışı günün koÅŸullarına göre deÄŸiÅŸmektedir.

Peki, tüm deÄŸiÅŸen durumları göz önüne aldığımızda bir liderden ne bekleriz? Ve “ etkili liderlik” nasıl olmalıdır?

“Güçlü olan deÄŸil farklılaÅŸan yaÅŸar, farklılaÅŸmayan yok olur.” düşüncesinin en etkin olduÄŸu günümüz koÅŸullarında bir liderden, güç kullanmaktan ziyade, çalışanda anlam duygusu yaratması, ekibindeki her kiÅŸinin farklı özelliklerini bilerek hareket etmesi ve ekibi ile sürdürülebilir baÅŸarıya imza atması beklenir.

Bu yönetim anlayışı; kurumları günümüz rekabet koşullarına hazırlayıp iş sonuçlarında verimliliği artırarak kurum marka değerini geleceğe taşımayı sağlar.

Etkili liderlerin özellikleri incelendiğinde dört boyutun öne çıktığını görebiliriz:

  1. Farkındalık: Bütün etkin liderlerin farkındalıklarının yüksek olduğu tahmin edilir. Etkin lider kendi güçlü ve gelişim alanlarını bildiği gibi duygusunu yönetme konusunda da başarılıdır. Farkındalık liderin tutarlı, dürüst ve kararlı olmasını da sağlar. Ancak kendisini iyi bilen bir liderin başkalarını kolay yönetebileceği ve karar alma mekanizmasının sağlıklı olacağı bilinen bir gerçektir.

  2. Denge: Liderlik haklı çıkmak deÄŸil, doÄŸru iÅŸlerin yapılmasını saÄŸlamaktır. Dengeli bir lider olay ve durumlara çok yönlü bakabilecek yeterliliÄŸe sahiptir. Gerçek liderler, her konuda bilgi sahibi olamayacaklarını ve her sorunun cevabının kendilerinde olmayacağını bilirler; baÅŸkalarının görüşlerinden yararlanmaya hazır oldukları için, kendi görüşlerini kolayca gözden geçirip, daha üstün bir fikri benimseyebilirler. Denge kavramını tam anlamıyla özümsemiÅŸ liderler, doÄŸru iÅŸleri yapmaya odaklanırlar.

  3. Kendine Güven: Kendine güvenmek, hayatta başına ne gelirse gelsin, insanın kendi yoluna devam edeceÄŸine ya da yeni yollar bulacağına olan inançtır. Kendine güvenmek, sadece kendi fikrini ifade etmekle sınırlı deÄŸildir. Kendine güvenen insanlar, düşündüklerini söylemekten çekinmezler. Bir konu tartışılırken, baÅŸkalarını memnun etmek için deÄŸil, düşündüklerini ifade etmek ve dinleyenlere kendi fikirlerini iletmek için konuÅŸurlar. İfade ettikleri fikirleri –eÄŸer daha iyi bir seçenek varsa- deÄŸiÅŸtirmekten çekinmezler.

  4. Vizyon Sahibi Olmak: Etkili lider geleceğe ait resmi canlandırabilir ve bu doğrultuda yeni gelişmeler önerir. Liderin işe dair yönetsel ve bütünsel bakış açısı yeni imkanlar yaratması sürdürülebilir ticari başarıyı sağlar. Bu ticari başarı için ekibini etkiler ve onları yönlendirir.

Sonuç olarak sürdürülebilir bir gelecek için etkili liderin çevikliÄŸinden de bahsetmek gerekir. Liderin deÄŸiÅŸim ortamlarını en iyi ÅŸekilde yönetmesi beklenir. DeÄŸiÅŸen durumlara uyum saÄŸlamanın dışında birlikte çalıştığı kiÅŸilerin de uyum göstermesini saÄŸlamalıdır. Bunu baÅŸarabilmek için de bir liderin çevik olması gerekmektedir. Zihinsel olarak çevik olan bir liderin deÄŸiÅŸim  dönemlerine uyum saÄŸlaması kurumu çok daha ileriye götürmesini ve verimli kılmasını saÄŸlar.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “saÄŸlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok ÅŸey ...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

Koçluk ve Liderlik Eğitimlerine Yılda 69 Milyon Dolar Harcanıyor

Türkiye’nin içinde bulunduÄŸu DoÄŸu Avrupa Bölgesi’ndeki ÅŸirketlerin büyük bölümü koçluk ve liderlik eÄŸitimlerine yılda yaklaşık 69 milyon dolar ...

Yaratıcı Sınıfı Kazanmak İçin...

İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...

İlginizi Çekebilir :

İş Dünyasında Aşil Sendromu (Gizli Başarısızlık Korkusu)

“İş dünyasında çalışanlardan, yaratıcılığı, bilgi birikimini ve yeteneklerini kullanarak gereÄŸinde bir ÅŸekilde görevlerini yerine getirmeleri beklenir....

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...