Kurumsal Gelişim Merkezi

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.

Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, riskleri doğru yönetebilmenize yardımcı olacaktır. Neyi iyi yaptığınızı bilmek, bu yönünüzü daha çok kullanarak başarılı olmanızı sağlar. Bununla beraber zayıf yönlerinizi bilmek de kendinizi geliştirmenize yardımcı olur. Bilmezseniz değiştiremezsiniz!

Kişiler, kendileri hakkındaki geribildirimlere baktıklarında kendi kendilerini değerlendirmeleriyle başkalarının onları değerlendirmesi arasında birtakım farklar olduğunu görürler. Bu farklılıklara da değişik yaklaşımlarda bulunabilirler. Şöyle ki; savunmaya geçebilirler, şaşırabilirler, öfkelenebilirler, karşı çıkabilirler, kabul edebilirler.

Tüm bu davranışlar genellikle duygusal yaklaşımlardır. Bu duygusal yaklaşımlar ne doğrudur ne de yanlıştır. Bunlar doğal tepkilerdir.

Geribildirim almanın amacı diğer insanların sizin davranışlarınız hakkındaki görüşlerini, sizi nasıl algıladıklarını öğrenmektir.

Aldığınız geribildirim sonrası 2 şey yapabilirsiniz:

  1. Kendinizi kurban durumuna düşmüş hisseder ve bunun yarattığı acı ile yaşamaya çalışırsınız.
  2. Sonuçların sorumluluğunu üzerinize alır ve bunu değiştirmek ve geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirirsiniz.

Kendinizi değiştirmek/geliştirmek isterseniz değişimin başlaması için şu unsurların olması önemlidir:

  1. Değişme gereğini duymalı ya da içinde bulunduğunuz durumdan yeterince rahatsızlık duymalısınız ki gelişmenin yollarını arayın.
  2. Değişme önerisi saygı duyduğunuz bir kaynaktan gelmelidir, yani sonuca güvenmelisiniz.

Tüm bunları dikkate alarak yöneticinizden, iş arkadaşlarınızdan ve varsa size doğrudan bağlı olan kişilerden sistematik olarak aldığınız geribildirimler, kendinizi geliştirmeye başlamanız için çok önemli bir kaynak olacaktır.

Geribildirim aldıktan ve kendinizi geliştirmeniz gerektiğine inandıktan sonra, geribildirim raporunuzda yer alan konuları içeren bir kişisel gelişme planı hazırlayabilirsiniz.

Gelişme planınınızı hazırlamak için yapılabileceklerinizi şöyle sıralayabiliriz:

  • Her bir gelişim alanı için net hedefler belirleyin
  • Her bir hedefe ulaşmak için geçmeniz gereken aşamaları, başarmanız gereken işleri belirleyin
  • Her bir aşamaya ne zaman başlayacağınızı ve hedefe ne zaman ulaşacağınızı belirleyin
  • Hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı nasıl değerlendireceğinizi belirleyin.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok ...

Profesyonel Yaşamda İş Stresi ve Tükenmişlikten Kurtulmanın Yolları

Günümüz iş hayatında, sadece Türkiye’de değil bütün dünyada, ekonomik koşulların ağırlaşması, rekabet şartlarının artması sonucu, çalışanlardan ...

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Üzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

UZAKTAN ÇALIŞMA MODELLERİ

Aşağıda belirtilen uzaktan çalışma modellerini göz önünde bulundurarak hangi çalışma modelinin şirketiniz için faydalı olacağına karar ...

İlginizi Çekebilir :

Koçvari Liderler

Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan ...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

İŞ DÜNYASINDA GERİ BİLDİRİM NEDEN ÖNEMLİ?

Çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri için olumlu geri bildirimler almaları hayati önem taşır. Geri bildirimler beklentileri netleştirir. Böyle...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...