Geri Bildirimlerden Faydalanmak
Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.
Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, riskleri doğru yönetebilmenize yardımcı olacaktır. Neyi iyi yaptığınızı bilmek, bu yönünüzü daha çok kullanarak başarılı olmanızı sağlar. Bununla beraber zayıf yönlerinizi bilmek de kendinizi geliştirmenize yardımcı olur. Bilmezseniz değiştiremezsiniz!
Kişiler, kendileri hakkındaki geribildirimlere baktıklarında kendi kendilerini değerlendirmeleriyle başkalarının onları değerlendirmesi arasında birtakım farklar olduğunu görürler. Bu farklılıklara da değişik yaklaşımlarda bulunabilirler. Şöyle ki; savunmaya geçebilirler, şaşırabilirler, öfkelenebilirler, karşı çıkabilirler, kabul edebilirler.
Tüm bu davranışlar genellikle duygusal yaklaşımlardır. Bu duygusal yaklaşımlar ne doğrudur ne de yanlıştır. Bunlar doğal tepkilerdir.
Geribildirim almanın amacı diğer insanların sizin davranışlarınız hakkındaki görüşlerini, sizi nasıl algıladıklarını öğrenmektir.
Aldığınız geribildirim sonrası 2 şey yapabilirsiniz:
- Kendinizi kurban durumuna düşmüş hisseder ve bunun yarattığı acı ile yaşamaya çalışırsınız.
- Sonuçların sorumluluğunu üzerinize alır ve bunu değiştirmek ve geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirirsiniz.
Kendinizi değiştirmek/geliştirmek isterseniz değişimin başlaması için şu unsurların olması önemlidir:
- Değişme gereğini duymalı ya da içinde bulunduğunuz durumdan yeterince rahatsızlık duymalısınız ki gelişmenin yollarını arayın.
- Değişme önerisi saygı duyduğunuz bir kaynaktan gelmelidir, yani sonuca güvenmelisiniz.
Tüm bunları dikkate alarak yöneticinizden, iş arkadaşlarınızdan ve varsa size doğrudan bağlı olan kişilerden sistematik olarak aldığınız geribildirimler, kendinizi geliştirmeye başlamanız için çok önemli bir kaynak olacaktır.
Geribildirim aldıktan ve kendinizi geliştirmeniz gerektiğine inandıktan sonra, geribildirim raporunuzda yer alan konuları içeren bir kişisel gelişme planı hazırlayabilirsiniz.
Gelişme planınınızı hazırlamak için yapılabileceklerinizi şöyle sıralayabiliriz:
- Her bir gelişim alanı için net hedefler belirleyin
- Her bir hedefe ulaşmak için geçmeniz gereken aşamaları, başarmanız gereken işleri belirleyin
- Her bir aşamaya ne zaman başlayacağınızı ve hedefe ne zaman ulaşacağınızı belirleyin
- Hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı nasıl değerlendireceğinizi belirleyin.
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...
Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diÄŸer kiÅŸinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...
Personel seçimini, en basit ÅŸekliyle “belirli bir görev için en uygun adayı seçmek” olarak tanımlarsak, bu sürecin temel hedefinin en uygun adayı ...
“Özellikle iÅŸ dünyasında; çalışanların iÅŸ tatmini, iÅŸ performansı ve kurumların baÅŸarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araÅŸtırmalar, duygusal ...
İlginizi Çekebilir :
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
Günümüz iÅŸ hayatında, sadece Türkiye’de deÄŸil bütün dünyada, ekonomik koÅŸulların ağırlaÅŸması, rekabet ÅŸartlarının artması sonucu, çalışanlardan ...
Adaletsizlik Duygusu Adalet kavramı günlük lisanda, herkesin ve her şeyin yerli yerinde, olması gereken yerde olması; herkesin hak ettiğini alması ...
Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...