Kurumsal Gelişim Merkezi

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.

Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, riskleri doğru yönetebilmenize yardımcı olacaktır. Neyi iyi yaptığınızı bilmek, bu yönünüzü daha çok kullanarak başarılı olmanızı sağlar. Bununla beraber zayıf yönlerinizi bilmek de kendinizi geliştirmenize yardımcı olur. Bilmezseniz değiştiremezsiniz!

Kişiler, kendileri hakkındaki geribildirimlere baktıklarında kendi kendilerini değerlendirmeleriyle başkalarının onları değerlendirmesi arasında birtakım farklar olduğunu görürler. Bu farklılıklara da değişik yaklaşımlarda bulunabilirler. Şöyle ki; savunmaya geçebilirler, şaşırabilirler, öfkelenebilirler, karşı çıkabilirler, kabul edebilirler.

Tüm bu davranışlar genellikle duygusal yaklaşımlardır. Bu duygusal yaklaşımlar ne doğrudur ne de yanlıştır. Bunlar doğal tepkilerdir.

Geribildirim almanın amacı diğer insanların sizin davranışlarınız hakkındaki görüşlerini, sizi nasıl algıladıklarını öğrenmektir.

Aldığınız geribildirim sonrası 2 şey yapabilirsiniz:

  1. Kendinizi kurban durumuna düşmüş hisseder ve bunun yarattığı acı ile yaşamaya çalışırsınız.
  2. Sonuçların sorumluluğunu üzerinize alır ve bunu değiştirmek ve geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirirsiniz.

Kendinizi değiştirmek/geliştirmek isterseniz değişimin başlaması için şu unsurların olması önemlidir:

  1. Değişme gereğini duymalı ya da içinde bulunduğunuz durumdan yeterince rahatsızlık duymalısınız ki gelişmenin yollarını arayın.
  2. Değişme önerisi saygı duyduğunuz bir kaynaktan gelmelidir, yani sonuca güvenmelisiniz.

Tüm bunları dikkate alarak yöneticinizden, iş arkadaşlarınızdan ve varsa size doğrudan bağlı olan kişilerden sistematik olarak aldığınız geribildirimler, kendinizi geliştirmeye başlamanız için çok önemli bir kaynak olacaktır.

Geribildirim aldıktan ve kendinizi geliştirmeniz gerektiğine inandıktan sonra, geribildirim raporunuzda yer alan konuları içeren bir kişisel gelişme planı hazırlayabilirsiniz.

Gelişme planınınızı hazırlamak için yapılabileceklerinizi şöyle sıralayabiliriz:

  • Her bir gelişim alanı için net hedefler belirleyin
  • Her bir hedefe ulaşmak için geçmeniz gereken aşamaları, başarmanız gereken işleri belirleyin
  • Her bir aşamaya ne zaman başlayacağınızı ve hedefe ne zaman ulaşacağınızı belirleyin
  • Hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı nasıl değerlendireceğinizi belirleyin.

Benzer İçerikler :

İşsizliğin İnsan Psikolojisi Üzerindeki Etkileri

İşsizlik bireyleri yalnızca finansal olarak etkilemez. İşsizliğin bireyler üzerindeki etkilerini incelerken hem finansal hem de sosyolojik ve psikolojik ...

İş Yerinde Kavga ve Tartışma

Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...

İşe Alım Süreçlerinde Dikkat Edilecek Noktalar

Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...

İlginizi Çekebilir :

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...