Kurumsal Gelişim Merkezi

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş olursunuz, kendinizi daha başarılı hissedersiniz ve elbette daha çok para kazanırsınız. Ancak terfi etmek, işinizi iyi yapmaktan daha fazlasını gerektirir. Gerektiğinde inisiyatif alan, hedeflerini aşan, yüksek performans gösteren bir çalışan olsanız bile yöneticinizi terfi almayı hak ettiğinize ikna etmeniz gerekir.

Peki, yöneticinizi terfi etmeyi hak ettiğinize nasıl ikna edeceksiniz? Onunla etkili bir şekilde konuşmaktan daha iyi bir yol yok gibi görünüyor. Bu görüşme sırasında dikkat etmeniz gerekenleri ve işinize yarayabilecek bazı stratejileri sizlerle paylaşıyoruz.

1. Önce Tohumları Ekin

Bir çalışanı terfi etmek bir günde karar verilebilecek bir karar değildir. Neden terfi almayı hak ettiğinize dair sebepler sunabilmek için bazen o sebepleri sizin yaratmanız gerekir ve bu kimi zaman aylarca sürebilir. Bu nedenle yöneticinizle terfi almak istediğinize dair bir görüşme yapmadan altı ila dokuz ay öncesinden kendinizi bu sürece hazırlayın.  Bu süreçte şunları göz önünde bulundurmalısınız:

  • Yıllık performans değerlendirmeniz yapılırken kariyerinizin bir sonraki aşamasına geçebilmeniz için bu değerlendirmeden nasıl bir sonuç alınması gerekiyor?
  • İstediğiniz pozisyon şirketin ve yöneticinizin hedefleriyle uyumlu mu? Sizin o pozisyonda olmanızın şirkete nasıl bir katkısı olacak?
  • Yöneticinizle birebir görüştüğünüz anlarda gelecekteki bir terfi olasılığı hakkında konuşuyor musunuz ve o bu konuda ne düşünüyor?
  • Yöneticinizi ikna edebilecek kadar büyük bir hedefe ulaştınız mı? Diğerlerinden ve yöneticinizden takdir gördünüz mü?

Kendinizden gerçekten emin olduğunuzda, “Birlikte belirlediğimiz hedeflerin tümüne ulaştığımızı görüyorum ve tüm beklentileri karşılayabildiğimi hissediyorum. Bu sürece bir katkım bulunduğu için çok mutluyum. Nasıl daha fazla sorumluluk üstlenebileceğim ve kariyerimin bir sonraki aşamasına nasıl geçebileceğim konusunda bana yol göstermenizi çok isterim.” Gibi ifadelerle, kendinizden emin olarak yöneticinizle görüşebilirsiniz. Başarılarınızdan bahsetmeli ve yükselmek için gereken her şeye sahip olduğunuzu yöneticinize göstermelisiniz.

2. Sizi Destekleyen Bir İş Arkadaşınız Olsun

Çalıştığınız kurumda güçlü bir konumda olan ve terfi almanız konusunda sizi destekleyebilecek birilerine ihtiyacınız olacak. Bu kişi, düzenli olarak birlikte çalıştığınız kıdemli bir çalışan veya hayran olduğunuz size mentorluk yapan bir yöneticiniz olabilir. Size bu konuda destek olabileceğini düşündüğünüz kişi ile düzenli olarak iletişim kurmaya özen gösterin ve potansiyelinizi keşfetmelerine izin verin. Yaptığınız işle ilgili geribildirimler isteyebilir, hedeflerinize nasıl ulaşabileceğiniz konusunda tavsiyeler alabilirsiniz. Böylece bir terfi söz konusu olduğunda bu yetkili kişi, sizin nasıl çalıştığınızı, kim olduğunuzu ve neden bu pozisyonu hak ettiğinizi bildiği için sizin bulunmadığınız ortamlarda dahi sizi savunacaktır.

3. Başarılarınızı Belgeleyin

Yöneticinizle terfi hakkında konuşmaya başladığınızda heyecanlanabilirsiniz, bahsetmek isteyebileceğiniz işlerinizi, başarılarınızı unutabilirsiniz. Bu yüzden daha önce yapmış olduğunuz projelerden, büyük ya da küçük tüm başarılarınızı kayıt altında tutmalısınız. Liderlik becerilerinizi gösteren işlerinizden de bahsetmeyi ihmal etmemelisiniz. Başkalarıyla iyi çalışma, problem çözme, organizasyonel süreçleri yönetme yeteneğinizi gösteren özellikler de bir yöneticinin sizi değerlendirebilmesi için çok önemlidir.

4. 360 Derece Geri Bildirim İsteyin

Terfi ile ilgili görüşmeden önce güçlü ve gelişime açık yönlerinizi bilmek, yöneticinizin sizi eleştirebileceği konularda önceden hazırlıklı olmanızı sağlar. Hatta daha da iyisi bu görüşmeyi gerçekleştirmeden önce gelişime açık yönlerinizi geliştirebilirsiniz. İşyerindeki itibarınızı daha iyi görebilmek için SurveyMonkey gibi bir platform kullanarak anonim katılım gösterilebilen bir anket düzenleyebilirsiniz. Bu süreçte dürüst olduğuna inandığınız kişilerden anketi yanıtlamalarını isteyin. Böylece güçlü olduğunuz yönlerinizden emin olurken gelişime açık yönlerinizle ilgili dürüst yorumlar ve yapıcı eleştiriler alarak kendinizi değerlendirme fırsatı bulabilirsiniz.

5. Terfi Görüşmesinde Kendinizi Övmekten ve Diğer Çalışanlarla Kendinizi Kıyaslamaktan Kaçının

Terfi ile ilgili konuşurken, becerilerinizi işletmenin gelecekteki stratejik hedefleri için nasıl kullanabileceğinizden bahsedin. Hem daha çok kazanmak, hem becerilerinizi geliştirmek hem de şirketin genel performansına bir katkıda bulunmak istediğinizi gösterin. İş arkadaşlarınızdan daha çok çalıştığınızı, daha başarılı olduğunuzu, daha iyi performans gösterdiğinizi değil şirketin hedefleri için neler yaptığınızı, aldığınız inisiyatifleri, başarıyla sonuçlandırdığınız projelerinizi konuşun.

 

KAYNAK
Sinha R., (4 Mayıs 2021). Do YouWanttoGetPromoted? Harvard Business Review

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İşe Alım Süreçlerinde Dikkat Edilecek Noktalar

Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

Jet Lag

Sirkadiyen ritim, yaklaşık olarak 24 saatlik bir döngüdür ve ışık ile bağlantılı olarak kendi kendine çalışır; karanlık ve ışık döngüsüne bağlı olarak ...

İlginizi Çekebilir :

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

Madde madde iş stresiyle başa çıkma yolları

İş yerindeki uzun süreli stresin kişiler üzerindeki yansımaları farklı şekillerde olabiliyor. Bu belirtilerden bazılarını sayacak olursak bunlar; • ...

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diğer kişinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

STRESE DAİR

İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...