Kurumsal Gelişim Merkezi

Yaratıcı Sınıf Değerleri

Yaratıcı Sınıf Değerleri

Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis, müzisyen, yazar ya da girişimci olsun, yaratıcılığa, bireyselliğe, farklılığa ve erdeme değer veren ortak yaratıcı bir “ETHO” ya sahiptir. Yapılan görüşmelere ve fokus grup çalışmalarına göre bu sınıfın önem verdiği değerler ve nitelikler şöyledir:

Bireysellik

Bireysel olmak ve bireysel ifadeler kullanmaktan yana güçlü bir tercih kullanırlar. Organizasyonel direktiflere ve geleneksel grup normlarına uymak konusunda direnç gösterirler. Bu uçuk artistlerden egzantrik bilim adamlarına kadar bütün yaratıcı insanlar için geçerlidir. Şimdilerde oldukça yaygın olmuş bir durumdur. Bu anlamda, organizasyonel normlara karşı itaatkar olmamanın artışı yeni görüşlerden biridir.

Meritokrasi (Meritocracy)

Erdem, yaratıcı sınıfın çok değer verdiği bir şeydir. Yaratıcı sınıfın ilgilendiği işler zor, uğraştırıcı ve mücadele gerektiren işlerdir. Başarmak isterler çünkü yaptıkları işleri en iyi şekilde yaparlar. Para başarının bir parçası olarak görülürken asla bütün hikaye o değildir. Yaratıcılar, hırslı ve kendi kabiliyetlerine ve performanslarına göre hareket etmek isteyen insanlardır. Yaratıcı kişiler insanlar yakın arkadaşlarının onlara gösterdikleri saygıyla motive olur.

Çeşitlilik (Diversity) ve Farklı Olana Açıklık (Openness)

Yaratıcı Sınıf “herkesin rahatça uyum sağlayabileceği ve gelişebileceği” ortamlarda bulunmayı ve organizasyonlarda yer almayı tercih eder. Yetenekli kişiler ırk, etnik köken, cinsiyet, cinsel tercih, fiziksel görünüş gibi konularda yapılan ayrımcılığa meydan okur, çünkü onların istediği farklılıklara açık bir ortamdır. Garip alışkanlıkları veya uçuk giyim tarzlarıyla, belli bir yere yerleşmek yerine farklı farklı yerlerde yaşamayı tercih ederler. Kendi işlerini kurduklarında kapıya “Standartlara aykırı kişilere kapımız açıktır” yazabilirler.

Emre Konuk - DBE Kurucu Başkanı

Benzer İçerikler :

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “sağlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok şey ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

İlginizi Çekebilir :

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

DUYGUSAL DAYANIKLILIK (RESILIENCE)

  “Yapılan araştırmalar, duygusal dayanıklılığın öğretilebilen ve öğrenilebilen bir yetenek olduğunu gösteriyor. Bu yetenek çalışanlar...

İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu

Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...