Şirketlerde Pozitif Yönetim Zamanı
Çalışanların eksik ve zayıf yönlerine deÄŸil de halihazırda güçlü olan yönlerine odaklanmak ve bu yönleri daha da parlatmak, bir takdir kültürü yaratmak diye özetleyebileceÄŸimiz ‘pozitif psikoloji'yi benimseyen ÅŸirketlerin verimliliklerinde ve çalışan baÄŸlılıklarında ciddi artışlar oluyor. Son dönemde pozitif psikolojiyi keÅŸfeden ve yavaÅŸ yavaÅŸ adım atan ÅŸirket sayısı hızla artıyor.
Pozitif psikolojide amaç kişilerin eksik veya zayıf yönlerine değil de iyi oldukları, güçlü oldukları özelliklerine odaklanmak ve böylece eleştiri kültürü yaratmadan, negatif duygular yaymadan kişinin hali hazırda güçlü olan yönlerini daha da güçlendirmek, kişiyi iyi hissettirmektir. Şirketlerde pozitif psikoloji kültürü hakim olduğunda çalışan bağlılığında da verimlilikte de ciddi artışlar oluyor.
Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönleri takdir edilen çalışanların kuruma baÄŸlılıkları ve katkıları, eksik tarafları eleÅŸtirilenlerden daha fazla. Güçlü yönlerini öğrenenler yüzde 7,8 daha üretken olurken, her gün güçlü yönlerine odaklanan takımlar yüzde 12.5 daha üretken oluyor ayrıca çalışan sirkülasyonu da yüzde 14.9 azalıyor. Yine Gallup’un araÅŸtırmasına göre güçlü yönlerini her gün iÅŸte kullananlar 6 kat daha fazla kuruma baÄŸlılar.
Corporate Leadership Council’ın 1.500 kiÅŸi üzerinde yaptığı araÅŸtırmaya göre yöneticiler kendilerine baÄŸlı çalışanların zayıf yönlerine odaklandıklarında çalışanların performansları yüzde 27 düşüyor, güçlü yönlerine odaklandıklarında ise yüzde 36 artıyor.
Pozitif Psikoloji Nasıl Uygulanır?
DBE Davranış Bitteri Enstitüsü’nden psikolog Özge Berçin iÅŸ yerinde pozitif psikoloji uygulamalarını şöyle sıralıyor:
- Performans değerlendirmelerinde geçmiş dönemde yaptıklarını (başarılarını) öne çıkarır bundan sonra yapabileceklerini de buna göre belirler.
- Tüm çalışanlar iyi bir şey yaptıklarında davranış odaklı takdir alırlar ve başkalarını da takdir etmeyi öğrenirler.
- Eğitim gelişim süreçleri planlanırken çalışanların yapamadıkları değil, yapabileceklerine odaklanılır.
- Bir kriz oluştuğunda çalışanlar problemin sorumlusunu bulmaya değil problemin nasıl çözüleceğine odaklanılır.
Hürriyet İK / 29.05.2016
Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
Ölüm, çocuklar için gizemli bir kavram. Birçok aile bu konuyu çocuklarına nasıl anlatacağı konusunda kafa karışıklığı yaşıyor ve ölüm konusunu öteliyor. Peki ...
Çalışanlar, her yıl olduğu gibi bu yıl da 2013'teki kariyer hedeflerini belirlemek için liste yapacak. Uzmanlar ise doğru olmayan listelerin çalışanlara ...
Geçmişe dair korkularınız, fobileriniz varsa, geçirdiğiniz bir kaza nedeniyle uçağa ya da gemiye binemiyorsanız bu yazımız tam da size göre. Davranış Bilimleri ...
Kurum kültürünü oluşturmaya çalışan şirketler, yaşadıkları çalışan sirkülasyonu ile birlikte amaçlarına ulaşmakta zorlanıyor. Eleman göçünü aza indiren...
İlginizi Çekebilir :
Çocuklar yaz tatilinin tadını doyasıya çıkarmalı. Tabii evde boşa geçen zamanları kastetmiyoruz... Oyunlar oynarken İngilizce öğrenmek, spor yapmak, yeni ...
Koçluk, 21'inci yüzyılda insanların yoluna ışık tutan en önemli mesleklerden biri. İş hayatında çok önemli yer tutan beden dilinden ses tonuna, farklÄ...
Evlilik deyince koşarak uzaklaşanlardan mısınız yoksa hem güzel hem mutfakta becerikli hem de her daim ihtiraslı bir eşin hayalini kuranlardan mı? Siz hangi ...
Duygusal BaÄŸlılık Verim Getirir Davranış Bilimleri Enstitüsü’nden Psikolog ve Yönetici Koçu AyÅŸegül HorozoÄŸlu, “İnsanlar ancak duygusal olarak ...