Basında Dbe

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Yeni Nesil Yöneticilerin İtici Gücü: Yönetici Koçları

Dünyada ve Türkiye'de koçluk mesleğinin yaygınlığı giderek artarken önümüzdeki yıllarda koçluğun daha fazla gelişerek daha çok insanın alacağı bir hizmet haline dönüşebileceği ifade ediliyor, kişisel ve profesyonel alanda verimi artırmak amacıyla alınan koçluk hizmeti, yetenek yönetiminin de merkezinde yer almaya başlıyor. Yapılan araştırmalar ise koçluk ihtiyaçlarına dikkat çekiyor.

Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Türkiye'de resmen meslek olarak kabul edilen ve kişinin performansını artırmak için yardımcı olma sanatı olarak adlandırılan koçluk hizmeti, her ne kadar Türkiye için son 10 yılda ön plana çıkan bir alan olsa da dünyada 20 yılı aşkın bir süreyi geride bıraktı. Koçluk mesleği, tüm dünyada hem kurumsal hem de bireysel alanda hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Profesyonel koçluk hizmeti hak ettiği itibarı kazanarak artık daha fazla alanda, daha fazla insan tarafından tercih ediliyor. Hızla yayılan bu meslek ve hizmetinin popülaritesini giderek daha da artıracağı öngörülüyor. Koçluk, bireysel bazda kişilerin potansiyellerini fark etmelerini sağlayan, o potansiyeli harekete geçiren bir araç.

Bu anlamda şirketlerde, aslında var olan ve kullanılmayan ya da doğru kullanılamayan potansiyeli aktifleştirmek için yararlı olduğu belirtiliyor. Ayrıca koçlukta geçmişe değil geleceğe odaklanılması, çözüm odaklı ekipler yaratma konusunda da şirketlerin çok işine yarıyor. Bireysel farkındalığı artırmak, şirket-çalışan arasında bağlılık ve ortak hedef duygusuna da olumlu destek veriyor. Koçluk patronun bakış açısını değiştiriyor, zenginleştiriyor, işine hakimiyetini ve çalışma arzusunu artırıyor. John Maxwell'in söylediği gibi "Değişim kaçınılmaz, büyümek/ olgunlaşmak opsiyonel." Yeni nesiller ister istemez şirketlerin yönetim anlayışında değişiklik ihtiyacı yaratıyor, hatta bunu zorluyor. Ancak bu değişime uyum sağlamak daha çok büyük kurumsal şirketlerin gündeminde. Çoğu geleneksel aile şirketinin hala bu değişime direnç gösterdiği gözlemleniyor. Her şeye rağmen bu alanda bir farkındalık ve arayış başladığını inkar edemeyiz. Yeni trend, aslında klasik emir veren, benim dediğim olur diyen patron modelinden, koçluk yapan lider modeline kayıyor. Yeni kuşaklar emir değil, inisiyatif almak istiyor.

UniBussines / Şubat 2017

Haberin devamını pdf formatında okumak için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Leylekler mi getirdi?

Leyleğin ağzındaki "bebek" artık tarih oldu. Artık çocuklar "Anne, beni leylekler mi getirdi?" diye sormuyor. Ama çoğu nasıl dünyaya ...

Baba olmaya hazır mısınız? - 1

Aileye yeni bir bireyin katılımıyla başlayan babalık keyfi, sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Baba olmaya karar vermeden önce bebek bakımının getireceği ...

Koçluk Kavramı yeni Boyut Kazanıyor

İş Dünyasında "Kast Sistemi YIKILIYOR" DBE ve İngiltere merkezli liderlik gelişim markası The Forton Group iş birliğinde verilen "Koçluk ve ...

İlişkinin Sürprizi O'nun Arkadaşları

İlişkiye başlarken aldığımız sevgili paketinin içinde karşımızdaki kişinin geçmişte kurduğu ve bugüne dek getirdiği arkadaşlıkları da yer alıyor. Bunun bir ...

İlginizi Çekebilir :

Kendine Güven!

Senin de zaman zaman yaşadıkların karşısında özgüvenin azalıyorsa ve ne yapacağını bilemiyorsan bu yazıyı okumadan geçme! Mutluluğun ve başarının anahtarı olan ...

İnsanları Neler Mutlu Etmez

Aralık'ın ortasında bu köşede “Mutluluk Satın Alınabilir mi” başlıklı yazıda, ekonomik refahla mutluluk arasındaki ilişkiyi...

Çocuklar İçin Yaz Kampı

Çocuklar yaz tatilinin tadını doyasıya çıkarmalı. Tabii evde boşa geçen zamanları kastetmiyoruz... Oyunlar oynarken İngilizce öğrenmek, spor yapmak, yeni ...

Karınca Kararınca Yeni Yıl

Yeni yıl demek yeni kararlar demek birçoğumuz için. Peki bu kararları gerçekleştirmenin yolları neler? Yaptığımız hangi yanlışlar bir hevesle koyduğumuz ...