Kurumsal Gelişim Merkezi

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve Takdir, Kariyer Gelişimi, Kişisel Gelişim, İş Tatmini, İş-Özel Hayat Dengesi, Kurum içi İletişim, Çalışan Bağlılığı ve bunun gibi konulardır.

Bunlar bir çalışanın mutlu, bağlı ve memnun çalışmasını sağlayan etmenlerdir. Özellikle bağlılık ile performans arasında ciddi bir korelasyon olduğunu biliyoruz. Bağlı çalışan tüm performansı ile çalışır, bağlı olmayan işe gelip gider ama tüm performansıyla çalışmadığı gibi bir de her şeyden şikayet eder. Memnuniyet ile Bağlılık aynı şey değildir, memnun olan bağlı, bağlı olan memnun olmayabilir. Bağlılık daha duygusal bir şeydir.

Hem yöneticilerin hem de İK’cıların özellikle en dikkat etmesi gereken şey adaletli olmaktır. İK’cılar sistem kurarken açık, adil ve  savunulabilir sistemler kurmaya özen göstermelidir.

Çalışanlarda bağlılığı en çok etkileyen ilk yöneticidir. Biliyoruz ki çalışanlar şirkete bağlanmaz yada şirketi terk etmez aslında yöneticisine bağlanır yada yöneticisini terk eder.

Bununla birlikte çalışma ortamındaki arkadaşlıklar da bağlılığı ve mutluluğu etkiler. İyi arkadaşlıklarımız varsa daha keyifli çalışırız ve onları terk etmek istemeyiz. Aynı ailemizi terk etmenin zor olması gibi.

Ayşegül Horozoğlu - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi

Benzer İçerikler :

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

İŞ DÜNYASININ YENİ TRENDİ GAMIFICATION (OYUNLAŞTIRMA)

İş Dünyasının Yeni Trendi Gamification (Oyunlaştırma) Önce İş Sonra Eğlence Diyenlerden Misiniz?  Geçmişteki inanca göre eğlence ve performans zıt ...

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diğer kişinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

İlginizi Çekebilir :

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...

Etkili Liderlik

“GÜÇLÜ OLAN DEĞİL FARKLILAŞAN YAŞAR, FARKLILAŞMAYAN YOK OLUR.” Sosyal nitelikli varlıklar olarak grup halinde yaşamak ve bir gruba ait olmak ...

Beyin ve Zeka

Zekaya olan ilgi, geçtiğimiz yüzyıl boyunca kimi zaman artan kimi zaman azalan bir çizgi izlese de bilim adamlarının yanıt aradıkları sorular aşağı yukarı hep ...

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...