Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve Takdir, Kariyer Gelişimi, Kişisel Gelişim, İş Tatmini, İş-Özel Hayat Dengesi, Kurum içi İletişim, Çalışan Bağlılığı ve bunun gibi konulardır.

Bunlar bir çalışanın mutlu, bağlı ve memnun çalışmasını sağlayan etmenlerdir. Özellikle bağlılık ile performans arasında ciddi bir korelasyon olduğunu biliyoruz. Bağlı çalışan tüm performansı ile çalışır, bağlı olmayan işe gelip gider ama tüm performansıyla çalışmadığı gibi bir de her şeyden şikayet eder. Memnuniyet ile Bağlılık aynı şey değildir, memnun olan bağlı, bağlı olan memnun olmayabilir. Bağlılık daha duygusal bir şeydir.

Hem yöneticilerin hem de İK’cıların özellikle en dikkat etmesi gereken ÅŸey adaletli olmaktır. İK’cılar sistem kurarken açık, adil ve  savunulabilir sistemler kurmaya özen göstermelidir.

Çalışanlarda bağlılığı en çok etkileyen ilk yöneticidir. Biliyoruz ki çalışanlar şirkete bağlanmaz yada şirketi terk etmez aslında yöneticisine bağlanır yada yöneticisini terk eder.

Bununla birlikte çalışma ortamındaki arkadaşlıklar da bağlılığı ve mutluluğu etkiler. İyi arkadaşlıklarımız varsa daha keyifli çalışırız ve onları terk etmek istemeyiz. Aynı ailemizi terk etmenin zor olması gibi.

Ayşegül Horozoğlu - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi

Benzer İçerikler :

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluÅŸan bir iÅŸ gücünü oluÅŸturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

İŞ DÜNYASINDA MESLEKİ BECERİLER Mİ KİŞİLİK YAPISI MI DAHA ÖNEMLİ?

Bir yönetici ve işveren olarak şirketiniz için en uygun, en başarılı kişileri işe almak istiyor olmalısınız. İşe alım sürecinde adayların özgeçmişini taramak, ...

Arkadaşlarımızın Yaşamımızdaki Rolü

Önce Geçen Haftanın Bir Özetini Yapalım Bir çalışan iş yerinden memnun olabilir ama bu onun iş yerine bağlanmasını garantilemez. Aynı şekilde bir müşteri ...

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış ...

İlginizi Çekebilir :

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini ...

İŞ YERİNDE FAYDALI TARTIŞMA ORTAMI OLUŞTURMA YOLLARI

İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...

Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)

Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiÅŸ hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...