Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini tamamlayan kişilik özelliklerine ve becerilere sahip çalışanlar seçerek harika ekipler oluşturmanıza yardımcı olur.

            İş dünyasına yönelik kiÅŸilik testleri çalışanlarınızın iÅŸ hayatında nasıl bir konumda yer almaları gerektiÄŸine karar vermenizi kolaylaÅŸtıracak ÅŸekilde uyarlanır. Bu testler çalışanlarınızın,  bir grup projesinde hangi pozisyonda yer alabilecekleri, sorunlu bir iÅŸ arkadaşı iÅŸe nasıl baÅŸa çıkabileceklerini ve kiÅŸiliklerinin çalışma tarzlarını nasıl etkileyebileceÄŸiyle ilgili size fikir verecektir.

İş Dünyasında Kişilik Testi Kullanımının Faydaları Nelerdir?

Bazı çalışanlar çok yetenekli ve yüksek performanslı olmalarına raÄŸmen ekip çalışmasına yatkın olmayabilir. Ya da çok etkin bir ÅŸekilde liderlik yapabilecek bir çalışanınızı gözden kaçırıyor olabilirsiniz. Bu çalışan kendisine böyle bir fırsat verilmediÄŸi için becerilerini kullanamadığı verimsiz bir pozisyonda çalışıyor olabilir.  Bu tür problemler her ÅŸeyin yolunda gitmesi gereken süreçlerde projelerin durmasına, iÅŸlerin yavaÅŸlamasına ve tartışmalara yol açarak verimi düşürebilir. Çalışanlarınızın kiÅŸilik yapılarını deÄŸerlendirerek süreci yönetmek, bu tür sorunların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. 

Ayrıca bu tür testler, işe alım süreçlerinde işverenlerin çalışanlarını daha iyi anlamalarını ve onları daha iyi tanıyabilmelerini sağlar. Bu da mutlaka hem işveren hem de çalışan için verimi artıracaktır.

Kişilik Testi Uygulama Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Dürüstlüğü TeÅŸvik Edin

Kişilik testleri söz konusu olduğunda, doğru veya yanlış cevap yoktur. Daha iyi ya da daha kötü bir kişilik yapısı da yoktur. Her insanın kişilik yapısı diğerlerinden farklılaşabilir ki bu çok doğaldır. Önemli olan kişilik özelliklerini en doğru şekilde tespit ederek buna göre bir yol haritası oluşturmaktır. Tüm bunları çalışanlarınızın anlamasını sağlamalısınız. Hiçbir çalışan belirli sorulara belirli cevaplar vermek zorunda hissetmemeli, baskı altında olmamalıdır.

Bu testi, onları yargılamak ya da sınıflandırmak için değil, gelişimlerine katkıda bulunmak ve başarıyı artırabilmek için yaptığınızdan emin olmalılar. Aksi takdirde çalışanlarınız hakkında doğru ve yeterli bilgiye ulaşmanız mümkün olmayacaktır.

  • Olumlu Bir Kurum Kültürünü TeÅŸvik Edin

Bir lider olarak olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmek en başta sizin göreviniz. Peki, olumlu bir kurum kültürü nasıl teşvik edilir? Onları desteklediğinizi ve bir lider olduğunuz kadar onların mentorü de olduğunuzu hissettirmelisiniz. Rekabetçi bir kültür yapısından ziyade büyüme ve gelişme odaklı bir kültür oluşturmayı hedeflediğinizi açıkça belirtmelisiniz.

  • Güçlü Yönleri GeliÅŸtirmeye Odaklanın

Test sonuçlarını değerlendirirken, çalışanlarınızın yetenekli olduğu ve ilgilendiği alanlara daha çok hitap edebilmek ve onları doğru pozisyonlara yerleştirebilmek için çalışanlarınızın kişilik yapıları arasındaki benzerlikleri ve uyumlu olabilecek özellikleri belirleyin. Etkili bir ekip oluşturabilmek, birlikteyken uyumlu çalışabilecek kişileri bir araya getirmeyi gerektirir. Yaptığınız kişilik değerlendirmeleri sayesinde bunun için elinizde harika veriler olacak, bu verileri iyi değerlendirmelisiniz. Ekibinizdeki çalışanların nasıl verimli çalışabildiğini daha iyi anlarsanız sorunları engellemeniz ve başarıyı artırmanız da bir o kadar kolay olacaktır.

Ekip Oluştururken Kişilik Özellikleri Nasıl Değerlendirilmeli?

            KiÅŸilik testleri sayesinde elde ettiÄŸiniz verileri deÄŸerlendirerek birlikte iyi çalışabileceÄŸini öngördüğünüz çalışanlardan bir ekip oluÅŸturmak, rastgele bir ekip oluÅŸturup baÅŸarılı olmalarını ummaktan çok daha akıllıca bir yoldur. Zaman kaybını ve yukarıda bahsettiÄŸimiz diÄŸer tüm problemleri engeller.

            Dikkate almanız gereken en önemli faktör, uyumdur. UyumluluÄŸu gözeterek çalışanları bir araya getirdiÄŸinizde çatışmaların, iÅŸ gecikmelerinin ve verimsizliÄŸin önüne geçebilirsiniz.

            Projenin gerçekleÅŸtirilebilmesi için ekipte gerekli olan tüm rolleri eksiksiz bir ÅŸekilde doldurabilirsiniz. Bunu bir çeÅŸit tiyatro oyunu gibi düşünün. KiÅŸilik testleri bu süreçte hangi rolün hangi çalışan için uygun olduÄŸunu görebilmenizi kolaylaÅŸtıracaktır.

 

KAYNAK

(13 Åžubat 2020). How to Use Personality Tests to Unify Your Team. Business News Daily

DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Benzer İçerikler :

İŞ DÜNYASINDA GERİ BİLDİRİM NEDEN ÖNEMLİ?

Çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri için olumlu geri bildirimler almaları hayati önem taşır. Geri bildirimler beklentileri netleştirir. Böyle...

Kişisel İmaj Ve Profesyonel Tutumun Önemi

İnsanlar hayatları boyunca diğer insanlarla etkileşim halindedirler ve genellikle diğer insanların onları nasıl gördüğünü önemserler. Dolayısıyla da buna uygun ...

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

İlginizi Çekebilir :

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...