Kişisel İmaj Ve Profesyonel Tutumun Önemi
İnsanlar hayatları boyunca diğer insanlarla etkileşim halindedirler ve genellikle diğer insanların onları nasıl gördüğünü önemserler. Dolayısıyla da buna uygun davranışlar sergilerler. Bu durum ilişkilerine de yansır. Kişisel imaj insanların benlik algısı olup, kendileri ve başkaları tarafından nasıl algılandığını ifade eder.
Kişisel imaj, kişisel gerçeklik ile uyumlu olduğu zaman anlamlı olur. Bir profesyonelin kişisel imajı denilince kendisini doğru algılaması ve sahip olduğu özellikleri diğer insanların doğru algılayabileceği biçimde sunması anlaşılmalıdır. Profesyonel hayatta kişinin kendisinin farkında olması, seçtiği mesleğe uygun iyi bir eğitim almış olması ve deneyim sahibi olması çok önemlidir.
Profesyonelliğe yakışır davranan özgüveni yüksek çalışanlar kurum imajını, kurum içi ve dışı iletişimi olumlu etkileyerek kurumsal başarıyı arttırmakta etken olacaklardır.
Profesyonel tutum ve kişisel imajı kuvvetlendirmek için hitap becerisi, doğru selamlama, karşılama, etkin dinleme, kendini açık ve net ifade edebilme gibi konuların üzerinde durulması gerekmektedir. Göz Teması, jest ve mimiklerin doğru kullanımı, duruş, mesafe ve dış görüntüye önem vermek yine bu konuda dikkat edilmesi gereken konulardır.
İpek CİDER Müşteri İlişkileri Danışmanı - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
“Doğuştan lider” ifadesini mutlaka duymuşsunuzdur. Bu ifadeye göre lider olmak doğuştan gelen bir özelliktir ve bu özelliğin sonradan...
Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
İlginizi Çekebilir :
“Liderlik güzelliğe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduğu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...
Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...
İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...
Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...