Korona’dan Dijitale
Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz.
Peki ya hayatlarımızı hızlıca ve bu denli derinden etkileyen bu sürece, şirketler aynı hız ile uyum sağlayabildiler mi dersiniz?
Dünyada yapay zekâ, blok zincir ve robot teknolojileri çoktan hayatlarının bir parçası haline getiren ülkeler sürece adapte olmakta çok da zorlanmadı desek yanlış olmayacaktır.
Özellikle iletişim, alışveriş ve uzaktan çalışma sağlayan uygulamalara olan ilgi oldukça arttı. Artmak durumunda kaldı.
Ülkemizde ise e-ticaret, e-fatura, e-arşiv, e-nabız derken elektronik ortama yavaş yavaş geçiyor, dijital dönüşüm ise kendi seyrinde ilerliyordu.
Ancak bu süreçte hızlıca dijitalleşmek durumunda kalındığında şirketler, dijital dönüşüme ne kadar hazır olduklarını da ölçmüş oldular. Bir anlamda bu durumla yüzleşmek durumunda kaldılar.
Çünkü durumun meydana getirdiği baskı ve aciliyet hızlı hareket etmeyi gerektiriyordu
Mecburen dijitalleşen süreçlerin yanı sıra dijitalleşince değişen dünyaların güzel yanlarını da görmeye başladık. Son iki haftada sosyal temas mesafesi azaldıkça teknolojik yakınlık arttı. Uzaklar yakın oldu. Verimlilik arttı. Maliyetler azaldı. Aynı ortamda olmasak da öğrenme, paylaşım ve etkileşim kesilmedi. Çalışanlar izole iken dahi daha fazla iletişim kurabildiler.
Yeni normalimiz bizi uzaktan çalışmaya, uzaktan eğitim almaya ve uzaktan değerlendirilip işe alınmaya, işten değil de evden çalışıp üretmeye itecek. Belirsizliğin içinde belli olan şeyler şu an için bunlar en azından.
DBE olarak online ölçme değerlendirme araçlarımız, eğitimlerimiz ve koçluk hizmetlerimiz ile her zaman her yerde uzaktan da olsa yanınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.
Tüm dünyanın birlikte öğrendiği, öğrendiklerinden ders çıkardığı ve evrildiği bu yeni dönemi umuyoruz ki en az psikolojik, ekonomik ve teknolojik hasarla ve yenilenerek atlatabiliriz.
Sevdikleriniz ile güvende, sağlıkla ve evde kalın. Daha güzel günlerde yeniden kucaklaşmak dileğiyle…
Burcu Pekgüzel
Kıdemli Müşteri ilişkileri Danışmanı / Profesyonel Koç
Benzer İçerikler :
“Kuşak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarında yaşayan, dolayısıyla birbirine benze...
“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...
Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...
İlginizi Çekebilir :
Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...
Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...
Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...
Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...









