Kurumsal Gelişim Merkezi

Korona’dan Dijitale

Korona’dan Dijitale

Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz.

Peki ya hayatlarımızı hızlıca ve bu denli derinden etkileyen bu sürece, şirketler aynı hız ile uyum sağlayabildiler mi dersiniz?

Dünyada yapay zekâ, blok zincir ve robot teknolojileri çoktan hayatlarının bir parçası haline getiren ülkeler sürece adapte olmakta çok da zorlanmadı desek yanlış olmayacaktır.

Özellikle iletişim, alışveriş ve uzaktan çalışma sağlayan uygulamalara olan ilgi oldukça arttı. Artmak durumunda kaldı.

Ülkemizde ise e-ticaret, e-fatura, e-arşiv, e-nabız derken elektronik ortama yavaş yavaş geçiyor, dijital dönüşüm ise kendi seyrinde ilerliyordu.

Ancak bu süreçte hızlıca dijitalleşmek durumunda kalındığında şirketler, dijital dönüşüme ne kadar hazır olduklarını da ölçmüş oldular. Bir anlamda bu durumla yüzleşmek durumunda kaldılar.

Çünkü durumun meydana getirdiği baskı ve aciliyet hızlı hareket etmeyi gerektiriyordu

Mecburen dijitalleşen süreçlerin yanı sıra dijitalleşince değişen dünyaların güzel yanlarını da görmeye başladık. Son iki haftada sosyal temas mesafesi azaldıkça teknolojik yakınlık arttı.  Uzaklar yakın oldu. Verimlilik arttı. Maliyetler azaldı. Aynı ortamda olmasak da öğrenme, paylaşım ve etkileşim kesilmedi. Çalışanlar izole iken dahi daha fazla iletişim kurabildiler.

Yeni normalimiz bizi uzaktan çalışmaya, uzaktan eğitim almaya ve uzaktan değerlendirilip işe alınmaya, işten değil de evden çalışıp üretmeye itecek. Belirsizliğin içinde belli olan şeyler şu an için bunlar en azından.

DBE olarak online ölçme değerlendirme araçlarımız, eğitimlerimiz ve koçluk hizmetlerimiz ile her zaman her yerde uzaktan da olsa yanınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.

Tüm dünyanın birlikte öğrendiği, öğrendiklerinden ders çıkardığı ve evrildiği bu yeni dönemi umuyoruz ki en az psikolojik, ekonomik ve teknolojik hasarla ve yenilenerek atlatabiliriz.

Sevdikleriniz ile güvende, sağlıkla ve evde kalın. Daha güzel günlerde yeniden kucaklaşmak dileğiyle…

Burcu Pekgüzel

Kıdemli Müşteri ilişkileri Danışmanı / Profesyonel Koç

Benzer İçerikler :

YÖNETİCİLERİN DE MOTİVASYONA İHTİYAÇLARI VARDIR

Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...

DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI ŞİRKETLER İÇİN NEDEN KRİTİK ÖNEME SAHİPTİR?

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişi...

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliştirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme şeklimizi değiştiren ve geliştiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diğer kişinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

İlginizi Çekebilir :

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Çocukluktan bu yana hep daha iyi olmak adına birileriyle kıyaslandık; komşularımız, akrabalarımız, okul arkadaşlarımız ve kardeşlerimizle rekabete zorlandık. ...

İŞ DÜNYASINDA MESLEKİ BECERİLER Mİ KİŞİLİK YAPISI MI DAHA ÖNEMLİ?

Bir yönetici ve işveren olarak şirketiniz için en uygun, en başarılı kişileri işe almak istiyor olmalısınız. İşe alım sürecinde adayların özgeçmişini taramak, ...

Şirketler ve Çalışanlar İçin Performans Geliştirme

Performans geliştirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...