Kurumsal Gelişim Merkezi

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve Takdir, Kariyer Gelişimi, Kişisel Gelişim, İş Tatmini, İş-Özel Hayat Dengesi, Kurum içi İletişim, Çalışan Bağlılığı ve bunun gibi konulardır.

Bunlar bir çalışanın mutlu, bağlı ve memnun çalışmasını sağlayan etmenlerdir. Özellikle bağlılık ile performans arasında ciddi bir korelasyon olduğunu biliyoruz. Bağlı çalışan tüm performansı ile çalışır, bağlı olmayan işe gelip gider ama tüm performansıyla çalışmadığı gibi bir de her şeyden şikayet eder. Memnuniyet ile Bağlılık aynı şey değildir, memnun olan bağlı, bağlı olan memnun olmayabilir. Bağlılık daha duygusal bir şeydir.

Hem yöneticilerin hem de İK’cıların özellikle en dikkat etmesi gereken şey adaletli olmaktır. İK’cılar sistem kurarken açık, adil ve  savunulabilir sistemler kurmaya özen göstermelidir.

Çalışanlarda bağlılığı en çok etkileyen ilk yöneticidir. Biliyoruz ki çalışanlar şirkete bağlanmaz yada şirketi terk etmez aslında yöneticisine bağlanır yada yöneticisini terk eder.

Bununla birlikte çalışma ortamındaki arkadaşlıklar da bağlılığı ve mutluluğu etkiler. İyi arkadaşlıklarımız varsa daha keyifli çalışırız ve onları terk etmek istemeyiz. Aynı ailemizi terk etmenin zor olması gibi.

Ayşegül Horozoğlu - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi

Benzer İçerikler :

İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre çoğu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, yeni bir...

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...

Kaygıyı Azaltma Yolları

Eğer kaygıdan dolayı sorun yaşayanlardan biriyseniz, gününüzün büyük bir kısmını fiziksel belirtilerle boğuşarak, korku duyarak, veya yaşadığınız kaygı hissini ...

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...

İlginizi Çekebilir :

YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliştirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme şeklimizi değiştiren ve geliştiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...