Mutlu ve Verimli Çalışan
Çalışan mutluluÄŸu çalışanın gün içerisinde yaÅŸadığı pozitif duyguların çokluÄŸu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadır. Günümüzde popüler olan tezlerden biri çalışan mutluluÄŸunun, verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olduÄŸudur. İngiltere’deki Warwick Ünversitesi’nde yapılan bir araÅŸtırma çalışanların %12’sinin iÅŸindeki mutluluÄŸunun verimliliÄŸini olumlu yönde etkilediÄŸini ve %10’nunsa iÅŸindeki mutsuzluÄŸunun onu daha verimsiz yaptığını göstermektedir. MutluluÄŸun verimi artırmasındaki nedenler ise aÅŸağıdaki gibidir:
Mutlu Çalışanlar İşini Daha Fazla Dikkate Alır: Mutlu çalışanlar şirkete daha fazla önem verir ve şirket hedeflerini gerçekleştirmek için daha yüksek motivasyona sahiplerdir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sadıktır: Gallup’un araÅŸtırmasına göre, mutlu çalışanların duygusal dayanıklılığı ve bir ÅŸirkette kalma süreleri daha yüksektir. Düşük bir personel deÄŸiÅŸim oranı ise ÅŸirketlerin iÅŸe alım ve yeni çalışanların eÄŸitimi noktasında daha az zaman ve para harcaması anlamına gelir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sağlıklıdır: İş ile ilgili olan davranış bozuklukları sadece çalışanın bağışıklık sistemini negatif etkilemekle kalmamakla birlikte, aynı zamanda şirketlere bu çalışanların devamlı izin kullanmasıyla ve işin aksamasıyla ekstra masraflar oluşturur. Örneğin, ağır depresyon çalışanlara normalden 20 kat daha fazla izin aldırmaktadır.
Mutluluk Daha Fazla Mutluluk Getirir: Mutluluk doğal olarak çoğalan bir yapıya sahiptir. Bir şirkette daha fazla mutlu çalışanın olması daha mutlu patronların olmasına ve böylelikle daha da fazla mutlu çalışanın olmasına yol açar. İşini severek yapan çalışanlar, diğerleri için rol model oluşturur. İşini seven müdürler, astlarını işlerinin onları da mutlu etmesi için cesaretlendirir.
Mutlu Çalışanlar Daha Fazla Risk Alır: Mutlu çalışanlar daha fazla hesaplanmış risk alırken, mutsuz çalışanlar risk almamayı tercih eder. Fırsatları yakalamak, pazardaki açıklıkları fark etmek ve onlar üzerine aksiyon almak işinden haz duyan çalışanların daha çok sergilediği davranışlardır.
Günümüzde bu nedenler dikkate alındığı ve çalışan mutluluÄŸunun ÅŸirket verimine olan etkisine dikkat edildiÄŸi için, ÅŸirketlerde yeni bir pozisyon/departman ortaya çıkmaya baÅŸladı. Åžirketlerde mutluluk departmanları kurulmaya veya Chief Happiness Officer (Mutluluk BaÅŸkanı) atanmaya baÅŸladı. Türkiye’de Defacto ÅŸirketi bu konuda öncü olarak çalışanların mutluluÄŸunu artıracak uygulamalar geliÅŸtirmek üzere Mutluluk departmanının kurmuÅŸtur. Bu departmanın alacağı aksiyonlar, üreteceÄŸi uygulamalar ise her sene yapılan Çalışan Memnuniyeti Anketi’nin sonuçlarına göre belirlenmektedir.
Güncel hizmetlerimizden olan Çalışan Memnuniyeti anketleri anonim olması ve tüm bilgiler gizli kalarak bizler tarafından analiz edilip, ayrıntılı sonuçlar çıkarması nedeniyle, çalışan mutluluğunu artıracak olan hizmetleri belirlemekte ve güncellenmesinde pek çok firmaya yardımcı olmaktadır.
Unutmayalım ki, mutluluğunun anahtarı başarı değil, başarının anahtarı mutluluktur. Sevdiği işi yapan kişiler başarılı olacaktır.
Cansu Özman - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...
İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...
Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...
“Liderlik güzelliÄŸe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduÄŸu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...
İlginizi Çekebilir :
Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....
Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...
İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...
Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...