Kurumsal Gelişim Merkezi

Mutlu ve Verimli Çalışan

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadır. Günümüzde popüler olan tezlerden biri çalışan mutluluğunun, verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olduğudur. İngiltere’deki Warwick Ünversitesi’nde yapılan bir araştırma çalışanların %12’sinin işindeki mutluluğunun verimliliğini olumlu yönde etkilediğini ve %10’nunsa işindeki mutsuzluğunun onu daha verimsiz yaptığını göstermektedir. Mutluluğun verimi artırmasındaki nedenler ise aşağıdaki gibidir:

Mutlu Çalışanlar İşini Daha Fazla Dikkate Alır: Mutlu çalışanlar şirkete daha fazla önem verir ve şirket hedeflerini gerçekleştirmek için daha yüksek motivasyona sahiplerdir.

Mutlu Çalışanlar Daha Sadıktır: Gallup’un araştırmasına göre, mutlu çalışanların duygusal dayanıklılığı ve bir şirkette kalma süreleri daha yüksektir. Düşük bir personel değişim oranı ise şirketlerin işe alım ve yeni çalışanların eğitimi noktasında daha az zaman ve para harcaması anlamına gelir.

Mutlu Çalışanlar Daha Sağlıklıdır: İş ile ilgili olan davranış bozuklukları sadece çalışanın bağışıklık sistemini negatif etkilemekle kalmamakla birlikte, aynı zamanda şirketlere bu çalışanların devamlı izin kullanmasıyla ve işin aksamasıyla ekstra masraflar oluşturur. Örneğin, ağır depresyon çalışanlara normalden 20 kat daha fazla izin aldırmaktadır.

Mutluluk Daha Fazla Mutluluk Getirir: Mutluluk doğal olarak çoğalan bir yapıya sahiptir. Bir şirkette daha fazla mutlu çalışanın olması daha mutlu patronların olmasına ve böylelikle daha da fazla mutlu çalışanın olmasına yol açar. İşini severek yapan çalışanlar, diğerleri için rol model oluşturur. İşini seven müdürler, astlarını işlerinin onları da mutlu etmesi için cesaretlendirir.

Mutlu Çalışanlar Daha Fazla Risk Alır: Mutlu çalışanlar daha fazla hesaplanmış risk alırken, mutsuz çalışanlar risk almamayı tercih eder. Fırsatları yakalamak, pazardaki açıklıkları fark etmek ve onlar üzerine aksiyon almak işinden haz duyan çalışanların daha çok sergilediği davranışlardır.

Günümüzde bu nedenler dikkate alındığı ve çalışan mutluluğunun şirket verimine olan etkisine dikkat edildiği için, şirketlerde yeni bir pozisyon/departman ortaya çıkmaya başladı. Şirketlerde mutluluk departmanları kurulmaya veya Chief Happiness Officer (Mutluluk Başkanı) atanmaya başladı. Türkiye’de Defacto şirketi bu konuda öncü olarak çalışanların mutluluğunu artıracak uygulamalar geliştirmek üzere Mutluluk departmanının kurmuştur. Bu departmanın alacağı aksiyonlar, üreteceği uygulamalar ise her sene yapılan Çalışan Memnuniyeti Anketi’nin sonuçlarına göre belirlenmektedir.

Güncel hizmetlerimizden olan Çalışan Memnuniyeti anketleri anonim olması ve tüm bilgiler gizli kalarak bizler tarafından analiz edilip, ayrıntılı sonuçlar çıkarması nedeniyle, çalışan mutluluğunu artıracak olan hizmetleri belirlemekte ve güncellenmesinde pek çok firmaya yardımcı olmaktadır.

Unutmayalım ki, mutluluğunun anahtarı başarı değil, başarının anahtarı mutluluktur. Sevdiği işi yapan kişiler başarılı olacaktır.

Cansu Özman - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

Benzer İçerikler :

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “sağlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok şey ...

İlginizi Çekebilir :

SON 35 YILDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YAŞANAN GELİŞMELER

“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...

İş Stresi ve Sağlık

İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...

ERTELEME HASTALIĞI VE MÜKEMMELİYETÇİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?

“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...

BÜYÜK İSTİFA DALGASININ İŞ DÜNYASINDA ETKİLERİ

ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu’na göre, 4 milyon Amerikalı 4 Temmuz 2021 tarihinde istifa etti. İstifalar nisan ayında zirve yaptı ve temmuz sonunda ...