Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Günün büyük kısmını geçirdiÄŸiniz iÅŸ yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaÅŸlarınızla iletiÅŸim kurmanın, teknolojinin nimetleri saÄŸ olsun, artık pek çok farklı yöntemi olduÄŸu bugünlerde söz konusu iÅŸverenlerle olan iletiÅŸim olduÄŸunda hala en iyi ve en tercih edilen yol yüz yüze konuÅŸmak. Ancak bu tür konuÅŸmaların kendine özel kodları olduÄŸundan iÅŸ yerleri konusunda uzman olan Lindsey Pollack, Huffington Post’a verdiÄŸi röportajda kriz anlarında ya da talep bildirimleri esnasında söylemekten kaçınmanız gereken ÅŸeyler hakkında ipuçları verdi. İşte iÅŸin uzmanına göre patronunuzla konuÅŸurken söylememeniz gereken 5 ÅŸey:

"Benim Hatam DeÄŸil"

İşinizle ilgili çıkan bir problemden sonra iÅŸvereniniz ya da yöneticinizle konuÅŸup durumu açıklarken ‘benim hatam deÄŸil’ dememeniz tavsiye ediliyor. Zira bu noktada önemli olan problemi çözmek olduÄŸu için kendinizi aklamak ya da suçun sizde olmadığını anlatamaya çalışmak pek de makul olmayabilir. Pollack bu tür durumlarda problemi çözmeye dair olan fikirlerin çok daha kıymetli olduÄŸu kanısında.

"Zam İstiyorum"

Burada sözü edilen şeyin aslında zam istemek değil ancak istenilen zammın nasıl dile getirildiği olduğunu söylemekte fayda var. Maaşınızda bir artış istiyorsanız şirkete, işinize olan katkılarınızdan bahsetmek ve durumu kendinizden çıkarıp, ortak emek harcanan odağa getirmek daha faydalı olabilir diyor Pollack.

"Bana Öyle Geliyor ki…"

Hisler elbette önemli ancak söz konusu iÅŸvereninize açmak istediÄŸin bir konu olduÄŸunda o noktada durup biraz daha düşünmeyi tercih edebilirsiniz. Kesin bilgi ya da kanıtla destekleyemeyeceÄŸiniz hiçbir ÅŸeyi yöneticinize ya da patronunuza ‘bence’ , ‘bana öyle geliyor’ diyerek sunmamanız tavsiye ediliyor.

"Bunu Daha Önce Yaptık"

Pollack bu cümlenin yöneticilerde ‘tembellik’ izlenimi yarattığını düşünüyor. Üstelik daha önce yapılmış bir ÅŸeyin doÄŸru ÅŸekilde yapılmamış olabileceÄŸi ihtimali de her yöneticinin göz önünde bulundurduÄŸu bir nokta olduÄŸunun altını çiziyor. Bu noktada tavsiye edilen ise, daha önce yapılan ve baÅŸarılı olmayan ÅŸeyde hangi tür deÄŸiÅŸiklikleri yapmanız konusunda fikir alışveriÅŸinde bulunmanız ve tekrar denemekten çekinmediÄŸinizi göstermeniz.

"Bu Benim İşim Değil"

Bu benim işim değil demenin hem sinir bozucu hem de hiçbir şekilde işbirlikçi olmayan bir yaklaşım olduğunu söylüyor Pollack ve bu cümlenin işverenlere çağrıştırdığı şeylerin çok negatif olduğunu ekliyor. Elbette tavsiye edilen ofisteki herkesin işini yapmanız değil. Bu tür durumlarda o işi yapması daha uygun olacak birini patronunuza tavsiye etmek daha olumlu bir tercih olabilir.

Kaynak Lindsey Pollack, Huffington Post  / Radikal

Infografik çalışmasını görmek için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

İŞ DÜNYASINDA GERİ BİLDİRİM NEDEN ÖNEMLİ?

Çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri için olumlu geri bildirimler almaları hayati önem taşır. Geri bildirimler beklentileri netleştirir. Böyle...

Yeni Nesil Yetenek Yönetimi

İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...

İlginizi Çekebilir :

İş Hayatında Mutlu ve Başarılı Olmak Mümkün mü?

İş hayatında mutlu olmak aynı zamanda başarıyı da beraberinde getiriyor. Yapılan işin sevilmesi, kendi yeteneklerine uygun ve sahip olunan değerlerle örtüşen ...

DİJİTAL DÜNYADA İŞE ALIM SÜRECİ

  “Öngörülere göre, gelecekte iÅŸe alım da dahil olmak üzere tüm iÅŸ süreçleri online platformlarda gerçekleÅŸecek. Kimi insanlar yüz yüze olmadığı ...

İŞ YERİNDE FAYDALI TARTIŞMA ORTAMI OLUŞTURMA YOLLARI

İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...

İş Yaşamı Rotasyonunda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle diÄŸer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iÅŸ rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...