Kurumsal Gelişim Merkezi

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle

Günün büyük kısmını geçirdiğiniz iş yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaşlarınızla iletişim kurmanın, teknolojinin nimetleri sağ olsun, artık pek çok farklı yöntemi olduğu bugünlerde söz konusu işverenlerle olan iletişim olduğunda hala en iyi ve en tercih edilen yol yüz yüze konuşmak. Ancak bu tür konuşmaların kendine özel kodları olduğundan iş yerleri konusunda uzman olan Lindsey Pollack, Huffington Post’a verdiği röportajda kriz anlarında ya da talep bildirimleri esnasında söylemekten kaçınmanız gereken şeyler hakkında ipuçları verdi. İşte işin uzmanına göre patronunuzla konuşurken söylememeniz gereken 5 şey:

"Benim Hatam Değil"

İşinizle ilgili çıkan bir problemden sonra işvereniniz ya da yöneticinizle konuşup durumu açıklarken ‘benim hatam değil’ dememeniz tavsiye ediliyor. Zira bu noktada önemli olan problemi çözmek olduğu için kendinizi aklamak ya da suçun sizde olmadığını anlatamaya çalışmak pek de makul olmayabilir. Pollack bu tür durumlarda problemi çözmeye dair olan fikirlerin çok daha kıymetli olduğu kanısında.

"Zam İstiyorum"

Burada sözü edilen şeyin aslında zam istemek değil ancak istenilen zammın nasıl dile getirildiği olduğunu söylemekte fayda var. Maaşınızda bir artış istiyorsanız şirkete, işinize olan katkılarınızdan bahsetmek ve durumu kendinizden çıkarıp, ortak emek harcanan odağa getirmek daha faydalı olabilir diyor Pollack.

"Bana Öyle Geliyor ki…"

Hisler elbette önemli ancak söz konusu işvereninize açmak istediğin bir konu olduğunda o noktada durup biraz daha düşünmeyi tercih edebilirsiniz. Kesin bilgi ya da kanıtla destekleyemeyeceğiniz hiçbir şeyi yöneticinize ya da patronunuza ‘bence’ , ‘bana öyle geliyor’ diyerek sunmamanız tavsiye ediliyor.

"Bunu Daha Önce Yaptık"

Pollack bu cümlenin yöneticilerde ‘tembellik’ izlenimi yarattığını düşünüyor. Üstelik daha önce yapılmış bir şeyin doğru şekilde yapılmamış olabileceği ihtimali de her yöneticinin göz önünde bulundurduğu bir nokta olduğunun altını çiziyor. Bu noktada tavsiye edilen ise, daha önce yapılan ve başarılı olmayan şeyde hangi tür değişiklikleri yapmanız konusunda fikir alışverişinde bulunmanız ve tekrar denemekten çekinmediğinizi göstermeniz.

"Bu Benim İşim Değil"

Bu benim işim değil demenin hem sinir bozucu hem de hiçbir şekilde işbirlikçi olmayan bir yaklaşım olduğunu söylüyor Pollack ve bu cümlenin işverenlere çağrıştırdığı şeylerin çok negatif olduğunu ekliyor. Elbette tavsiye edilen ofisteki herkesin işini yapmanız değil. Bu tür durumlarda o işi yapması daha uygun olacak birini patronunuza tavsiye etmek daha olumlu bir tercih olabilir.

Kaynak Lindsey Pollack, Huffington Post  / Radikal

Infografik çalışmasını görmek için tıklayınız.

Benzer İçerikler :

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini ...

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...

İlginizi Çekebilir :

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Üzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

İş Yerinde Kavga ve Tartışma

Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...

Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış

“Özellikle iş dünyasında; çalışanların iş tatmini, iş performansı ve kurumların başarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araştırmalar, duygusal ...