Patronunuza söylememeniz gereken 5 cümle
Günün büyük kısmını geçirdiğiniz iş yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaşlarınızla iletişim kurmanın, teknolojinin nimetleri sağ olsun, artık pek çok farklı yöntemi olduğu bugünlerde söz konusu işverenlerle olan iletişim olduğunda hala en iyi ve en tercih edilen yol yüz yüze konuşmak. Ancak bu tür konuşmaların kendine özel kodları olduğundan iş yerleri konusunda uzman olan Lindsey Pollack, Huffington Post’a verdiği röportajda kriz anlarında ya da talep bildirimleri esnasında söylemekten kaçınmanız gereken şeyler hakkında ipuçları verdi. İşte işin uzmanına göre patronunuzla konuşurken söylememeniz gereken 5 şey:
"Benim Hatam Değil"
İşinizle ilgili çıkan bir problemden sonra işvereniniz ya da yöneticinizle konuşup durumu açıklarken ‘benim hatam değil’ dememeniz tavsiye ediliyor. Zira bu noktada önemli olan problemi çözmek olduğu için kendinizi aklamak ya da suçun sizde olmadığını anlatamaya çalışmak pek de makul olmayabilir. Pollack bu tür durumlarda problemi çözmeye dair olan fikirlerin çok daha kıymetli olduğu kanısında.
"Zam İstiyorum"
Burada sözü edilen şeyin aslında zam istemek değil ancak istenilen zammın nasıl dile getirildiği olduğunu söylemekte fayda var. Maaşınızda bir artış istiyorsanız şirkete, işinize olan katkılarınızdan bahsetmek ve durumu kendinizden çıkarıp, ortak emek harcanan odağa getirmek daha faydalı olabilir diyor Pollack.
"Bana Öyle Geliyor ki…"
Hisler elbette önemli ancak söz konusu işvereninize açmak istediğin bir konu olduğunda o noktada durup biraz daha düşünmeyi tercih edebilirsiniz. Kesin bilgi ya da kanıtla destekleyemeyeceğiniz hiçbir şeyi yöneticinize ya da patronunuza ‘bence’ , ‘bana öyle geliyor’ diyerek sunmamanız tavsiye ediliyor.
"Bunu Daha Önce Yaptık"
Pollack bu cümlenin yöneticilerde ‘tembellik’ izlenimi yarattığını düşünüyor. Üstelik daha önce yapılmış bir şeyin doğru şekilde yapılmamış olabileceği ihtimali de her yöneticinin göz önünde bulundurduğu bir nokta olduğunun altını çiziyor. Bu noktada tavsiye edilen ise, daha önce yapılan ve başarılı olmayan şeyde hangi tür değişiklikleri yapmanız konusunda fikir alışverişinde bulunmanız ve tekrar denemekten çekinmediğinizi göstermeniz.
"Bu Benim İşim Değil"
Bu benim işim değil demenin hem sinir bozucu hem de hiçbir şekilde işbirlikçi olmayan bir yaklaşım olduğunu söylüyor Pollack ve bu cümlenin işverenlere çağrıştırdığı şeylerin çok negatif olduğunu ekliyor. Elbette tavsiye edilen ofisteki herkesin işini yapmanız değil. Bu tür durumlarda o işi yapması daha uygun olacak birini patronunuza tavsiye etmek daha olumlu bir tercih olabilir.
Kaynak Lindsey Pollack, Huffington Post / Radikal
Infografik çalışmasını görmek için tıklayınız.
Benzer İçerikler :
“Organizasyonlar değişmez. İnsanlar değişir.” Şirketinizde performansı artırmak, fırsatları değerlendirmek veya önemli sorunları ...
Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...
Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...
Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler ...
İlginizi Çekebilir :
İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...
İş Hayatında Stresten Kurtulmanın Yolları İş yaparken yaşanan zaman baskısı, hata yapma korkusu, güvenliğin az olması stresi arttırıyor. Çalışma saatleri, ...
“Aslında herkes dâhidir. Ama siz kalkıp bir balığı ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, o balık tüm hayatını aptal olduğuna inanarak...
İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...







