SAĞLIK ÇALIŞANLARININ RUH SAĞLIĞI
COVID-19 virüsünün Çin’de Aralık 2019 da görülmesinin ardından insanların yaşamı dünyanın heryerinde altüst oldu. Ancak bu süreçte kendi yaşam kalitelerini koruyup sağlıklı kalmaya çalışan hizmet veren bir grup var: Sağlık çalışanları. Onların ve yakınlarının desteklenmesi şu dönemde çok büyük bir önem taşıyor. Onlar için neler yapılabileceği corona virüs günlerinin etkilerini hepimiz için azaltmakta çok değerli.
Sürecin başladığı Çin’de Wuhan şehrinde yapılan bir araştırma, sağlık çalışanlarının bu dönemde yaşadıklarını baskı, hastalığı kapma riski, yetersiz korunma yolları, kapasite üstü çalışma, hayal kırıklığı, ayrımcılık, izolasyon, hastaların negatif duyguları, ailelerinden uzak kalma ve tükenmişlik sendromu olarak özetliyor. Bu durum çalışanların stres, anksiyete, depresyon belirtileri, uykusuzluk, inkar, kızgınlık ve korku yaşamasına sebep oluyor.
Unutmamalıyız ki yaşanan bu rahatsızlıklar sağlık çalışanlarının dikkat, anlayış ve karar verme gibi yetilerini de etkiliyor. Araştırmaya göre, çalışanların bu durumda olması ve desteklenmemesi COVID-19 ile olan savaşın çok daha geç kazanılmasına sebep olacak ve çalışanların ruh sağlığında kalıcı hasar bırakacaktır. Bu nedenle, COVID-19 ile savaşmakta en önemli noktalardan biri sağlık çalışanlarını desteklemek ve ruh sağlıklarını korumaktır.
Wuhan öncelikli olmak üzere Çin hükümeti bu konuda aşağıdaki gibi önemler almıştır:
• COVID-19 virüsüne yakalanan sağlık çalışanlarının durumları “iş kazasına bağlı yaralanma” olarak nitelendirilmiş, çalışan sayısı azaldığında, diğer şehirlerden Wuhan’a yeniden sağlık personeli transfer edilmiştir.
• Wuhan’daki hastaneler ön saf sağlık çalışanları için yeni bir shift sistemi geliştirerek, sağlık personelinin dinlenmesini sağlamışlardır.
• Sağlık çalışanlarının riskini azaltmak için online platformlar hazırlanmış, hastaneye gelen hastalar bu yollarla bilgilendirilmiştir. Böylece sağlık çalışanlarının üzerindeki baskının azalması amaçlanmıştır.
• Psikolojik müdahale ekipleri oluşturulmuştur. Dört çeşit müdahale ekibi bulunmaktadır; birincisi psikososyal müdahale ekibidir. Yönetim ekibinin çalışma ve tanıtım görevlerini koordine eder. İkinci ekip; teknik destek ekibidir, psikolojik müdahale materyallerini ve kurallarını kontrol eder, teknik rehberlik yapar. Üçüncü ekip, psikiyatristlerin oluşturduğu, çalışanlar ve hastalara psikiyatrik müdahaleleri gerçekleştiren bir ekiptir. Son ekip ise psikoloji eğitimi almış kişilerden oluşan anında yardım hattında çalışan ekiptir.
Bu önlemleri göz önünde bulundurarak, Çin’in bu konudaki başarısının bizlere ümit olması dileğiyle, sağlık çalışanlarımızı hiçbir zaman unutmayalım.
Cansu Özman
Proje Danışmanı
Kaynakça:
• Kang, L., Li, Y., Hu, S., Chen, M., Yang, C., Yang, B. X., … Liu, Z. (2020). The mental health of medical workers in Wuhan, China dealing with the 2019 novel coronavirus. The Lancet Psychiatry, 7(3). doi: 10.1016/s2215-0366(20)30047-x
Benzer İçerikler :
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz...
Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...
İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...
İlginizi Çekebilir :
Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...
İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...
İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...
“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...