Kurumsal Gelişim Merkezi

Takım Çalışması

Takım Çalışması

Bir takımı oluşturan herkes o takımın bir parçasıdır ve hepsinin ayrı önemi/değeri vardır.

Aynı projeyi ya da aynı işi yapacak olsalar bile, o işi çok iyi yapan insanlara baktığımızda hepsinin öne çıkan güçlü yönlerinin farklı olduğunu, bu farklı yanlarını kullanarak başarıya ulaştıklarını görürüz.

İş yaşamında da farklı özellikteki çalışanlar ortak paydada birleşerek şirketin vizyonu ve misyonu doğrultusundaki hedeflere ulaşmada birbirlerine kenetlenmekle yükümlüdürler.

Takım çalışması için de kritik bir diğer konu yapılan hataların temelinde, birincil sorun olarak yer alan “iletişim” konusudur. Ortak hedefler, çıkarlar ve sistemler doğrultusunda yapılandırılmayan ve takım ruhunu ön planda tutmayan bir iletişim tarzı, takım sinerjisi yaratmayı engellemektedir. Grup üyeleri birbirleriyle etkileşimde bulunamıyorlarsa söz konusu grubu iyi organize olmuş bir takım haline dönüştürmek imkansız olabilir.

Takım çalışması sinerji oluşturmadır. Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.

Şirketlerin yaşamını sürdürmesi ve gelişmesi için her gün elinden gelenin en iyisini yapacak insanlara ihtiyaç vardır. Kendisinden beklenen profesyonel taleplere yanıt veremeyen ve elinden gelenin en iyisini yapmaya istekli olmayan bir insan, şirketine ve içinde bulunduğu takımına açık ya da gizli zararlar verebilir.

Takımını sahiplenmiş kişiler takım başarılı olduğunda mutlu olurlar, takım tehlikede ise harekete geçerler ve takımı korurlar. Takımın bir parçası olmaktan gurur duyarlar ve takım hakkında olumlu şekilde konuşurlar. Eleştirileri yapıcıdır ve takım içinde kalır. Takımda yer alan kişilerin takımlarını sahiplenmesi başarının önemli anahtarlarındandır.

Tüm takım üyelerinin ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için onların hem kalbine hem de beynine hitap eden, anlamlı ve yön gösteren bir takım vizyonu olması gerekir.

Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler.

Ancak şu gerçeği de unutmamak lazım. Herkes takım çalışmasına yatkın olmayabilir. Takım çalışmasına yatkın kişilerin kişilik özelliklerine bakacak olursak; özellikle insana duyarlı, ilişki kurmayı seven ve karar verirken diğerlerine de danışma ihtiyacı duyan kişiler olduğunu görürüz. Örneğin bazı insanlar bireysel sporları bazıları ise takım sporlarını tercih eder ve bunda başarılı olurlar.

Emre Konuk - DBE Kurucu Başkanı

Benzer İçerikler :

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Şirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani şartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu şartlar ve prosedür t...

İŞE ALIM TESTLERİ

İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gereke...

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

İlginizi Çekebilir :

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

Karar Verme Sürecinde Kaybetme Korkusu: Concorde Yanılımı 

Hayatınızın herhangi bir döneminde yatırım yaptığınız şeyleri kaybetmekten korktuğunuz için kötü yatırım yapmaya devam ettiğiniz oldu mu? Karar vermek insan ...