Zaman Yönetimi
Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle kendimize vaktimizi nasıl harcadığımız sorusunu her gün sormamız gerektiğini hatırlatmamız bizim için önemli bir adım olacaktır.
Zamanımızı nerede kaybediyoruz? Nelere harcıyoruz? Zaman kullanım analizini insanoğlunun kendi içinde yapması gereklidir. İnsanoğlu, kendini tanımalı ve aynı zamanda da değerlendirmelidir. Zaman kaybını oluşturan problemlere göz atmalıdır. Hayatında öne çıkan isteklerini ve yönünü belirlemelidir. İnsanoğlunun bir an önce uygulamaya geçip kendine bir hedef tablosu oluşturması gerekmektedir. Özel hayatımızdan sonra önemli bir konumda olan yer iş yerimizdir. İş yerinde zaman kaybını kendimiz ile alakalı olanlar ve dış kaynaklı zaman kayıpları olarak ikiye ayırabiliriz. Kendimiz ile alakalı olarak gösterebileceğimiz noktalar şunlardır; karar alamama, tutulamayan önemli notlar, acelecilik, değişime açık olmama, zor işlerden kaçınma vb. Dış kaynaklı zaman kayıpları ise; gereksiz telefon görüşmeleri ve toplantılar, uzayan iş gezileri, teknolojik sorunlar, yöneticiyle sağlanan yetersiz iletişim, aşırı baskın veya yetersiz yönetici, yetersiz personel vb.
Peki, bu zamanı nasıl etkin kullanabiliriz? Kendimize ait zamanı doğru ve verimli bir şekilde yönetmek için gerekli olan kısa ve öz maddeler şunlardır; aceleci ve endişeli olmamak, en verimli saatlerimizi bulmak, hayır demeyi öğrenmek, kesinlikle bir not defteri ve kalem edinmek, önümüzdeki kocaman işleri yetkinlikleri doğrultusunda iş arkadaşlarımızla paylaşmak, yardım istemekten kaçınmamak, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak, sadece yarını düşünmeyip önünüzdeki hafta gerçekleşmesi düşünülen işleri de planlamak…
Etkin ve verimli zaman yönetiminin iş yerimize katkıları saymakla bitmeyecektir. Zamanımızı doğru yönetmeyi öğrendikten ve uygulamaya başladıktan sonra kendimizi ve diğer ekip arkadaşlarımızı organize edebilme becerimiz artacaktır. Bu durum bizi kısa zamanda liderlik konumuna getirmek için önemli bir etkendir. Doğru bir zaman yönetimi sonrasında iş yerinde verimlilik artacak, kalite yükselecek, kişisel verimlilik ve edinilen tecrübeler artacaktır. Zamanın etkin kullanılmasıyla stres, kaygı ve endişenin önüne geçilebilecektir. Bu durum, iş hayatında ve özel hayatta sağlıklı ve mutlu yaşamamızı sağlayacaktır.
Buse ÖZTAY - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Günün büyük kısmını geçirdiğiniz iş yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaşlarınızla iletişim kurmanın, teknolojinin nimetleri sağ olsun, artık ...
Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...
Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...
Günümüzde, birçok şirket gençleşmeyi bir zorunluluk olarak görüyor. Sebebi ise değişen koşullar ve bu koşullara cevap verebilecek esneklik arayışı. Sürekli...
İlginizi Çekebilir :
Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini ...
Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...
İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...
Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...









