Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Zaman Yönetimi

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle kendimize vaktimizi nasıl harcadığımız sorusunu her gün sormamız gerektiğini hatırlatmamız bizim için önemli bir adım olacaktır.

Zamanımızı nerede kaybediyoruz? Nelere harcıyoruz? Zaman kullanım analizini insanoÄŸlunun kendi içinde yapması gereklidir. İnsanoÄŸlu, kendini tanımalı ve aynı zamanda da deÄŸerlendirmelidir.  Zaman kaybını oluÅŸturan problemlere göz atmalıdır. Hayatında öne çıkan isteklerini ve yönünü belirlemelidir. İnsanoÄŸlunun bir an önce uygulamaya geçip kendine bir hedef tablosu oluÅŸturması gerekmektedir. Ã–zel hayatımızdan sonra önemli bir konumda olan yer iÅŸ yerimizdir. İş yerinde zaman kaybını kendimiz ile alakalı olanlar ve dış kaynaklı zaman kayıpları olarak ikiye ayırabiliriz. Kendimiz ile alakalı olarak gösterebileceÄŸimiz noktalar ÅŸunlardır; karar alamama, tutulamayan önemli notlar, acelecilik, deÄŸiÅŸime açık olmama, zor iÅŸlerden kaçınma vb. Dış kaynaklı zaman kayıpları ise; gereksiz telefon görüşmeleri ve toplantılar, uzayan iÅŸ gezileri, teknolojik sorunlar, yöneticiyle saÄŸlanan yetersiz iletiÅŸim, aşırı baskın veya yetersiz yönetici, yetersiz personel vb.

Peki, bu zamanı nasıl etkin kullanabiliriz? Kendimize ait zamanı doÄŸru ve verimli bir ÅŸekilde yönetmek için gerekli olan kısa ve öz maddeler ÅŸunlardır; aceleci ve endiÅŸeli olmamak, en verimli saatlerimizi bulmak, hayır demeyi öğrenmek, kesinlikle bir not defteri ve kalem edinmek, önümüzdeki kocaman iÅŸleri yetkinlikleri doÄŸrultusunda iÅŸ arkadaÅŸlarımızla paylaÅŸmak, yardım istemekten kaçınmamak, teknolojiyi etkin bir ÅŸekilde kullanmak, sadece yarını düşünmeyip önünüzdeki hafta gerçekleÅŸmesi düşünülen iÅŸleri de planlamak…

Etkin ve verimli zaman yönetiminin iş yerimize katkıları saymakla bitmeyecektir. Zamanımızı doğru yönetmeyi öğrendikten ve uygulamaya başladıktan sonra kendimizi ve diğer ekip arkadaşlarımızı organize edebilme becerimiz artacaktır. Bu durum bizi kısa zamanda liderlik konumuna getirmek için önemli bir etkendir. Doğru bir zaman yönetimi sonrasında iş yerinde verimlilik artacak, kalite yükselecek, kişisel verimlilik ve edinilen tecrübeler artacaktır. Zamanın etkin kullanılmasıyla stres, kaygı ve endişenin önüne geçilebilecektir. Bu durum, iş hayatında ve özel hayatta sağlıklı ve mutlu yaşamamızı sağlayacaktır.

Buse ÖZTAY - DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Benzer İçerikler :

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok ...

İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu

Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “saÄŸlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok ÅŸey ...

Yeni Nesil Yetenek Yönetimi

İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...

İlginizi Çekebilir :

İş Stresi ve Sağlık

İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

Tükenmişlik Sendromu

Çok uzun süreli yoğun ve stresli çalışma neticesinde kişinin fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak tükenmesi, duyarsızlaşması, hiç bir şey yapmak istememesi ...

Şirketler ve Çalışanlar İçin Performans Geliştirme

Performans geliÅŸtirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...