Kurumsal Gelişim Merkezi

Zaman Yönetimi

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle kendimize vaktimizi nasıl harcadığımız sorusunu her gün sormamız gerektiğini hatırlatmamız bizim için önemli bir adım olacaktır.

Zamanımızı nerede kaybediyoruz? Nelere harcıyoruz? Zaman kullanım analizini insanoğlunun kendi içinde yapması gereklidir. İnsanoğlu, kendini tanımalı ve aynı zamanda da değerlendirmelidir.  Zaman kaybını oluşturan problemlere göz atmalıdır. Hayatında öne çıkan isteklerini ve yönünü belirlemelidir. İnsanoğlunun bir an önce uygulamaya geçip kendine bir hedef tablosu oluşturması gerekmektedir. Özel hayatımızdan sonra önemli bir konumda olan yer iş yerimizdir. İş yerinde zaman kaybını kendimiz ile alakalı olanlar ve dış kaynaklı zaman kayıpları olarak ikiye ayırabiliriz. Kendimiz ile alakalı olarak gösterebileceğimiz noktalar şunlardır; karar alamama, tutulamayan önemli notlar, acelecilik, değişime açık olmama, zor işlerden kaçınma vb. Dış kaynaklı zaman kayıpları ise; gereksiz telefon görüşmeleri ve toplantılar, uzayan iş gezileri, teknolojik sorunlar, yöneticiyle sağlanan yetersiz iletişim, aşırı baskın veya yetersiz yönetici, yetersiz personel vb.

Peki, bu zamanı nasıl etkin kullanabiliriz? Kendimize ait zamanı doğru ve verimli bir şekilde yönetmek için gerekli olan kısa ve öz maddeler şunlardır; aceleci ve endişeli olmamak, en verimli saatlerimizi bulmak, hayır demeyi öğrenmek, kesinlikle bir not defteri ve kalem edinmek, önümüzdeki kocaman işleri yetkinlikleri doğrultusunda iş arkadaşlarımızla paylaşmak, yardım istemekten kaçınmamak, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak, sadece yarını düşünmeyip önünüzdeki hafta gerçekleşmesi düşünülen işleri de planlamak…

Etkin ve verimli zaman yönetiminin iş yerimize katkıları saymakla bitmeyecektir. Zamanımızı doğru yönetmeyi öğrendikten ve uygulamaya başladıktan sonra kendimizi ve diğer ekip arkadaşlarımızı organize edebilme becerimiz artacaktır. Bu durum bizi kısa zamanda liderlik konumuna getirmek için önemli bir etkendir. Doğru bir zaman yönetimi sonrasında iş yerinde verimlilik artacak, kalite yükselecek, kişisel verimlilik ve edinilen tecrübeler artacaktır. Zamanın etkin kullanılmasıyla stres, kaygı ve endişenin önüne geçilebilecektir. Bu durum, iş hayatında ve özel hayatta sağlıklı ve mutlu yaşamamızı sağlayacaktır.

Buse ÖZTAY - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

Benzer İçerikler :

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...

İŞ DÜNYASININ YENİ TRENDİ GAMIFICATION (OYUNLAŞTIRMA)

İş Dünyasının Yeni Trendi Gamification (Oyunlaştırma) Önce İş Sonra Eğlence Diyenlerden Misiniz?  Geçmişteki inanca göre eğlence ve performans zıt ...

ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?

Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler ...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

İlginizi Çekebilir :

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış

“Özellikle iş dünyasında; çalışanların iş tatmini, iş performansı ve kurumların başarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araştırmalar, duygusal ...

Başarılı Yöneticilerin 4 Altın Kuralı

Başarılı yöneticilerin nasıl güçlü iş yerleri yarattıklarına dair bugüne kadar sayısız kitap yayımlandı. Son 20 yıl içerisinde birbirinden farklı yaklaşık 9000 ...

Satışta Fark Yaratmak Müşteriyi Anlamak

"Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine değil." Kevin Roberts   Bir bankanın çağrı merkezinde ...