Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Zaman Yönetimi

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle kendimize vaktimizi nasıl harcadığımız sorusunu her gün sormamız gerektiğini hatırlatmamız bizim için önemli bir adım olacaktır.

Zamanımızı nerede kaybediyoruz? Nelere harcıyoruz? Zaman kullanım analizini insanoÄŸlunun kendi içinde yapması gereklidir. İnsanoÄŸlu, kendini tanımalı ve aynı zamanda da deÄŸerlendirmelidir.  Zaman kaybını oluÅŸturan problemlere göz atmalıdır. Hayatında öne çıkan isteklerini ve yönünü belirlemelidir. İnsanoÄŸlunun bir an önce uygulamaya geçip kendine bir hedef tablosu oluÅŸturması gerekmektedir. Ã–zel hayatımızdan sonra önemli bir konumda olan yer iÅŸ yerimizdir. İş yerinde zaman kaybını kendimiz ile alakalı olanlar ve dış kaynaklı zaman kayıpları olarak ikiye ayırabiliriz. Kendimiz ile alakalı olarak gösterebileceÄŸimiz noktalar ÅŸunlardır; karar alamama, tutulamayan önemli notlar, acelecilik, deÄŸiÅŸime açık olmama, zor iÅŸlerden kaçınma vb. Dış kaynaklı zaman kayıpları ise; gereksiz telefon görüşmeleri ve toplantılar, uzayan iÅŸ gezileri, teknolojik sorunlar, yöneticiyle saÄŸlanan yetersiz iletiÅŸim, aşırı baskın veya yetersiz yönetici, yetersiz personel vb.

Peki, bu zamanı nasıl etkin kullanabiliriz? Kendimize ait zamanı doÄŸru ve verimli bir ÅŸekilde yönetmek için gerekli olan kısa ve öz maddeler ÅŸunlardır; aceleci ve endiÅŸeli olmamak, en verimli saatlerimizi bulmak, hayır demeyi öğrenmek, kesinlikle bir not defteri ve kalem edinmek, önümüzdeki kocaman iÅŸleri yetkinlikleri doÄŸrultusunda iÅŸ arkadaÅŸlarımızla paylaÅŸmak, yardım istemekten kaçınmamak, teknolojiyi etkin bir ÅŸekilde kullanmak, sadece yarını düşünmeyip önünüzdeki hafta gerçekleÅŸmesi düşünülen iÅŸleri de planlamak…

Etkin ve verimli zaman yönetiminin iş yerimize katkıları saymakla bitmeyecektir. Zamanımızı doğru yönetmeyi öğrendikten ve uygulamaya başladıktan sonra kendimizi ve diğer ekip arkadaşlarımızı organize edebilme becerimiz artacaktır. Bu durum bizi kısa zamanda liderlik konumuna getirmek için önemli bir etkendir. Doğru bir zaman yönetimi sonrasında iş yerinde verimlilik artacak, kalite yükselecek, kişisel verimlilik ve edinilen tecrübeler artacaktır. Zamanın etkin kullanılmasıyla stres, kaygı ve endişenin önüne geçilebilecektir. Bu durum, iş hayatında ve özel hayatta sağlıklı ve mutlu yaşamamızı sağlayacaktır.

Buse ÖZTAY - DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Benzer İçerikler :

Tükenmişlik Sendromu

Epey oluyor, büyük bir ÅŸirketler grubunda çok baÅŸarılı bir geçmiÅŸe sahip olan, üst düzey yönetici bir danışanım, güven yitimi, panik atakları ve depresif...

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliÅŸtirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme ÅŸeklimizi deÄŸiÅŸtiren ve geliÅŸtiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını saÄŸlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

Yetişkinlerde Öğrenmenin Temel İlkeleri

Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...

İlginizi Çekebilir :

İşlerden Biraz Uzaklaşmak: Tatil

Tüm sene çalıştıktan sonra tatil yapmak bütün çalışanların özlemle beklediği bir şey. Tatil motivasyon unsuru. İşlerden biraz uzaklaşmak, sabahları geç ...

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluÅŸan bir iÅŸ gücünü oluÅŸturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

Beyin ve Zeka

Zekaya olan ilgi, geçtiğimiz yüzyıl boyunca kimi zaman artan kimi zaman azalan bir çizgi izlese de bilim adamlarının yanıt aradıkları sorular aşağı yukarı hep ...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...