DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI ŞİRKETLER İÇİN NEDEN KRİTİK ÖNEME SAHİPTİR?
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi gibi süreçlerde kullanılır. Katılımcıların eğitim seviyeleri, cinsiyetleri, geçmiş iş deneyimleri ve benzeri bir değerlendirmeye daha önce katılmış olmaları gibi faktörlerden bağımsız olarak, başarı ve performans potansiyellerini en doğru şekilde ölçme imkânı sunar.
Şirketlerin çalışanlarıyla ve adaylarla ilgili kapsamlı bilgilere erişmeleri kadar bu bilgileri en doğru ve verimli şekilde kullanabilmeleri de çok önemlidir. Bu amaçla, size daha geniş bir bakış açısı sunabilecek, objektif değerlendirme yapanalanında uzman danışmanlarla hareket etmek anlamlı olacaktır.
DBE Ölçme-Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi’nde gerçekleştirilen uygulamalar:
Şirketlerin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda yapılandırılan uygulamalar; yetenek ve kişilik değerlendirmeleri, sanal değerlendirme merkezi vaka çalışması simülasyonları ve mülakatlar gibi çeşitli aşamalardan oluşur. Şirketlerin, işe alım süreçlerini verimli bir şekilde sürdürmelerine destek olmakla beraber İnsan Kaynakları Birimlerinde, şirketlerin eğitim ihtiyaçlarınınbelirlenmesinde, yüksek potansiyel sahibi çalışanların ya da adayların belirlenmesinde, liderlerin ve yöneticilerin gelişim süreçlerinde de başarıyla kullanılır.
Envanterler/Testler:
- 16PF Kişilik Envanteri ve Raporları
-
- Profil Raporu
- Yorum Raporu
- Liderlik ve Yönetim Tarzı Raporu
- Kariyer Gelişim Raporu
- DBE Yetkinlik Raporu
- DBE Kişilik Envanteri
- Sözel ve Sayısal Yetenek Testi
- Genel Yetenek Testi
- İhtiyaca ve talebe göre farklı bilgi, beceri, yetenek testleri ve envanterler ( Motivasyon, Psikolojik Potansiyel, Öğrenme Stilleri, vb.) de kullanılabilmektedir.
Simülasyonlar:
- Rol Oyunu
- Stratejik Planlama & Sunum
- Grup Çalışması
- Ajandadaki İşler
- Yetkinlik Bazlı Mülakat
Çıktılar:
- Yetkinlik Analiz Raporu
- Test veEnvanter Sonuç Raporları
- Bireysel Geri Bildirim Görüşme Raporu ve Gelişim Önerileri
DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI NEDEN GEREKLİDİR?
Küreselleşmenin de etkisiyle, iş dünyası giderek daha talepkâr ve rekabetçi bir hale gelmiştir. Kuruluşların böylesine rekabetçi bir ortamda başarı elde edebilmesi için stratejik hedeflerini, mevcut taleplerle uyumlu hale getirmeleri gerekir. Bu yüzden Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları günümüzün iş dünyasında, özellikle orta ve büyük ölçekli kurumlar tarafından kullanılmaktadır. Bilimsel verilerin ışığında yapılan uygulamalar sayesinde adayların bir pozisyona uygun olup olmadığını, adayların potansiyel başarısını ve performansını öngörme imkânı sağlanır. Adayların gelecekteki iş performansını tahmin edebilmek için kullanılabilecek en iyi yöntemdir.
DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARININ AVANTAJLARI NELERDİR?
Değerlendirme merkezinde gerçekleştirilen uygulamalar, bireylerin, başkalarının onları nasıl gözlemlediğine dair kapsamlı bir bakış açısı edinmelerini kolaylaştırır ve becerilerini geliştirmeleri, örgütsel hedeflere ulaşmak için daha çok çaba göstermeleri için onları teşvik eder. Uygulamalar sırasında, bilimsel verilerin ışığında, geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış testler, araçlar ve yöntemler kullanılır. Bu sebeple, elde edilen verilerin ve öngörülerin doğruluğu ve güvenirliği yüksektir.
- OBJEKTİF DEĞERLENDİRMEİMKÂNI SUNAR
Süreç boyunca yapılan uygulamalar, çalışanlarla ve adaylarla ilgili nesnel, tek tip bilgi edinilmesini sağlar. Eğitimli, alanında uzman danışmanlardan oluşan ekiplerle, objektif ve tarafsız şekilde veriler toplanır ve değerlendirilir. Tüm bu aşamalarda sistematik bir şekilde ilerlenir.
- ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNE DESTEK OLUR
Merkezde yapılan değerlendirmeler, yöneticiler için olduğu kadar çalışanlar için de anlamlı ve değerlidir. Çünkü bu süreçte, yüksek kalitede geri bildirim alma, bir gelişim planı için nasıl harekete geçebileceklerini öğrenme ve uzmanlar eşliğinde bu planları oluşturma şansı elde ederler. Bu değerlendirmeler, terfi aşamasında sıklıkla kullanılır ancak çalışanların terfi edilip edilmeyeceklerine bakılmaksızın, kendi gelişimleri için neler yapabileceklerini görmeleri de sağlanır. Böylece sonraki süreçlerde terfi için nasıl hazırlanmaları gerektiğiyle ilgili, zihinlerinde net bir yol haritası oluşur. Terfi edilen çalışanlar da yeni pozisyonlarında, güçlü ve gelişime açık yönlerinin farkında olarak, iş performansı ve niteliklerine güvenerek, yüksek motivasyonla çalışmalarını sürdürürler.
- DEĞERLENDİRMELER ADİL BİR ŞEKİLDE YAPILIR
Yapılan araştırmalar, insanların, haklı olarak, Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi’nde gerçekleştirilen uygulamalarda kullanılan yöntemlerin ve bu uygulamalar sonucu alınan kararların daha objektif, bilimsel ve geçerli olduğunu düşünme eğiliminde olduklarını gösteriyor. Bu nedenle bu uygulamalara katılan kişiler, kendi becerilerini ve performanslarını sergilemek için kendilerine adil bir değerlendirme fırsatı verildiğini bilirler. Böylece bu uygulamalardan faydalanan şirketler bu yönden de bir güven ve itibar kazanmış olurlar.
- PERFORMANS İYİLEŞTİRMESİ KOLAYLAŞIR
Değerlendirme Merkezi uygulamaları ile, bilimsel ve objektif olarak belirlenen, güçlü ve gelişime açık yetkinlikler baz alınarak yapılacak gelişim programları kişilerin performanslarını doğru yönde geliştirmek için bir yol haritası sunar. Böylece hangi alanda aksiyon alınması gerektiği netleşir ve doğru aksiyonlar etkin sonuçlar verir. Kişilerin/çalışanların performansları da en verimli şekilde geliştirilmiş olur.
Gelişim içinyetkinlik geliştirme eğitimleri, kişisel gelişim eğitimleri yada bilgi eksikliği için teknik bilgi eğitimleri, farklı projelerde yer almasını sağlamak, kitap önerileri sunmak, koçluk yada mentorluk desteği sağlamak gibi gelişim araçlarına yönlendirilir.
- İK BİRİMLERİNİN DAHA NİTELİKLİ KARARLAR ALMALARINI SAĞLAR
Bu uygulamaların çok tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri de, şirketlerin İnsan Kaynakları Birimleri’nin daha nitelikli ve doğru kararlar alabilmeleri için kolaylık sağlamasıdır. Değerlendirilen çalışanlar ve adaylarla ilgili elde edilen veriler, mevcut performans ve başarı ile ilgili normatif veriler elde etmenin en sağlıklı yollarından biridir. Böylece İK uzmanlarının, şimdi ve gelecekte daha nitelikli ve sağlam temellere dayanan kararlar almaları kolaylaşır.
KAYNAK
Tripathi R.T., (2016). Assesmentcenters: benefitsandshortcomings. International Journal of EmergingResearch in Management &Technology, 5(2), 31-34.
Daha fazlası için:
DBE DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI
DEĞERLENDİRME MERKEZİ DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
“Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...
Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...
Günümüzde, birçok şirket gençleşmeyi bir zorunluluk olarak görüyor. Sebebi ise değişen koşullar ve bu koşullara cevap verebilecek esneklik arayışı. Sürekli...
İlginizi Çekebilir :
İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...
Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...
Yapılan araştırmalara göre iş dünyasında cinsiyet ayrımcılığı, yılda yaklaşık 2,8 milyon dolarlık üretkenlik kaybına yol açıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği, ...