DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI ŞİRKETLER İÇİN NEDEN KRİTİK ÖNEME SAHİPTİR?
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi gibi süreçlerde kullanılır. Katılımcıların eğitim seviyeleri, cinsiyetleri, geçmiş iş deneyimleri ve benzeri bir değerlendirmeye daha önce katılmış olmaları gibi faktörlerden bağımsız olarak, başarı ve performans potansiyellerini en doğru şekilde ölçme imkânı sunar.
Şirketlerin çalışanlarıyla ve adaylarla ilgili kapsamlı bilgilere erişmeleri kadar bu bilgileri en doğru ve verimli şekilde kullanabilmeleri de çok önemlidir. Bu amaçla, size daha geniş bir bakış açısı sunabilecek, objektif değerlendirme yapanalanında uzman danışmanlarla hareket etmek anlamlı olacaktır.
DBE Ölçme-DeÄŸerlendirme ve GeliÅŸtirme Merkezi’nde gerçekleÅŸtirilen uygulamalar:
Şirketlerin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda yapılandırılan uygulamalar; yetenek ve kişilik değerlendirmeleri, sanal değerlendirme merkezi vaka çalışması simülasyonları ve mülakatlar gibi çeşitli aşamalardan oluşur. Şirketlerin, işe alım süreçlerini verimli bir şekilde sürdürmelerine destek olmakla beraber İnsan Kaynakları Birimlerinde, şirketlerin eğitim ihtiyaçlarınınbelirlenmesinde, yüksek potansiyel sahibi çalışanların ya da adayların belirlenmesinde, liderlerin ve yöneticilerin gelişim süreçlerinde de başarıyla kullanılır.
Envanterler/Testler:
- 16PF Kişilik Envanteri ve Raporları
-
- Profil Raporu
- Yorum Raporu
- Liderlik ve Yönetim Tarzı Raporu
- Kariyer GeliÅŸim Raporu
- DBE Yetkinlik Raporu
- DBE KiÅŸilik Envanteri
- Sözel ve Sayısal Yetenek Testi
- Genel Yetenek Testi
- İhtiyaca ve talebe göre farklı bilgi, beceri, yetenek testleri ve envanterler ( Motivasyon, Psikolojik Potansiyel, Öğrenme Stilleri, vb.) de kullanılabilmektedir.
Simülasyonlar:
- Rol Oyunu
- Stratejik Planlama & Sunum
- Grup Çalışması
- Ajandadaki Ä°ÅŸler
- Yetkinlik Bazlı Mülakat
Çıktılar:
- Yetkinlik Analiz Raporu
- Test veEnvanter Sonuç Raporları
- Bireysel Geri Bildirim Görüşme Raporu ve Gelişim Önerileri
DEÄžERLENDÄ°RME VE GELÄ°ÅžTÄ°RME MERKEZÄ° UYGULAMALARI NEDEN GEREKLÄ°DÄ°R?
Küreselleşmenin de etkisiyle, iş dünyası giderek daha talepkâr ve rekabetçi bir hale gelmiştir. Kuruluşların böylesine rekabetçi bir ortamda başarı elde edebilmesi için stratejik hedeflerini, mevcut taleplerle uyumlu hale getirmeleri gerekir. Bu yüzden Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları günümüzün iş dünyasında, özellikle orta ve büyük ölçekli kurumlar tarafından kullanılmaktadır. Bilimsel verilerin ışığında yapılan uygulamalar sayesinde adayların bir pozisyona uygun olup olmadığını, adayların potansiyel başarısını ve performansını öngörme imkânı sağlanır. Adayların gelecekteki iş performansını tahmin edebilmek için kullanılabilecek en iyi yöntemdir.
DEÄžERLENDÄ°RME VE GELÄ°ÅžTÄ°RME MERKEZÄ° UYGULAMALARININ AVANTAJLARI NELERDÄ°R?
Değerlendirme merkezinde gerçekleştirilen uygulamalar, bireylerin, başkalarının onları nasıl gözlemlediğine dair kapsamlı bir bakış açısı edinmelerini kolaylaştırır ve becerilerini geliştirmeleri, örgütsel hedeflere ulaşmak için daha çok çaba göstermeleri için onları teşvik eder. Uygulamalar sırasında, bilimsel verilerin ışığında, geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış testler, araçlar ve yöntemler kullanılır. Bu sebeple, elde edilen verilerin ve öngörülerin doğruluğu ve güvenirliği yüksektir.
- OBJEKTİF DEĞERLENDİRMEİMKÂNI SUNAR
Süreç boyunca yapılan uygulamalar, çalışanlarla ve adaylarla ilgili nesnel, tek tip bilgi edinilmesini sağlar. Eğitimli, alanında uzman danışmanlardan oluşan ekiplerle, objektif ve tarafsız şekilde veriler toplanır ve değerlendirilir. Tüm bu aşamalarda sistematik bir şekilde ilerlenir.
- ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNE DESTEK OLUR
Merkezde yapılan değerlendirmeler, yöneticiler için olduğu kadar çalışanlar için de anlamlı ve değerlidir. Çünkü bu süreçte, yüksek kalitede geri bildirim alma, bir gelişim planı için nasıl harekete geçebileceklerini öğrenme ve uzmanlar eşliğinde bu planları oluşturma şansı elde ederler. Bu değerlendirmeler, terfi aşamasında sıklıkla kullanılır ancak çalışanların terfi edilip edilmeyeceklerine bakılmaksızın, kendi gelişimleri için neler yapabileceklerini görmeleri de sağlanır. Böylece sonraki süreçlerde terfi için nasıl hazırlanmaları gerektiğiyle ilgili, zihinlerinde net bir yol haritası oluşur. Terfi edilen çalışanlar da yeni pozisyonlarında, güçlü ve gelişime açık yönlerinin farkında olarak, iş performansı ve niteliklerine güvenerek, yüksek motivasyonla çalışmalarını sürdürürler.
- DEÄžERLENDÄ°RMELER ADÄ°L BÄ°R ÅžEKÄ°LDE YAPILIR
Yapılan araÅŸtırmalar, insanların, haklı olarak, DeÄŸerlendirme ve GeliÅŸtirme Merkezi’nde gerçekleÅŸtirilen uygulamalarda kullanılan yöntemlerin ve bu uygulamalar sonucu alınan kararların daha objektif, bilimsel ve geçerli olduÄŸunu düşünme eÄŸiliminde olduklarını gösteriyor. Bu nedenle bu uygulamalara katılan kiÅŸiler, kendi becerilerini ve performanslarını sergilemek için kendilerine adil bir deÄŸerlendirme fırsatı verildiÄŸini bilirler. Böylece bu uygulamalardan faydalanan ÅŸirketler bu yönden de bir güven ve itibar kazanmış olurlar.
- PERFORMANS Ä°YÄ°LEÅžTÄ°RMESÄ° KOLAYLAÅžIR
Değerlendirme Merkezi uygulamaları ile, bilimsel ve objektif olarak belirlenen, güçlü ve gelişime açık yetkinlikler baz alınarak yapılacak gelişim programları kişilerin performanslarını doğru yönde geliştirmek için bir yol haritası sunar. Böylece hangi alanda aksiyon alınması gerektiği netleşir ve doğru aksiyonlar etkin sonuçlar verir. Kişilerin/çalışanların performansları da en verimli şekilde geliştirilmiş olur.
Gelişim içinyetkinlik geliştirme eğitimleri, kişisel gelişim eğitimleri yada bilgi eksikliği için teknik bilgi eğitimleri, farklı projelerde yer almasını sağlamak, kitap önerileri sunmak, koçluk yada mentorluk desteği sağlamak gibi gelişim araçlarına yönlendirilir.
- Ä°K BÄ°RÄ°MLERÄ°NÄ°N DAHA NÄ°TELÄ°KLÄ° KARARLAR ALMALARINI SAÄžLAR
Bu uygulamaların çok tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri de, ÅŸirketlerin Ä°nsan Kaynakları Birimleri’nin daha nitelikli ve doÄŸru kararlar alabilmeleri için kolaylık saÄŸlamasıdır. DeÄŸerlendirilen çalışanlar ve adaylarla ilgili elde edilen veriler, mevcut performans ve baÅŸarı ile ilgili normatif veriler elde etmenin en saÄŸlıklı yollarından biridir. Böylece Ä°K uzmanlarının, ÅŸimdi ve gelecekte daha nitelikli ve saÄŸlam temellere dayanan kararlar almaları kolaylaşır.
KAYNAK
Tripathi R.T., (2016). Assesmentcenters: benefitsandshortcomings. International Journal of EmergingResearch in Management &Technology, 5(2), 31-34.
Daha fazlası için:
DBE DEÄžERLENDÄ°RME VE GELÄ°ÅžTÄ°RME MERKEZÄ° UYGULAMALARI
DEĞERLENDİRME MERKEZİ DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...
Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...
İlginizi Çekebilir :
İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...
İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...