Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında
Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi Psikolog Ayşegül Horozoğlu, en stresli çalışanların sanılanın aksine yöneticiler değil monoton işler yapanların olduğunu söylüyor: "Monoton ve itibarı düşük işlerde çalışanların stresleri daha fazla. Çünkü işlerini yürütürken kontrol güçleri az. Yani işlerini çok iyi yapmaları bekleniyor ama karar alma yetkileri yok. Örneğin kişisel kontrolün mümkün olmadığı günlük rutinde rahatlama olanağının bulunmadığı, insanlarla direk ilişki içinde olunan, talep ve beklentilerin çok ama kişinin bağımsız karar alamadığı işlerde çalışanların üç misli daha fazla yüksek strese rastlanıyor." Horozoğlu stres faktörlerinin azaltılmasında işverenlere ve İK departmanlarına düşen rolleri şu şekilde sıralıyor:
- İşe alımlarda pozisyona en uygun kişinin seçilmesine dikkat edilmeli
- Kişilerin yapacakları işler kişiliklerine uygun olmalı
- Gerektiğinde görevlerin yeniden düzenlenmesi sağlanmalı
- Performans değerlendirme sistemi uygun olmalı
- Çalışanlara söz hakkı verilmeli, katılımcı yönetim tarzı benimsenmeli
- Çalışanlar maddi ve manevi açıdan yeterli düzeyde tatmin ediliyor olmalı. Burada kritik olan adaletli davranılması
- Ödüllendirme sistemi olmalı
- Kariyer gelişimi için eşitlikçi sistemler kurulmalı
- Çalışanlara her konuda adil dürüst ve açık davranıldığı inancı verilmeli
- Doğru ve açık iletişim ortamı sağlanmalı
- Çalışanların memnuniyetinin ve bağlılığın arttırılması için aksiyonlar alınmalı
- Kişilere yöneticileri tarafından düzenli geribildirim verilmeli
- Fiziksel çalışma ortamı uygun olmalı
Benzer İçerikler :
İş yerindeki uzun süreli stresin kişiler üzerindeki yansımaları farklı şekillerde olabiliyor. Bu belirtilerden bazılarını sayacak olursak bunlar; • ...
Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...
İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...
“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...
İlginizi Çekebilir :
Çoğumuz günün büyük kısmını iş yerinde geçiriyoruz. Hayatın geri kalanından keyif almak için iş yerindeki mutluluğunuzu arttırma hedefi koyarsanız, hayatınızın ...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...
Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...








