Ağlamanın Çocuklar için Faydaları

Ağlamanın Çocuklar için Faydaları

“AÄŸlama” Demek Yerine ÇocuÄŸunuzun AÄŸlamasına İzin Verin!

AraÅŸtırmalar aÄŸlama gerçekleÅŸmediÄŸinde birçok problem yarattığını, aÄŸlamanın ne kadar gerekli olduÄŸunu söylüyor. St. Paul-Ramsey Tıp Merkezinde çalışan Dr. William Frey, aÄŸlamanın tıpkı atık maddelerden kurtulma amacını taşıdığından bahsetmiÅŸ. Dr. Frey’e göre, aÄŸlamadığımızda yani gözyaÅŸlarımızı baskıladığımızda çeÅŸitli fiziksel ve psikolojik sorunlara olan yatkınlığımızı arttırdığımızı belirtmektedir. Frey ve Langseth (1985), yetiÅŸkinlerin aÄŸlama davranışı üzerine yaptıkları araÅŸtırmalarında, aÄŸlayan yetiÅŸkinlerin kendilerini daha iyi hissettiklerini bulmuÅŸlar.

Ağlamak gerginliği azaltır. Yapılan klinik araştırmalarda, ağlamanın tansiyon, nabız ve vücut ısısının düştüğü hatta fiziksel bazı rahatsızlıklarında hafiflediği bulunmuştur.

Birçok araştırma, ağlamanın stresle baş etmek için gerekli ve yararlı olduğunu desteklemektedir.

Bebeklere gelince, bebeklerin aÄŸlamasının bir sebebi sözel bir ifadeleri olmadığı için kendi temel ihtiyaçlarını bakım verene gösterme yani iletiÅŸim yollarından biridir. AÄŸlamanın bir sebebi de gerilimi boÅŸaltmadır. Çocukların kendi isteklerini ifade etme için aÄŸlamanın yerini konuÅŸma alır. Ancak çocuklar günlük hayatta duygularının üstesinden gelebilmek için aÄŸlarlar. Duygularını söze dökmekte zorlandıkları için aÄŸlama ile etrafındakilere kendilerini ifade etmeye çalışırlar. ÖrneÄŸin, doktor babası gece hastanede nöbette olduÄŸu için çocuk “Babam yanımda olmadığı için üzgünüm” demek yerine aÄŸlayabilir.  Çocuklar ile duygularından konuÅŸmak bu nedenle önemlidir.

Ağlamanın arkasında çocuğun ya da bebeğin mutlaka bir ihtiyacı vardır. Çocuğun ağlamasına, duygusuna izin vermek bu noktada çok önemlidir. Çocukların da gerilimlerini boşaltmaya ihtiyaçları vardır. Gözyaşlarını kabul ettiğinizde rahatladığını ve sakinleştiğini fark ettikten sonra çocuğunuzla konuşabilirsiniz. çocuğunuz anlaşıldığını ve duygularına izin verildiğini hissettiğinde ve deneyimlediğinde çok daha rahatlamış ve kendisini güvende hissedecektir. Ancak ağlama davranışı ikincil kazanca dönüşüyorsa, yani çocuk ağlama ile isteklerini yaptırıyorsa bu durum farklı! Sınır- kurallarla ilgili bir sorun yaşadığınızı düşünebilirsiniz.

Kaynak: Çocuğunuza Kulak Verin- Aletha Solter

Ece Eryılmaz Klinik Psikolog - Çocuk ve Genç Danışmanlık Merkezi DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü

Benzer İçerikler :

Ani Bebek Ölümü Sendromu Nedir ve Ne Zaman Yaşanır?

Görünürde sağlıklı olan bir bebeğin 1 yaş öncesi hiçbir ön belirti göstermeden ve başka tıbbi nedenlerle açıklanamayacak bir biçimde uyku sırasında beklenmedik ...

Çocuklarda Dil Gelişimi

Çocuklar çevrelerindeki sesleri, konuşmaları dinleyerek dili ve konuşmayı öğrenirler. Dolayısıysa doğduğu andan itibaren dili edinmeye başlamaktadırlar....

Çocuk ve Gençlerde Beslenmenin Duygusal Yolu

Çocuk ve gençlerin beslenmeyle ilgili deneyimleri onların duyguları üzerinde de rol oynar. Bu hem onların ruhsal olarak da beslenmesi ile hem de kontrol ve...

HoÅŸ Geldin Yaz Tatili

Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra nihayet beklenen yaz tatili aylarına gelmiş bulunuyoruz. Sınavlar, dersler, erken kalkma zorunlulukları gibi birçok ...

İlginizi Çekebilir :

0-5 yaş döneminde ebeveynler çocuklarla nasıl doğru iletişim kurabilir?

İnsanlar arası birçok ilişki probleminde iletişim bir anahtar niteliğindedir. Aynı durum çocuk-ebeveyn ilişkisi için de söz konusudur. Mesela çocuklarımızın ...

ÇOCUKLARA DEĞERLERİ ÖĞRETMEK: DÜRÜSTLÜK

Çocuklar iki yaşından itibaren isteklerine ve ihtiyaçlarınayönelik hikâyeler yaratmaya, gerçeği saklamaya başlayabilir. Bu sürecin başlamasıyla, ebeveynlere...

İkiz Psikolojisi

“ Aaa, ne kadar da benziyorsunuz, siz yoksa.....” Yüzyıllardır hem bilim adamlarının hem de birçok insanın ilgisini çeken bir konu; ikizlik....

ÇOCUKLARDA ÖFKE KONTROLÜ VE OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA

Öfke; çocuklarda zaman zaman kabul edilebilir olarak görülen ve çocukları alarma geçiren bir duygu olarak bilinir. Çocuklarda öfke, kendilerinin yanlıÅ...