Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!
Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz?
Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından bahsedeceklerdir. Böyle bir araştırma çalışması yapmak güzel bir başlangıç... Peki sonra?
Unutmayın sadece ölçümleyerek bağlılık oluşturamazsınız.!
Öncelikle çalışanları 3 kategoride ele alabiliriz:
Bağlı Çalışanlar; kurum ile arasında derin bir bağ hisseder ve tutku ile çalışır. Dolayısıyla, kurumu ileriye götürecek yeniliklerin uygulanmasında önemli rol oynarlar. Araştırmalar sadece çalışanların %13’ünün kurumlarına bağlı olduğunu söylüyor.
Bağlı Olmayan Çalışanlar; enerjisi ya da tutkusu yoktur. Kurumda çalışma günü boyunca sadece fiziksel anlamda görünenlerdir.
Aktif olarak Ayrılmış Çalışanlar; mutsuzlardır, tüm çalışma günü boyunca mutsuzluklarını yaşamakla meşgul olurlar. Her gün, çalışma arkadaşlarının başarılarına zarar verirler.
Dolayısıyla Çalışan Bağlılığı oluşturmak kurumların öncelikli hedeflerinden biri olmalıdır. Çalışan Bağlılığı artarsa;
- Kurumlarda; verimlilik, karlılık, satışlar ve müşteri memnuniyet artar.
- Takım olarak, olumlu ilişkiler ve yaratıcılık ortaya çıkar.
- Çalışanların mutluluğu, psikolojik refahı, hayattan alınan doyumu ve fiziksel sağlık durumu olumlu yönde artış gösterir.
- Bunların yanı sıra, çalışanlarda tükenmişlik, iş stresi, işe devamsızlık ve işten ayrılma gibi olumsuz durumlar ortadan kalkar.
Kurumlarda Çalışan Bağlılığını Oluşturmak İçin İzleyeceğiniz 4 Yol:
- Doğru Çalışan Bağlılığı Anketi Kullanın
Anket yaparken soracağınız sorular önemlidir; çalışanların görüşlerini alırken onlarda beklenti yaratmamaya özen gösterin, aksiyon alınabilecek konular için sorular sorun. Sorularda pozitif dil kullanmaya özen gösterin.
- Doğru Yöneticiler Seçin
Doğru yöneticiler, kurum başarısının ve kendi başarısının çalışanlara bağlı olduğunu bilir. Doğru yöneticiler, çalışanların başarılarını önemser, çalışanların güçlü yönlerini bilir ve her fırsatta güçlü yönlerini kullanmaları için fırsat tanır ve çalışanlarından gelen önerilere açık olur. Doğru Yönetici profilinizi belirleyin ve onları seçin, işe alın.
- Yöneticileriniz Performans Hedeflerine “Çalışan Bağlılığı” Konusunu da Dahil Edin
Yöneticilerin performans hedeflerine Çalışan Bağlılığı ile ilgili hedef dahil edin. Çalışan Bağlılığı hedeflerini belirlerken yöneticilerin günlük deneyimlerini dikkate alın. Her hafta yöneticilerin çalışanlarla görüşmeler yaptığından emin olun. Yöneticilerin, bağlılık oluşturmak için alınması gereken aksiyonları çalışanlarıyla birlikte belirlemelerini sağlayın. Çalışanlar, performansı artıracak, iş modelini değiştirecek ve daha iyi bir çalışma ortamı sağlayacak önerilere sahiplerdir.
-
Yöneticilere Çalışan Bağlılığı Konusunu Sahiplenmeleri İçin Koçluk Yapın
Araştırmalar, yöneticilerin Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli faktör olduğunu söylüyor. Ekibinde turnover yüksek olan yöneticilere, Çalışan Bağlılığı oluşturacak yönetsel becerilere sahip olmaları için eğitim ya da profesyonel koçluk aldırın.
Unutmayın, Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli boyut yöneticilerdir. Çalışan Bağlılığı konusunda müdahale önerileri belirlerken, öncelikli olarak yöneticilerinizi geliştirmek konusuna odaklanın.
Ebru Taş Keçeli
Benzer İçerikler :
Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki ...
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...
Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...
Beynimizin gerek psikolojik, gerekse beden sağlığımızı korumak için elinden geleni yaptığını ve daha pek çok işlevi ne denli muhteşem bir orkestrasyon...
İlginizi Çekebilir :
1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...
Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...
Hiç tanımadığınız insanların bulunduğu ve kimsenin de sizi tanımadığı bir ortamda yalnız başına bulunmak her zaman zordur. Yeni bir işe başlayan biri, hiç...
“Artık şirketler de işe alımlarda ve terfi süreçlerinde duygusal zekâyı hesaba katarak çalışmalar yapıyor. Etrafındaki kişilerin isteklerini...








