Kurumsal Gelişim Merkezi

Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!

Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!

Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz?

Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından bahsedeceklerdir. Böyle bir araştırma çalışması yapmak güzel bir başlangıç... Peki sonra?

Unutmayın sadece ölçümleyerek bağlılık oluşturamazsınız.!

Öncelikle çalışanları 3 kategoride ele alabiliriz:

Bağlı Çalışanlar; kurum ile arasında derin bir bağ hisseder ve tutku ile çalışır. Dolayısıyla, kurumu ileriye götürecek yeniliklerin uygulanmasında önemli rol oynarlar. Araştırmalar sadece çalışanların %13’ünün kurumlarına bağlı olduğunu söylüyor.

Bağlı Olmayan Çalışanlar; enerjisi ya da tutkusu yoktur. Kurumda çalışma günü boyunca sadece fiziksel anlamda görünenlerdir.

Aktif olarak Ayrılmış Çalışanlar; mutsuzlardır, tüm çalışma günü boyunca mutsuzluklarını yaşamakla meşgul olurlar. Her gün, çalışma arkadaşlarının başarılarına zarar verirler.

Dolayısıyla Çalışan Bağlılığı oluşturmak kurumların öncelikli hedeflerinden biri olmalıdır. Çalışan Bağlılığı artarsa;

  • Kurumlarda; verimlilik, karlılık, satışlar ve müşteri memnuniyet artar.
  • Takım olarak, olumlu ilişkiler ve yaratıcılık ortaya çıkar.
  • Çalışanların mutluluğu, psikolojik refahı, hayattan alınan doyumu ve fiziksel sağlık durumu olumlu yönde artış gösterir.
  • Bunların yanı sıra, çalışanlarda tükenmişlik, iş stresi, işe devamsızlık ve işten ayrılma gibi olumsuz durumlar ortadan kalkar.

Kurumlarda Çalışan Bağlılığını Oluşturmak İçin İzleyeceğiniz 4 Yol:

  1. Doğru Çalışan Bağlılığı Anketi Kullanın

Anket yaparken soracağınız sorular önemlidir; çalışanların görüşlerini alırken onlarda beklenti yaratmamaya özen gösterin, aksiyon alınabilecek konular için sorular sorun. Sorularda pozitif dil kullanmaya özen gösterin.

  1. Doğru Yöneticiler Seçin

Doğru yöneticiler, kurum başarısının ve kendi başarısının çalışanlara bağlı olduğunu bilir. Doğru yöneticiler, çalışanların başarılarını önemser, çalışanların güçlü yönlerini bilir ve her fırsatta güçlü yönlerini kullanmaları için fırsat tanır ve çalışanlarından gelen önerilere açık olur. Doğru Yönetici profilinizi belirleyin ve onları seçin, işe alın.

  1. Yöneticileriniz Performans Hedeflerine “Çalışan Bağlılığı” Konusunu da Dahil Edin

Yöneticilerin performans hedeflerine Çalışan Bağlılığı ile ilgili hedef dahil edin. Çalışan Bağlılığı hedeflerini belirlerken yöneticilerin günlük deneyimlerini dikkate alın. Her hafta yöneticilerin çalışanlarla görüşmeler yaptığından emin olun. Yöneticilerin, bağlılık oluşturmak için alınması gereken aksiyonları çalışanlarıyla birlikte belirlemelerini sağlayın. Çalışanlar, performansı artıracak, iş modelini değiştirecek ve daha iyi bir çalışma ortamı sağlayacak önerilere sahiplerdir.

  1. Yöneticilere Çalışan Bağlılığı Konusunu Sahiplenmeleri İçin Koçluk Yapın

Araştırmalar, yöneticilerin Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli faktör olduğunu söylüyor. Ekibinde turnover yüksek olan yöneticilere, Çalışan Bağlılığı oluşturacak yönetsel becerilere sahip olmaları için eğitim ya da profesyonel koçluk aldırın.

Unutmayın, Çalışan Bağlılığını oluşturan en önemli boyut yöneticilerdir. Çalışan Bağlılığı konusunda müdahale önerileri belirlerken, öncelikli olarak yöneticilerinizi geliştirmek konusuna odaklanın.

Ebru Taş Keçeli

Benzer İçerikler :

CQ (Kültürel Zeka): Kültürlerarası Farklılıkları Yönetebilmek

İnsan zekası; soyut düşünme, algılama, yargılama, sonuç çıkartma ve akıl yürütme kapasitesini ifade eden birçok düşüncesel yeteneğin karışımı olarak...

Stresle Savaşmayın Anlaşın

İş yerindeki uzun süreli stres, yavaş yavaş sizi içine çeker ve hem ruhsal hem de fiziksel olarak hasta etmeye başlar. Bir süre sonra hayata karşı isteksiz, ...

İşe Alımda Neden Psikometrik Test ve Envanter Kullanılmalı?

Personel seçimini, en basit şekliyle “belirli bir görev için en uygun adayı seçmek” olarak tanımlarsak, bu sürecin temel hedefinin en uygun adayı ...

Koçluk ve Liderlik Eğitimlerine Yılda 69 Milyon Dolar Harcanıyor

Türkiye’nin içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki şirketlerin büyük bölümü koçluk ve liderlik eğitimlerine yılda yaklaşık 69 milyon dolar ...

İlginizi Çekebilir :

İşe Alımda Neden Psikometrik Test ve Envanter Kullanılmalı?

Personel seçimini, en basit şekliyle “belirli bir görev için en uygun adayı seçmek” olarak tanımlarsak, bu sürecin temel hedefinin en uygun adayı ...

Değerlendirme Araçlarının Çalışan Performansını Öngörme Yüzdeleri

İş başvurusunda bulunan bir adaya tek başına uygulanan ‘Genel Yetenek’ testi, kişinin işe başladıktan sonraki performansının %26’sını, ...

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...