Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış
Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, inovasyonu da teknolojiyi de yaratacak olan çalışanların motivasyonunun sürdürülebilir ve içten olmasıdır. Kurumların personellerini motive edeyim derken en çok yaptıkları 3 hata şöyle sıralanıyor.
YANLIŞ 1: Maddiyatı Motivasyon Unsuru Sanmak
Maaş, prim ve parayla İlgili her şey hijyen faktörüdür. Olmazsa sorun vardır, olursa sorun yoktur. Bir çalışanın maaşını artırmak onu belki 1*2 haftalığına motive eder. 2 hafta İçerisinde parayı harcayacak yeni bir yer bulur ve yükselen hayat standardına göre yeniden daha fazla paraya ihtiyaç duyar. Bu durumda performansta bir değişiklik olmaz.
YANLIŞ 2: Tehdit ve Ceza ile Motive Etmeye Çalışmak
Çalışanları 30 sene öncesinden kalma çocuk yetiştirme alışkanlıkları İle yola getirmeye çalışmak, tehditle-cezayla İşe bağlanmalarını ve daha çok çalışmalarını beklemek artık bir hayaldir. Bu tür uygulamalar çalışanları korku psikolojisine sürükleyerek motivasyonlarını ve performanslarını daha da düşürür.
YANLIŞ 3: Bireylere Özel Davranmamak
Özellikle büyük ölçekli kurumlarda çalışanlar İçin yapılan tüm organizasyonlar (piknik, yemek vb.) yüksek motivasyon unsuru zannedilse de bu tür uygulamaların İşe yönelik motivasyona neredeyse hiç etkisi yok.
Küçük veya büyük ölçekli olsun, bir kurumda (on bin çalışan dahi olsa) bireye özel davranılabilir. insan kaynakları ve üst yönetimin ulaşamadığı noktalarda her çalışanın kendi ilk yöneticisi bu bireysel ilgi ve iletişimi sağlar.
Tüm kurumların hedefi motivasyonu yüksek, verimli çalışanlara sahip olmak. Fakat kimisi çalışanları motive etmek adına ya hiçbir şey yapmıyor, ya da yaptığı yanlış uygulamalara çalışanı motive değil demotive ediyor. İnsan kaynakları ise halen çok eski yönetmeleri kullanıyor. Çalışanın motivasyonunda kendi yöneticisinin ve üst yönetimin tavrı önemli rol oynuyor.
Benzer İçerikler :
“Organizasyonlar deÄŸiÅŸmez. İnsanlar deÄŸiÅŸir.” Åžirketinizde performansı artırmak, fırsatları deÄŸerlendirmek veya önemli sorunları ...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...
İşsizlik bireyleri yalnızca finansal olarak etkilemez. İşsizliğin bireyler üzerindeki etkilerini incelerken hem finansal hem de sosyolojik ve psikolojik ...
İlginizi Çekebilir :
Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...
Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis,...
EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...
Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...









