DİJİTAL DÜNYADA İŞE ALIM SÜRECİ
“Öngörülere göre, gelecekte işe alım da dahil olmak üzere tüm iş süreçleri online platformlarda gerçekleşecek. Kimi insanlar yüz yüze olmadığı için işe alımların online olmasının daha rahat olabileceğini düşünüyor. Fakat işe alım yapan kişilerin kendilerini hazırlamaları, görüşme için uygun bir atmosfer yaratmaları ve iş başvurusunda bulunan kişileri iyi tanımaları için gerekli ön hazırlıkları yapmaları gerekir.”
Liderler, yöneticiler, insan kaynakları uzmanları ve iş başvurusunda bulunan bireyler diğer tüm iş süreçlerinde olduğu gibi işe alım sürecini de online ortamda sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmek için birçok konuda dikkatli olmalıdır.
Toplantılarda Kullandığınız Araca Hâkim Olun
Zoom, Skype, Google Hangouts, Microsoft Teams, toplantılarda en çok tercih edilen video konferans araçlarıdır. Eğer iş arayan biri iseniz bu aracı işe alım yetkilisi belirleyecek ve sizinle paylaşacaktır. Herhangi bir aksilik çıkmaması için toplantıdan çok daha önce bu aracı yükleyerek gerekli eklentileri indirin. Mevcut özellikleri, ekran, ses işlevlerini kontrol edin. İnternette araştırarak aracın özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Özellikle Youtube üzerinde açıklayıcı videolar bulabilirsiniz. Ayrıca bilgisayarınızın mikrofonunu, kulaklığını ve kamerasını da toplantıdan önce kontrol etmeyi ihmal etmemelisiniz. Dijital dünyada iyi bir ilk izlenimi sağlamanın yolu bu gibi küçük fakat önemli detaylarda gizlidir.
Sessiz Bir Ortamda Toplantıya Katılın
Evden çalışmanın zorlu yanlarından birisi de gürültülü olmayan bir iş ortamı yaratmaktır. Çocuğunuz, evcil hayvanınız kimi zaman size zorluk çıkartabilirler. Elbette görüşme yapacağınız kişi sizden mükemmel olmanızı beklemiyor. Toplantı sırasında elinizde olmadan talihsizlikler yaşayabilirsiniz ama yine de toplantıdan önce alabileceğiniz tüm önlemleri almalı ve sessiz, düzenli bir ortam oluşturmalısınız. Arka planınızda dikkat dağıtıcı objeler, dağınık görüntülere sebep olabilecek eşyalar olmamasına özen göstermelisiniz. Evde yaşayan diğer kişileri sizi rahatsız etmemeleri için toplantı öncesinden uyarmalısınız.
Işığın Yeterli Olduğundan Emin Olun
Tablet veya bilgisayarınızın kamerasını göz seviyesinden biraz yukarıda olacak şekilde sabit bir noktaya yerleştirin. Yeteri kadar yüksek olmuyorsa kitaplarla destekleyebilir ve yükseltebilirsiniz. Doğal ışıktan yararlanmalısınız. Eğer mümkün değilse bilgisayarınızın biraz arkasına bir masa lambası koyabilirsiniz. Sizi bir siluete dönüştürecek, net bir şekilde görünmenize engel olabilecek ışıkları kullanmamalısınız.
Bildirimlerinizi Kapatın
Toplantıya katıldığınız platform hariç diğer tüm uygulamaların, sekmelerin, e-postaların bildirimlerini ve telefonunuzu sessize almalısınız.
Teknik Aksaklıklar Olduğunda Paniğe Kapılmayın
Toplantıdan önce kullandığınız bilgisayarı mutlaka şarj edin ve görüşme sırasında da fişe takılı tutun. Kulaklığınızı, mikrofonunuzu, kameranızı mutlaka kontrol edin. Fakat unutmayın ki büyük hazırlıklarla katıldığınız bir toplantıda dahi sorunlar ortaya çıkabilir. Görüntü donabilir, ses kesilebilir, toplantıdan düşebilirsiniz. Toplantıya başlamadan önce herhangi bir aksilik olduğunda nasıl çözebileceğinizi sorun.
Uygun Bir Şekilde Giyinin
Tıpkı yüz yüze bir görüşmede olduğu gibi dijital platformlarda yaptığınız ilk görüşmelerde bıraktığınız izlenimler de oldukça kritiktir. Profesyonel bir görüntü oluşturmak için toplantıda başvurduğunuz kurumun kültürüne uygun bir şekilde giyinin. Sanal bir arka plan kullanıyorsanız görüşmeden önce kameranın karşısına geçerek giydiğiniz kıyafetin bu arka plan ile nasıl göründüğünü kontrol edin. Çünkü kimi zaman aynanın karşısında güzel görünen şeyler kameranın karşısında aynı sonucu vermeyebilir.
Erkenden Toplantıya Katılım Gösterin
İster toplantıyı düzenleyen kişi ister de katılımcı olun, toplantıya planlanan saatten 5-10 dakika önce katılım göstermeye gayret edin. Geç kalmaktan ya da son dakikada teknik bir sorun yüzünden telaşa kapılmaktan daha kötüsü yoktur.
Karşınızdaki Kişiyi Etkili Bir Şekilde Dinlediğinizi Gösterin
Önemli bir görüşme yapmak heyecana, endişeye sebep olabilir. Bu doğaldır. Toplantıya katılmadan önce nefes egzersizleri yaparak kendinizi sakinleştirebilirsiniz. Toplantıya girdiğinizde dostça el sallayabilir ve gülümseyerek selam verebilirsiniz. Toplantı boyunca gülümsemeyi, göz teması kurmayı ihmal etmemelisiniz. Toplantı sırasında sallanmamaya özen gösterin ve konuşmadığınız zamanlarda ellerinizi sabit tutun. Bu sözel olmayan ipuçları karşınızdaki kişiyi dinlediğinizi gösterir ve daha sağlıklı iletişim kurabilmenize yardımcı olur.
Görüştüğünüz Kişinin Sözünü Bitirmesini Bekleyin
Online gerçekleştirilen toplantılarda teknik sorunlar ya da internet bağlantısı sebebiyle karşınızdaki kişinin konuşması size geç ulaşıyor olabilir. Bunu göz önünde bulundurarak karşınızdaki kişiye yanıt vermeden önce bir süre bekleyin. Konuşmadığınız zamanlarda mikrofonunuzu kapatın.
KAYNAK
Bruin A., (14 Ekim 2020). The future of work: Great virtual hiring & networking. HR Morning
DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiş hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...
Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri ...
Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...
Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis,...
İlginizi Çekebilir :
İş yerlerinde ruh sağlığı konusunun hâlâ yeterli açıklıkta konuşulmadığını ve bu durumun çalışanlar ile şirketler açısından ciddi sonuçlar doğurduğunu ...
İş başvurusunda bulunan bir adaya tek başına uygulanan ‘Genel Yetenek’ testi, kişinin işe başladıktan sonraki performansının %26’sını, ...
Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...
İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...









