Kurumsal Gelişim Merkezi

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur.

Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, riskleri doğru yönetebilmenize yardımcı olacaktır. Neyi iyi yaptığınızı bilmek, bu yönünüzü daha çok kullanarak başarılı olmanızı sağlar. Bununla beraber zayıf yönlerinizi bilmek de kendinizi geliştirmenize yardımcı olur. Bilmezseniz değiştiremezsiniz!

Kişiler, kendileri hakkındaki geribildirimlere baktıklarında kendi kendilerini değerlendirmeleriyle başkalarının onları değerlendirmesi arasında birtakım farklar olduğunu görürler. Bu farklılıklara da değişik yaklaşımlarda bulunabilirler. Şöyle ki; savunmaya geçebilirler, şaşırabilirler, öfkelenebilirler, karşı çıkabilirler, kabul edebilirler.

Tüm bu davranışlar genellikle duygusal yaklaşımlardır. Bu duygusal yaklaşımlar ne doğrudur ne de yanlıştır. Bunlar doğal tepkilerdir.

Geribildirim almanın amacı diğer insanların sizin davranışlarınız hakkındaki görüşlerini, sizi nasıl algıladıklarını öğrenmektir.

Aldığınız geribildirim sonrası 2 şey yapabilirsiniz:

  1. Kendinizi kurban durumuna düşmüş hisseder ve bunun yarattığı acı ile yaşamaya çalışırsınız.
  2. Sonuçların sorumluluğunu üzerinize alır ve bunu değiştirmek ve geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirirsiniz.

Kendinizi değiştirmek/geliştirmek isterseniz değişimin başlaması için şu unsurların olması önemlidir:

  1. Değişme gereğini duymalı ya da içinde bulunduğunuz durumdan yeterince rahatsızlık duymalısınız ki gelişmenin yollarını arayın.
  2. Değişme önerisi saygı duyduğunuz bir kaynaktan gelmelidir, yani sonuca güvenmelisiniz.

Tüm bunları dikkate alarak yöneticinizden, iş arkadaşlarınızdan ve varsa size doğrudan bağlı olan kişilerden sistematik olarak aldığınız geribildirimler, kendinizi geliştirmeye başlamanız için çok önemli bir kaynak olacaktır.

Geribildirim aldıktan ve kendinizi geliştirmeniz gerektiğine inandıktan sonra, geribildirim raporunuzda yer alan konuları içeren bir kişisel gelişme planı hazırlayabilirsiniz.

Gelişme planınınızı hazırlamak için yapılabileceklerinizi şöyle sıralayabiliriz:

  • Her bir gelişim alanı için net hedefler belirleyin
  • Her bir hedefe ulaşmak için geçmeniz gereken aşamaları, başarmanız gereken işleri belirleyin
  • Her bir aşamaya ne zaman başlayacağınızı ve hedefe ne zaman ulaşacağınızı belirleyin
  • Hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı nasıl değerlendireceğinizi belirleyin.

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“Kuşak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarında yaşayan, dolayısıyla birbirine benze...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

İlginizi Çekebilir :

YÖNETİCİLERİN DE MOTİVASYONA İHTİYAÇLARI VARDIR

Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...

İŞİ İŞTE BIRAKMAK

Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki ...

İŞE ALIM TESTLERİ

İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gereke...