İleri İletişim Becerileri
İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak olanaksızdır. Aradaki mesajı taşıyacak kanal her zaman sözel kanal olmaz, hiç konuşmadan da iletişim kurulur. Sözel olmayan iletişim diğerinden etki ve geçerlilik bakımından daha üstündür, denilebilir.
İletişim ilet’mek köküyle bize birimler arası/kişilerarası mesaj kanalındaki eylemi hatırlatır. “iş” eki ile iletişim için iki kişinin gerekliliği, “m” iyelik eki gibi düşünüldüğünde ise iletişimdeki “ben”im rolümün öneminin vurgulandığını varsayabiliriz. Bu metafordan hareketle iyi iletişebilmek için iletişim sürecinin karşılıklılığı, mesajın açıklığı ve iletişimde kişisel becerimiz gerekmektedir.
İletişim becerileri dendiğinde zihin okumak, sadece kendini duymak, dikkatsizlik gibi temel iletişim hatalarından kaçınmak önce akla gelmelidir. İnsanlar eğer isterlerse iletişim becerilerini geliştirebilirler. Süreçteki yanlışları fark ederek, kendimizi tanıyarak, karşıdakini doğru okumaya çalışarak bunu başarabiliriz.
Sözel iletişimde dinleme ve ifade etme ödevlerimizi gerçekleştirirken bazı hassas noktalara dikkat etmemiz gerekir. Örneğin bir kendini ifade biçimi olarak “ben dili” kullandığımızda, suçlama tonuyla ifade ettiğimizde kesinlikle karşılaşacağımız karşımızdakinin direnci ile karşılaşma olasılığımız ortadan kalkacaktır. Bu iletişimi kolaylaştırır, yanlış anlamayı önler ve ilişkiyi zedelemez.
İletişimi salt dil ile yapmadığımızda işin nörolojik ve psikolojik boyutu daha çok belirir. Beden dili gerçektir, yalan söyleyemez bu durumda dil ile söylediğimiz ne olursa olsun beden ile her zaman daha çok şey söyleyeceğizdir. Bir arkadaşınıza yeni ilişkinizde ne kadar mutlu olduğunuzu anlatırken mutsuz ifadeler veya düşük bir ses tonu ya da zaman zaman derin iş çekişleriniz varsa arkadaşınızın kafası karışacaktır, ama sözle dinlemeye daha çok alışkın olduğumuzdan ne olduğunu anlaması kolay olmayabilir. Bu durumda “dil susar ama beden susmaz” diyebiliriz.
İdeal iletişimde görevlerimiz öncelikle kendi payımıza düşen kısımda net ve kolay anlaşılabilir olmaktır. Süreçte neler olduğunu fark etmek, sözle ve beden dili ile ilişkiyi karşılıklı olarak nasıl tanımladığımıza dikkat etmek ve karşımızdakinin hem dili ile hem bedeni ile söylediklerini duymak için istekli olmak önemlidir.
Diğerinin varlığında, iletişim kurmamak mümkün değildir. Ancak davranış ve sözlerin doğru deşifre edilmesi için dikkate ve ilgiye ihtiyaç vardır, bu beceri geliştirilebilir.
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Performans geliştirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...
Son zamanlarda, araştırmalar, ebeveynlerin iş stresinin aile ilişkilerine, çocukların ve ergenlerin psikolojisine bazı etkileri olduğunu gösteriyor. ...
Artan Teknoloji Kullanımı, İnternet, Facebook, Twitter vs. İnsanları Yalnızlaştırıyor Artan teknoloji kullanımının insanları yalnızlaştırmasının ana ...
Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir ...
İlginizi Çekebilir :
Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...
Yeni yapılan birçok araştırma tatile çıkmanın birçok fiziksel ve ruhsal faydasının olduğuna değiniyor. Tatile çıktıktan sonra iki aya kadar bu etkile...
Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu olması ...
Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...