İleri İletişim Becerileri
İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak olanaksızdır. Aradaki mesajı taşıyacak kanal her zaman sözel kanal olmaz, hiç konuşmadan da iletişim kurulur. Sözel olmayan iletişim diğerinden etki ve geçerlilik bakımından daha üstündür, denilebilir.
İletiÅŸim ilet’mek köküyle bize birimler arası/kiÅŸilerarası mesaj kanalındaki eylemi hatırlatır. “iÅŸ” eki ile iletiÅŸim için iki kiÅŸinin gerekliliÄŸi, “m” iyelik eki gibi düşünüldüğünde ise iletiÅŸimdeki “ben”im rolümün öneminin vurgulandığını varsayabiliriz. Bu metafordan hareketle iyi iletiÅŸebilmek için iletiÅŸim sürecinin karşılıklılığı, mesajın açıklığı ve iletiÅŸimde kiÅŸisel becerimiz gerekmektedir.
İletişim becerileri dendiğinde zihin okumak, sadece kendini duymak, dikkatsizlik gibi temel iletişim hatalarından kaçınmak önce akla gelmelidir. İnsanlar eğer isterlerse iletişim becerilerini geliştirebilirler. Süreçteki yanlışları fark ederek, kendimizi tanıyarak, karşıdakini doğru okumaya çalışarak bunu başarabiliriz.
Sözel iletiÅŸimde dinleme ve ifade etme ödevlerimizi gerçekleÅŸtirirken bazı hassas noktalara dikkat etmemiz gerekir. ÖrneÄŸin bir kendini ifade biçimi olarak “ben dili” kullandığımızda, suçlama tonuyla ifade ettiÄŸimizde kesinlikle karşılaÅŸacağımız karşımızdakinin direnci ile karşılaÅŸma olasılığımız ortadan kalkacaktır. Bu iletiÅŸimi kolaylaÅŸtırır, yanlış anlamayı önler ve iliÅŸkiyi zedelemez.
İletiÅŸimi salt dil ile yapmadığımızda iÅŸin nörolojik ve psikolojik boyutu daha çok belirir. Beden dili gerçektir, yalan söyleyemez bu durumda dil ile söylediÄŸimiz ne olursa olsun beden ile her zaman daha çok ÅŸey söyleyeceÄŸizdir. Bir arkadaşınıza yeni iliÅŸkinizde ne kadar mutlu olduÄŸunuzu anlatırken mutsuz ifadeler veya düşük bir ses tonu ya da zaman zaman derin iÅŸ çekiÅŸleriniz varsa arkadaşınızın kafası karışacaktır, ama sözle dinlemeye daha çok alışkın olduÄŸumuzdan ne olduÄŸunu anlaması kolay olmayabilir. Bu durumda “dil susar ama beden susmaz” diyebiliriz.
İdeal iletişimde görevlerimiz öncelikle kendi payımıza düşen kısımda net ve kolay anlaşılabilir olmaktır. Süreçte neler olduğunu fark etmek, sözle ve beden dili ile ilişkiyi karşılıklı olarak nasıl tanımladığımıza dikkat etmek ve karşımızdakinin hem dili ile hem bedeni ile söylediklerini duymak için istekli olmak önemlidir.
Diğerinin varlığında, iletişim kurmamak mümkün değildir. Ancak davranış ve sözlerin doğru deşifre edilmesi için dikkate ve ilgiye ihtiyaç vardır, bu beceri geliştirilebilir.
Benzer İçerikler :
Tüm sene çalıştıktan sonra tatil yapmak bütün çalışanların özlemle beklediği bir şey. Tatil motivasyon unsuru. İşlerden biraz uzaklaşmak, sabahları geç ...
Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...
Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz? Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından ...
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
İlginizi Çekebilir :
EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...
Wellbeing; “refah”, “saÄŸlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok ÅŸey ...
Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...
Bilişim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler; hem bireylerin sosyal, ekonomik ve kültürel olarak değişmesine sebep olurken hem de kurumsal hayatta yönetim ...









