Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

İleri İletişim Becerileri

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak olanaksızdır. Aradaki mesajı taşıyacak kanal her zaman sözel kanal olmaz, hiç konuşmadan da iletişim kurulur. Sözel olmayan iletişim diğerinden etki ve geçerlilik bakımından daha üstündür, denilebilir.

İletiÅŸim ilet’mek köküyle bize birimler arası/kiÅŸilerarası mesaj kanalındaki eylemi hatırlatır. “iÅŸ” eki ile iletiÅŸim için iki kiÅŸinin gerekliliÄŸi, “m” iyelik eki gibi düşünüldüğünde ise iletiÅŸimdeki “ben”im rolümün öneminin vurgulandığını varsayabiliriz. Bu metafordan hareketle iyi iletiÅŸebilmek için iletiÅŸim sürecinin karşılıklılığı, mesajın açıklığı ve iletiÅŸimde kiÅŸisel becerimiz gerekmektedir.

İletişim becerileri dendiğinde zihin okumak, sadece kendini duymak, dikkatsizlik gibi temel iletişim hatalarından kaçınmak önce akla gelmelidir. İnsanlar eğer isterlerse iletişim becerilerini geliştirebilirler. Süreçteki yanlışları fark ederek, kendimizi tanıyarak, karşıdakini doğru okumaya çalışarak bunu başarabiliriz.

Sözel iletiÅŸimde dinleme ve ifade etme ödevlerimizi gerçekleÅŸtirirken bazı hassas noktalara dikkat etmemiz gerekir. ÖrneÄŸin bir kendini ifade biçimi olarak “ben dili” kullandığımızda, suçlama tonuyla ifade ettiÄŸimizde kesinlikle karşılaÅŸacağımız karşımızdakinin direnci  ile karşılaÅŸma olasılığımız ortadan kalkacaktır. Bu iletiÅŸimi kolaylaÅŸtırır, yanlış anlamayı önler ve iliÅŸkiyi zedelemez.

İletiÅŸimi salt dil ile yapmadığımızda iÅŸin nörolojik ve psikolojik boyutu daha çok belirir. Beden dili gerçektir, yalan söyleyemez bu durumda dil ile söylediÄŸimiz ne olursa olsun beden ile her zaman daha çok ÅŸey söyleyeceÄŸizdir. Bir arkadaşınıza yeni iliÅŸkinizde ne kadar mutlu olduÄŸunuzu anlatırken mutsuz ifadeler veya düşük bir ses tonu ya da zaman zaman derin iÅŸ çekiÅŸleriniz varsa arkadaşınızın kafası karışacaktır, ama sözle dinlemeye daha çok alışkın olduÄŸumuzdan ne olduÄŸunu anlaması kolay olmayabilir. Bu durumda “dil susar ama beden susmaz” diyebiliriz.

İdeal iletişimde görevlerimiz öncelikle kendi payımıza düşen kısımda net ve kolay anlaşılabilir olmaktır. Süreçte neler olduğunu fark etmek, sözle ve beden dili ile ilişkiyi karşılıklı olarak nasıl tanımladığımıza dikkat etmek ve karşımızdakinin hem dili ile hem bedeni ile söylediklerini duymak için istekli olmak önemlidir.

Diğerinin varlığında, iletişim kurmamak mümkün değildir. Ancak davranış ve sözlerin doğru deşifre edilmesi için dikkate ve ilgiye ihtiyaç vardır, bu beceri geliştirilebilir.

Benzer İçerikler :

ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK POTANSİYELİ BAŞARIYI NASIL ETKİLİYOR?

Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

İlginizi Çekebilir :

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluÅŸan bir iÅŸ gücünü oluÅŸturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

Şirketler ve Çalışanlar İçin Performans Geliştirme

Performans geliÅŸtirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Gallup tarafından yapılan bir araÅŸtırmanın sonuçlarına göre çalışanların iÅŸten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor. Günümüzde...

Takım Çalışması

Bir takımı oluşturan herkes o takımın bir parçasıdır ve hepsinin ayrı önemi/değeri vardır. Aynı projeyi ya da aynı işi yapacak olsalar bile, o işi çok iyi ...