Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

İleri İletişim Becerileri

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak olanaksızdır. Aradaki mesajı taşıyacak kanal her zaman sözel kanal olmaz, hiç konuşmadan da iletişim kurulur. Sözel olmayan iletişim diğerinden etki ve geçerlilik bakımından daha üstündür, denilebilir.

İletiÅŸim ilet’mek köküyle bize birimler arası/kiÅŸilerarası mesaj kanalındaki eylemi hatırlatır. “iÅŸ” eki ile iletiÅŸim için iki kiÅŸinin gerekliliÄŸi, “m” iyelik eki gibi düşünüldüğünde ise iletiÅŸimdeki “ben”im rolümün öneminin vurgulandığını varsayabiliriz. Bu metafordan hareketle iyi iletiÅŸebilmek için iletiÅŸim sürecinin karşılıklılığı, mesajın açıklığı ve iletiÅŸimde kiÅŸisel becerimiz gerekmektedir.

İletişim becerileri dendiğinde zihin okumak, sadece kendini duymak, dikkatsizlik gibi temel iletişim hatalarından kaçınmak önce akla gelmelidir. İnsanlar eğer isterlerse iletişim becerilerini geliştirebilirler. Süreçteki yanlışları fark ederek, kendimizi tanıyarak, karşıdakini doğru okumaya çalışarak bunu başarabiliriz.

Sözel iletiÅŸimde dinleme ve ifade etme ödevlerimizi gerçekleÅŸtirirken bazı hassas noktalara dikkat etmemiz gerekir. ÖrneÄŸin bir kendini ifade biçimi olarak “ben dili” kullandığımızda, suçlama tonuyla ifade ettiÄŸimizde kesinlikle karşılaÅŸacağımız karşımızdakinin direnci  ile karşılaÅŸma olasılığımız ortadan kalkacaktır. Bu iletiÅŸimi kolaylaÅŸtırır, yanlış anlamayı önler ve iliÅŸkiyi zedelemez.

İletiÅŸimi salt dil ile yapmadığımızda iÅŸin nörolojik ve psikolojik boyutu daha çok belirir. Beden dili gerçektir, yalan söyleyemez bu durumda dil ile söylediÄŸimiz ne olursa olsun beden ile her zaman daha çok ÅŸey söyleyeceÄŸizdir. Bir arkadaşınıza yeni iliÅŸkinizde ne kadar mutlu olduÄŸunuzu anlatırken mutsuz ifadeler veya düşük bir ses tonu ya da zaman zaman derin iÅŸ çekiÅŸleriniz varsa arkadaşınızın kafası karışacaktır, ama sözle dinlemeye daha çok alışkın olduÄŸumuzdan ne olduÄŸunu anlaması kolay olmayabilir. Bu durumda “dil susar ama beden susmaz” diyebiliriz.

İdeal iletişimde görevlerimiz öncelikle kendi payımıza düşen kısımda net ve kolay anlaşılabilir olmaktır. Süreçte neler olduğunu fark etmek, sözle ve beden dili ile ilişkiyi karşılıklı olarak nasıl tanımladığımıza dikkat etmek ve karşımızdakinin hem dili ile hem bedeni ile söylediklerini duymak için istekli olmak önemlidir.

Diğerinin varlığında, iletişim kurmamak mümkün değildir. Ancak davranış ve sözlerin doğru deşifre edilmesi için dikkate ve ilgiye ihtiyaç vardır, bu beceri geliştirilebilir.

Benzer İçerikler :

TÜM BAŞARILI LİDERLERİN SAHİP OLDUĞU 5 ÖZELLİK

“DoÄŸuÅŸtan lider” ifadesini mutlaka duymuÅŸsunuzdur. Bu ifadeye göre lider olmak doÄŸuÅŸtan gelen bir özelliktir ve bu özelliÄŸin sonradan...

İŞ YERİNDE STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI

Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal saÄŸlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi iÅŸle meÅŸgul olursanız ...

Beyin ve Zeka

Zekaya olan ilgi, geçtiğimiz yüzyıl boyunca kimi zaman artan kimi zaman azalan bir çizgi izlese de bilim adamlarının yanıt aradıkları sorular aşağı yukarı hep ...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

İlginizi Çekebilir :

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliÅŸtirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme ÅŸeklimizi deÄŸiÅŸtiren ve geliÅŸtiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

Zihinsel Esneklik ve Çeviklik

Modern iş dünyası; küreselleşme, hızlı ve derinlemesine teknolojik ilerlemeler, dinamik ekonomik koşullar, değişen ve dönüşen medya araçları ile birlikte...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...