Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş olursunuz, kendinizi daha başarılı hissedersiniz ve elbette daha çok para kazanırsınız. Ancak terfi etmek, işinizi iyi yapmaktan daha fazlasını gerektirir. Gerektiğinde inisiyatif alan, hedeflerini aşan, yüksek performans gösteren bir çalışan olsanız bile yöneticinizi terfi almayı hak ettiğinize ikna etmeniz gerekir.

Peki, yöneticinizi terfi etmeyi hak ettiğinize nasıl ikna edeceksiniz? Onunla etkili bir şekilde konuşmaktan daha iyi bir yol yok gibi görünüyor. Bu görüşme sırasında dikkat etmeniz gerekenleri ve işinize yarayabilecek bazı stratejileri sizlerle paylaşıyoruz.

1. Önce Tohumları Ekin

Bir çalışanı terfi etmek bir günde karar verilebilecek bir karar deÄŸildir. Neden terfi almayı hak ettiÄŸinize dair sebepler sunabilmek için bazen o sebepleri sizin yaratmanız gerekir ve bu kimi zaman aylarca sürebilir. Bu nedenle yöneticinizle terfi almak istediÄŸinize dair bir görüşme yapmadan altı ila dokuz ay öncesinden kendinizi bu sürece hazırlayın.  Bu süreçte ÅŸunları göz önünde bulundurmalısınız:

  • Yıllık performans deÄŸerlendirmeniz yapılırken kariyerinizin bir sonraki aÅŸamasına geçebilmeniz için bu deÄŸerlendirmeden nasıl bir sonuç alınması gerekiyor?
  • İstediÄŸiniz pozisyon ÅŸirketin ve yöneticinizin hedefleriyle uyumlu mu? Sizin o pozisyonda olmanızın ÅŸirkete nasıl bir katkısı olacak?
  • Yöneticinizle birebir görüştüğünüz anlarda gelecekteki bir terfi olasılığı hakkında konuÅŸuyor musunuz ve o bu konuda ne düşünüyor?
  • Yöneticinizi ikna edebilecek kadar büyük bir hedefe ulaÅŸtınız mı? DiÄŸerlerinden ve yöneticinizden takdir gördünüz mü?

Kendinizden gerçekten emin olduÄŸunuzda, “Birlikte belirlediÄŸimiz hedeflerin tümüne ulaÅŸtığımızı görüyorum ve tüm beklentileri karşılayabildiÄŸimi hissediyorum. Bu sürece bir katkım bulunduÄŸu için çok mutluyum. Nasıl daha fazla sorumluluk üstlenebileceÄŸim ve kariyerimin bir sonraki aÅŸamasına nasıl geçebileceÄŸim konusunda bana yol göstermenizi çok isterim.” Gibi ifadelerle, kendinizden emin olarak yöneticinizle görüşebilirsiniz. BaÅŸarılarınızdan bahsetmeli ve yükselmek için gereken her ÅŸeye sahip olduÄŸunuzu yöneticinize göstermelisiniz.

2. Sizi Destekleyen Bir İş Arkadaşınız Olsun

Çalıştığınız kurumda güçlü bir konumda olan ve terfi almanız konusunda sizi destekleyebilecek birilerine ihtiyacınız olacak. Bu kişi, düzenli olarak birlikte çalıştığınız kıdemli bir çalışan veya hayran olduğunuz size mentorluk yapan bir yöneticiniz olabilir. Size bu konuda destek olabileceğini düşündüğünüz kişi ile düzenli olarak iletişim kurmaya özen gösterin ve potansiyelinizi keşfetmelerine izin verin. Yaptığınız işle ilgili geribildirimler isteyebilir, hedeflerinize nasıl ulaşabileceğiniz konusunda tavsiyeler alabilirsiniz. Böylece bir terfi söz konusu olduğunda bu yetkili kişi, sizin nasıl çalıştığınızı, kim olduğunuzu ve neden bu pozisyonu hak ettiğinizi bildiği için sizin bulunmadığınız ortamlarda dahi sizi savunacaktır.

3. Başarılarınızı Belgeleyin

Yöneticinizle terfi hakkında konuşmaya başladığınızda heyecanlanabilirsiniz, bahsetmek isteyebileceğiniz işlerinizi, başarılarınızı unutabilirsiniz. Bu yüzden daha önce yapmış olduğunuz projelerden, büyük ya da küçük tüm başarılarınızı kayıt altında tutmalısınız. Liderlik becerilerinizi gösteren işlerinizden de bahsetmeyi ihmal etmemelisiniz. Başkalarıyla iyi çalışma, problem çözme, organizasyonel süreçleri yönetme yeteneğinizi gösteren özellikler de bir yöneticinin sizi değerlendirebilmesi için çok önemlidir.

4. 360 Derece Geri Bildirim İsteyin

Terfi ile ilgili görüşmeden önce güçlü ve gelişime açık yönlerinizi bilmek, yöneticinizin sizi eleştirebileceği konularda önceden hazırlıklı olmanızı sağlar. Hatta daha da iyisi bu görüşmeyi gerçekleştirmeden önce gelişime açık yönlerinizi geliştirebilirsiniz. İşyerindeki itibarınızı daha iyi görebilmek için SurveyMonkey gibi bir platform kullanarak anonim katılım gösterilebilen bir anket düzenleyebilirsiniz. Bu süreçte dürüst olduğuna inandığınız kişilerden anketi yanıtlamalarını isteyin. Böylece güçlü olduğunuz yönlerinizden emin olurken gelişime açık yönlerinizle ilgili dürüst yorumlar ve yapıcı eleştiriler alarak kendinizi değerlendirme fırsatı bulabilirsiniz.

5. Terfi Görüşmesinde Kendinizi Övmekten ve Diğer Çalışanlarla Kendinizi Kıyaslamaktan Kaçının

Terfi ile ilgili konuşurken, becerilerinizi işletmenin gelecekteki stratejik hedefleri için nasıl kullanabileceğinizden bahsedin. Hem daha çok kazanmak, hem becerilerinizi geliştirmek hem de şirketin genel performansına bir katkıda bulunmak istediğinizi gösterin. İş arkadaşlarınızdan daha çok çalıştığınızı, daha başarılı olduğunuzu, daha iyi performans gösterdiğinizi değil şirketin hedefleri için neler yaptığınızı, aldığınız inisiyatifleri, başarıyla sonuçlandırdığınız projelerinizi konuşun.

 

KAYNAK
Sinha R., (4 Mayıs 2021). Do YouWanttoGetPromoted? Harvard Business Review

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Zihinsel Esneklik ve Çeviklik

Modern iş dünyası; küreselleşme, hızlı ve derinlemesine teknolojik ilerlemeler, dinamik ekonomik koşullar, değişen ve dönüşen medya araçları ile birlikte...

İŞ VE ÖZEL HAYAT İÇİN VERİMLİ ZAMAN YÖNETİMİ

“BaÅŸarıyı inÅŸa etmenin en önemli adımlarından biri zamanı iyi yönetmek ve deÄŸerlendirebilmektir. Zaman, satın alamayacağımız ve geri getiremeyeceÄŸimiz ...

Satışta Fark Yaratmak Müşteriyi Anlamak

"Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine deÄŸil." Kevin Roberts   Bir bankanın çaÄŸrı merkezinde ...

Arkadaşlarımızın Yaşamımızdaki Rolü

Önce Geçen Haftanın Bir Özetini Yapalım Bir çalışan iş yerinden memnun olabilir ama bu onun iş yerine bağlanmasını garantilemez. Aynı şekilde bir müşteri ...

İlginizi Çekebilir :

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “saÄŸlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok ÅŸey ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

Yetenek Siz'siniz

Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...