Kurumsal Gelişim Merkezi

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok meseleden önemli hale geldi. Girişimler hızla devam ederken, değişimlere de hızla ayak uydurmak ve benimsemek kimi zaman güçleşebiliyor ve artık risk her zamankinden daha yüksek. Covid kaynaklı bir durgunluk döneminin ortasındayken bazı endüstriler yok olmanın eşiğindeler ve değişime ayak uydurmak böyle bir dönemde hayati bir önem kazanıyor.

Günümüzde geleneksel değişim yönetimi, şu anın hızına yetişemiyor. Uzun süreli iş planları ve ağır sunumlarla gerçekleştirilen geleneksel değişim yönetimi teknikleri, günümüzün hızlı gelişen iş süreçlerinin yanında artık yavaş kalıyor. Şirketler ürün ve hizmet portföylerini yenilemeyi düşünüyor, tedarik zincirleri büyük değişimlere uğruyor, büyük organizasyonel faaliyetler yeniden yapılandırılıyor, küçüklü büyüklü tüm işletmeler sanal bir dünyada nasıl faaliyet göstereceklerini belirlemeye çalışıyor… Böyle bir dönemde değişim yönetimini hızlı, çevik ve genellikle sanal ortamlarda gerçekleştirmek artık kaçınılmaz.

Sizler de kriz odaklı değişimle karşı karşıya kaldığınızda, süreçleri hızlandırmak ve kolaylaştırmak için şu değişiklikleri göz önünde bulundurun:

DEĞİŞİM VİZYONUNUZU BELİRLEYİN

İyi bilinen değişim yönetimi modellerinde ilk adım genellikle aciliyet duygusu yaratmaktır. Peşinde olduğumuz değişime bağlı olarak, atacağınız adımları belirlemeyi sağlayacak ilkeler ve değerler de dahil olmak üzere, gelecekteki durumunuza ilişkin nasıl hareket edeceğinizi ana hatlarıyla açıklayacağınız bir değişim vizyonu belirlemelisiniz. Bu süreçte değişim vizyonunuz çerçevesinde belirttiğiniz taahhütleri yerine getirebileceğinizden emin olmalısınız.

Hızlı hareket etmek durumunda kalmak, hiçbir değişim vizyonunun yeteri kadar mükemmel olamayacağı anlamına geliyor. Çünkü siz yeni stratejiler belirlerken dünya çapında büyük gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. Fakat nerede durduğunuzu netleştirmek, gelecek planlarını net bir şekilde belirlemeniz gereken süreçlerde işinizi kolaylaştıracaktır. İlerleyen yıllarda net bir vizyona sahip olmayan şirketler, gerekli ve şirket için en uygun değişimlere yönelmek yerine seçeneklerin arasında kaybolarak çok fazla zaman harcayacaklar.

ŞİRKETİNİZİN GÜÇLÜ ÇALIŞANLARINI DAHA DONANIMLI HALE GETİRİN

Kriz zamanlarında, üst düzey yöneticiler her zaman kriz yönetimi ile meşgul olur. CEO’lar bu günlerde zorluklara karşı, ekiplerinde bulunan bir grup güvenilir uzmanı daha da güçlendirerek değişim sürecini hızlandırabilirler. Ayrıca bu gibi süreçlerde destek ağı oluşturabilmek için ilgili konularla ilgili danışmanlarını da hazırda bulundurmalıdırlar. Danışmanlar, şirket içinde belirlediğiniz uzman ekibini de değişimi yönetme konusunda destekleyecektir.

EKİPLERİ KENDİ KENDİLERİNİ ORGANİZE EDEBİLMELERİ İÇİN TEŞVİK EDİN

Zamanın çok değerli olduğu bu süreçte ekipler, değişim gündemine ayak uydurmak, zorlukları ve fırsatları fark edebilmek gibi konularda şirketlerini destekleyebilir durumda olmalıdır. Örneğin evden çalışmaya geçildiğinde, birbirlerine işleri ve özel hayatı kolaylaştırmayı sağlayabilecek yol gösterici ilkeler belirleyebilirler, İK yöneticileriyle de iş birliği yaparak verimliliği ve performansı artırmaya yönelik adımlar atabilirler.

“TEST ET VE ÖĞREN” YAKLAŞIMINI BENİMSEYİN

Son dönemde yaşanan gelişmeler, birçok değişim liderinin zaten bildiği bir şeyi doğruladı: Değişim vizyonunuz şirketin performansı için kritik öneme sahip olsa da, belirlediğiniz yol haritası, değişim projesinin başlangıcından bitişine kadar muhtemelen aynı kalmayacak. Bu gerçeğe yönelik, değişim yöneticilerinin şunları yapması gerekecek:

  • Çalışanların ve müşterilerin nabzını tutabileceğiniz mekanizmalar oluşturun.
  • Başarıyla gerçekleştirebildiğiniz projelerin sonunda dahi gerekli görülen noktalarda değişen gelişmelere uyum sağlayın.
  • İşinizin değerini artırmak ve çalışmalarınızı sürdürebilmek için değişim girişimlerini ve gerekirse değişim vizyonunuzu sürece adapte edin.
  • Gelişen teknolojilerden çok değişim yönetimi sanatına sırtınızı yaslayın. Bu, hangi araçlara ve teknolojilere gerçekten ihtiyaç duyduğunuzu ve hangilerinin sizin için bir kayıp olmayacağına karar vermenizi sağlayacaktır.
  • Çalışanların geri bildirimini hızlı alabilmek için ihtiyaç duyduğunuzda gayri resmi iletişim kanallarını da kullanın.
  • Değişim sürecinde edindiğiniz araçları ilk önce bir grup üzerinde deneyerek çalışanlarınızın nasıl uyum sağlayabildiğini gözlemleyin.

UZUN VADELİ PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİNDEN VAZGEÇİN

Yıllık performans değerlendirmeleri, çevik yönetim anlayışına hiçbir yönüyle uymamaktadır. Daha sık geri bildirim, yöneticilerin ve çalışanların o süreçte en çok ihtiyaç duyulan şeylerin belirlenmesine imkân tanır. Yöneticiler, çalışanların değişim süreçlerine katılımını teşvik etmek ve daha çevik olabilmek için değişim hedeflerini destekleyecek davranışların geliştirilmesine odaklanmalıdır. Uygulayabileceğiniz ödül programları, çalışanlarda görmek istediğiniz davranışların hızlı geliştirilmesine yardımcı olabilir. Ödüllerin finansal olması şart olmadığı gibi finansal olmayan ödüllerin bu süreçte daha büyük rol oynadığını da bilmekte fayda var.

Hızlı ve belirsizliklere dolu dünyamızda değişimi hızlandırmanın yukarıdaki bahsettiğimiz gibi pek çok yolu var.  Günümüzün en başarılı şirketleri buna ayak uydurmayı başarabildiler. Değişimi tahmin etmek, fırsatları yakalayabilmek, çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve zorlukları aşabilmek için organize olmuş ekipleri hızla yönlendirebilmek konusunda kendilerini geliştirdiler. Muhakkak şu an çevik yönetimi benimseyebilmek için pek çok neden sizin de aklınıza geliyordur.

 

KAYNAK
Clayton S.J., (11 Ocak 2021). An AgileApproachtoChange Management. Harvard Business Review

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ARTIRMAK İÇİN STRATEJİLER

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

İlginizi Çekebilir :

İş Stresi ve Sağlık

İnsanlar için temel ihtiyaçlarını karşılayıp hayatta kalabilmek, toplumda yer edinebilmek ve bunlara ek özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışm...

DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME MERKEZİ UYGULAMALARI ŞİRKETLER İÇİN NEDEN KRİTİK ÖNEME SAHİPTİR?

Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişi...

5 BASAMAKTA EN DOĞRU HİBRİT ÇALIŞMA MODELİNİ OLUŞTURMAK

“En ilerici ve yenilikçi şirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar işe yaradığını tam olarak çözebilmiş değiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...

İŞ DÜNYASINDA GERİ BİLDİRİM NEDEN ÖNEMLİ?

Çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri için olumlu geri bildirimler almaları hayati önem taşır. Geri bildirimler beklentileri netleştirir. Böyle...