Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli hale getirebilmek mümkün. Üst yönetim ve İnsan Kaynakları olarak bir plan yapmalı ve harekete geçmelisiniz.

Öncelikli olarak kurumun faaliyetlerin devam etmesi için uzaktan yapılabilecek iÅŸler ve roller belirlenmelidir. ÖrneÄŸin, üretim yapan kurumlarda “hatta” çalışanlar saha dışında çalışamaz. Bu durumda paylaşımlı/dönüşümlü vardiya planı yapmak, saÄŸlık önlemlerini almak ve yaÅŸanan kaygıyı azaltmak için psikolojik destek saÄŸlamak gerekir. DiÄŸer yandan, satış ekipleri, IT ekipleri, operasyon ekipleri vb. uzaktan çalışabilir; ancak, evden çıkmadan ilgili toplantıların gerçekleÅŸtirilebilmesi için teknolojik alt yapı konusunda online platformlardan destek alınmalıdır.

Evden çalışırken verimli olmak için yöneticilere notlar:

  • Açık ve sık iletiÅŸim kurun; çalışanları yaÅŸanan durumun etkisi, olası yaÅŸanacak senaryolar gibi konularda bilgilendirmede daha hassas davranın.
  • Çalışanlarınıza güvenin; samimiyet ve karşılıklı iletiÅŸim ortamı yaratın.
  • Teknolojik alt yapı ihtiyaçlarını belirleyin, ihtiyaç duyulan ve gerçekleÅŸtirilebilecek ideal çözümleri bulun ve kullanımı için rehberlik edin.
  • Evden çalışırken verimli olmak için çalışanlar için notlar;
  • Öncelikle çalışma moduna geçebilmek adına sabah erken kalkın, pijamalardan kurtulun, duÅŸunuzu alın ve hazırlanın.
  • Çalışma saatlerinizi belirleyin; sabah iÅŸe baÅŸlama ve iÅŸi bitirme saatlerinize uyun.
  • Çalışma ortamınız için rahat bir koltuk, masa ve ev halkından uzak bir oda ayarlayın.
  • Normal düzeninizde nasıl öğle arası ya da molalar veriyorsanız evden çalışırken de kendinize mola vermeyi unutmayın, arada bir dışarı çıkıp hava almaya özen gösterin.
  • Çalışma arkadaÅŸlarınızla sık sık iletiÅŸim halinde olun.

Strategy Analytics’in araÅŸtırmaları, dünya çapındaki uzaktan çalışan iÅŸ gücünün 2016 yılında tüm çalışanların yaklaşık yüzde 38,8’ini oluÅŸtururken, 2022’de bu oranın yüzde 42,5’e yükselebileceÄŸini söylüyor. BaÅŸka bir araÅŸtırma ise 10 yıl içinde, çalışanların üçte birinin evden çalışıyor olacağını gösteriyor. 2030 yılına kadar Z kuÅŸağının iÅŸ gücüne tam olarak girmesiyle ÅŸuan deneyimlemek durumunda kaldığımız uzaktan çalışma ya da esnek çalışma modeline olan talebin %30 artacağı da söylenmektedir. Dolayısıyla bugün zorunlu yaÅŸanan bu deneyimi fırsat olarak görüp bu çalışma modelinin avantajlarını ve risklerini belirleyerek bu yöntemi uzun vadede yeniden ele alabilirsiniz.

10 yıl içinde, çalışanların üçte biri evden çalışıyor olacak.

Ebru TAÅž KEÇELİ Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

Koçluk ve Liderlik Eğitimlerine Yılda 69 Milyon Dolar Harcanıyor

Türkiye’nin içinde bulunduÄŸu DoÄŸu Avrupa Bölgesi’ndeki ÅŸirketlerin büyük bölümü koçluk ve liderlik eÄŸitimlerine yılda yaklaşık 69 milyon dolar ...

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “saÄŸlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok ÅŸey ...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını saÄŸlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

İlginizi Çekebilir :

İş Dünyasında Kadın Liderliği

“Liderlik güzelliÄŸe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduÄŸu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

Eleman Seçimi Konusunda Psikolojik Testlerin Kullanımının Önemi ve Temel Amacı

Eleman seçiminde psikometrik testlerin uygulanmasının temel amacı kurumun beklentilerine, ihtiyaçlarına ve yetkinliklerine en uygun kişilerin objektif...

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış ...