Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli hale getirebilmek mümkün. Üst yönetim ve İnsan Kaynakları olarak bir plan yapmalı ve harekete geçmelisiniz.

Öncelikli olarak kurumun faaliyetlerin devam etmesi için uzaktan yapılabilecek iÅŸler ve roller belirlenmelidir. ÖrneÄŸin, üretim yapan kurumlarda “hatta” çalışanlar saha dışında çalışamaz. Bu durumda paylaşımlı/dönüşümlü vardiya planı yapmak, saÄŸlık önlemlerini almak ve yaÅŸanan kaygıyı azaltmak için psikolojik destek saÄŸlamak gerekir. DiÄŸer yandan, satış ekipleri, IT ekipleri, operasyon ekipleri vb. uzaktan çalışabilir; ancak, evden çıkmadan ilgili toplantıların gerçekleÅŸtirilebilmesi için teknolojik alt yapı konusunda online platformlardan destek alınmalıdır.

Evden çalışırken verimli olmak için yöneticilere notlar:

  • Açık ve sık iletiÅŸim kurun; çalışanları yaÅŸanan durumun etkisi, olası yaÅŸanacak senaryolar gibi konularda bilgilendirmede daha hassas davranın.
  • Çalışanlarınıza güvenin; samimiyet ve karşılıklı iletiÅŸim ortamı yaratın.
  • Teknolojik alt yapı ihtiyaçlarını belirleyin, ihtiyaç duyulan ve gerçekleÅŸtirilebilecek ideal çözümleri bulun ve kullanımı için rehberlik edin.
  • Evden çalışırken verimli olmak için çalışanlar için notlar;
  • Öncelikle çalışma moduna geçebilmek adına sabah erken kalkın, pijamalardan kurtulun, duÅŸunuzu alın ve hazırlanın.
  • Çalışma saatlerinizi belirleyin; sabah iÅŸe baÅŸlama ve iÅŸi bitirme saatlerinize uyun.
  • Çalışma ortamınız için rahat bir koltuk, masa ve ev halkından uzak bir oda ayarlayın.
  • Normal düzeninizde nasıl öğle arası ya da molalar veriyorsanız evden çalışırken de kendinize mola vermeyi unutmayın, arada bir dışarı çıkıp hava almaya özen gösterin.
  • Çalışma arkadaÅŸlarınızla sık sık iletiÅŸim halinde olun.

Strategy Analytics’in araÅŸtırmaları, dünya çapındaki uzaktan çalışan iÅŸ gücünün 2016 yılında tüm çalışanların yaklaşık yüzde 38,8’ini oluÅŸtururken, 2022’de bu oranın yüzde 42,5’e yükselebileceÄŸini söylüyor. BaÅŸka bir araÅŸtırma ise 10 yıl içinde, çalışanların üçte birinin evden çalışıyor olacağını gösteriyor. 2030 yılına kadar Z kuÅŸağının iÅŸ gücüne tam olarak girmesiyle ÅŸuan deneyimlemek durumunda kaldığımız uzaktan çalışma ya da esnek çalışma modeline olan talebin %30 artacağı da söylenmektedir. Dolayısıyla bugün zorunlu yaÅŸanan bu deneyimi fırsat olarak görüp bu çalışma modelinin avantajlarını ve risklerini belirleyerek bu yöntemi uzun vadede yeniden ele alabilirsiniz.

10 yıl içinde, çalışanların üçte biri evden çalışıyor olacak.

Ebru TAÅž KEÇELİ Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Benzer İçerikler :

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Çocukluktan bu yana hep daha iyi olmak adına birileriyle kıyaslandık; komşularımız, akrabalarımız, okul arkadaşlarımız ve kardeşlerimizle rekabete zorlandık. ...

İşten Çıkarılma Deneyimi

İşten çıkarılma olgusunda ayrılmanın nasıl olduğu, bireye nasıl ilan edildiği çok önemlidir. İşten çıkarılma kişinin beklediği bir karar mıydı, bekleme süreci ...

İş Hayatında Mutlu ve Başarılı Olmak Mümkün mü?

İş hayatında mutlu olmak aynı zamanda başarıyı da beraberinde getiriyor. Yapılan işin sevilmesi, kendi yeteneklerine uygun ve sahip olunan değerlerle örtüşen ...

İŞ DÜNYASINDA MESLEKİ BECERİLER Mİ KİŞİLİK YAPISI MI DAHA ÖNEMLİ?

Bir yönetici ve işveren olarak şirketiniz için en uygun, en başarılı kişileri işe almak istiyor olmalısınız. İşe alım sürecinde adayların özgeçmişini taramak, ...

İlginizi Çekebilir :

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...

İŞ YERİNDE ANKSİYETE İLE BAŞ ETME YOLLARI

Amerikan Psikoloji DerneÄŸi’ne göre çoÄŸu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaÅŸtığı, yeni bir...

İŞ YERİNDE GÜVEN KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA STRATEJİLERİ

Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...