Kurumsal Gelişim Merkezi

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?

Çocukluktan bu yana hep daha iyi olmak adına birileriyle kıyaslandık; komşularımız, akrabalarımız, okul arkadaşlarımız ve kardeşlerimizle rekabete zorlandık. Birileri bazı konularda bizden daha iyi oldu ve daha iyi olma nedeni ya da bizim daha iyi olamama nedenimiz muhakeme edilmeden aynısı beklendi. Geribildirim almaya da geribildirim vermeye de bu kadar kapalı olmamız belki de bu sebeptendir, ne dersiniz?

Asıl mesele şu; insanlar birbirinden farklıdır; farklı kişilik yapısına sahiptir, bu sebeple birilerinden farklı olmanın güzel yanını keşfetmeli, yani kendinizi tanımalısınız. “Güçlü Yanlarınızı” bilmeli, bu yanlarınızın avantaj sağladığı durumları ya da ortamları fark edebilmeli ve bu sayede güçlü alanlarınızı etkin şekilde kullanabilmeli ve diğerlerine gösterebilmelisiniz. Güçlü yanlarınıza odaklanmak enerjinizi doğru kullanmanızı sağlayacaktır; potansiyelinizin olduğu konularla ilgili daha iyi olmayı hedeflemek kişisel gelişiminizle ilgili fırsatı yakalamak demektir.

Diğer yandan, farklılığın getirdiği “Gelişim Alanlarınızı” da fark etmelisiniz. Kişilik yapınız hangi durumlarda/ortamlarda size handikap yaratıyor bilmeli, ilgili durumlarda/ortamlarda nasıl davranmanız gerektiğini öğrenmelisiniz.

Beyaz Yaka ve Mavi Yaka fark etmeksizin günümüz çalışanları bu konuda çok şanslı! Artık kurumlar çalışanlarını önemsiyorlar ve onların gelişimleri için yatırım yapıyorlar. Ebeveyn modeli belirsiz rekabete sürüklemektense her çalışanının verimli olacağı alanları keşfetmek ve çalışanı verimli olacakları alanlarda değerlendirmek üzere “Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları”ndan faydalanıyorlar. Kişilik Envanteri, 360 Derece Geribildirim ve Değerlendirme Merkezi uygulamaları özellikle bu konuda öne çıkan uygulamalardır.

Kişilik Envanteriyle bireylerin potansiyeli keşfedilir; potansiyelde kişinin güçlü yanları/gelişim alanları belirlenir. 360 Derece Geribildirim uygulamasıyla kişinin diğerleri tarafından nasıl algılandığı; güçlü yanları/gelişim alanlarının dışarıya nasıl yansıtıldığı tespit edilir. Değerlendirme Merkezi uygulamasıyla da bireylere çeşitli simülatif vakalar uygulanır ve davranışları izlenir, böylece performans başlığı altında kişinin güçlü yanları/gelişim alanları listelenir. Elde edilen tüm sonuçlar raporlanır, alanında uzman bir danışman tarafından kişiye geribildirim verilir ve gelişim alanları birlikte oluşturulur.

Eğer siz de “Bilimsel” olarak kanıtlanmış bu uygulamalara dâhil olmuş, sonuçlarına istinaden geribildirim almış ya da alacak iseniz “Gelişim Alanınızı Hiç Objektif Gözden Dinlediniz mi?” sorusuna gönül rahatlığıyla evet diyebilirsiniz.

Geribildirimi henüz almadıysanız bu görüşmelere önyargıyla girmek, görüşmenin etkinliğini olumsuz yönde etkileyecektir, bunu unutmayın. Geribildirim alırken, iyi bir dinleyici olun, görüşmenin interaktif geçmesi için muhakkak katılım gösterin, görüşmeden elinizde sizi uzun vadeli hedeflerinize ulaştıracak keşiflerle ve aksiyonlarla çıkmaya özen gösterin. Gelişim alanlarınızla ilgili savunma mekanizmanız çalışıyor ise danışmanınızdan kanıt isteyin, ilgili konuda tüm kanıtlar sunulduktan sonra yine de geribildirimi kabul etmekte zorlanıyorsanız, bunun nedenini iyi analiz edin.

Önce derin bir nefes alın, geribildirimin amacının size katkı sağlamak olduğunu unutmayın, konunun hedeflerinize etkisini değerlendirin ve bu değerlendirmeye istinaden hedeflerinizi önceliklendirin.

Gelişim Planınızı oluştururken; neye ulaşmak istediğinizi tanımlayın ve kendinize hedef(ler) belirleyin; bu hedefe/hedeflere ulaşmak için gerçekleştirmeniz gereken aksiyonları planlayın; hedefinize ulaşmak üzere ne kadarlık zamana ihtiyacınız olduğunu değerlendirin, zaman hedefi koyun.

Unutmayın, kişisel gelişiminizden siz sorumlusunuz. Diğerleri sadece gelişim sürecinize katkıda bulunabilir; ancak gelişim size bağlıdır, sizin sorumluluğunuzdadır.

Ebru Taş Keçeli Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

Benzer İçerikler :

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

İş Dünyasında Aşil Sendromu (Gizli Başarısızlık Korkusu)

“İş dünyasında çalışanlardan, yaratıcılığı, bilgi birikimini ve yeteneklerini kullanarak gereğinde bir şekilde görevlerini yerine getirmeleri beklenir....

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...

ÖĞRENME STİLLERİ NELERDİR? ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİ NE İŞE YARAR?

Öğrenme denildiğinde akla gelen ilk şeylerden biri, sınıfında ders veren bir öğretmen ve onu dinleyen öğrencileridir. Öğrenme işi burada başlar ve belki birçok ...

İlginizi Çekebilir :

DEPREM SONRASI ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİSİ

Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz...

Geri Bildirimlerden Faydalanmak

Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...

Koçvari Liderler

Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan ...