Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“KuÅŸak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doÄŸmuÅŸ, aynı çağın ÅŸartlarında yaÅŸayan, dolayısıyla birbirine benzer sıkıntıları ve kaderleri paylaÅŸmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuÅŸ kiÅŸilerin topluluÄŸu olarak adlandırılmaktadır.

Bizim ele alacağımız husus ise farklı kuşakların iş hayatında ve özel hayatta bir arada yaşarken ve çalışırken ortak noktada buluşma ve genelde üst konumda; hâkim noktada olan kuşakların ast konumundaki Y kuşağına olan yaklaşımlarına farkındalık kazandırma, işbirliğine gitme konuları olacaktır.

Kuşakların karşılaştıkları en büyük sorun birbirini anlamama olsa gerek, X kuşağına göre normal olan durum, Y kuşağına göre kabul edilemez gelmektedir. Bunu çözmenin en kolay ve doğru yolu ise Y kuşağına şeffaf bir yaklaşım ve dobra açıklamalar yapmaktır. Onları terfi ettirmiyor, maaşlarına zam yapmıyor ya da belli konularda uyarıyor isek onlara direkt sorun üzerinden değil, bunların sebeplerini açıklayarak eyleme gitmeyi denemeliyiz. İlk noktada bu duruma direnç gösterseler de olayın üzerinden bir süre geçtiğinde kendi benliğiyle yaptığı savaş için bir savunma alanı kazanmış olacaklardır. Örneğin, çalışana terfi alamamasının sebebinin üst pozisyonun dolu olduğunu açıklayarak başlayıp ona farklı alanlarda gelişim imkânı sunarsak, bulunduğu pozisyona dört elle sarılacak ve ilk fırsatta yükselebileceğinin bilincinde olacaktır.

Bir diÄŸer husus ise karşı tarafı özel hissettirmektir, özelikle Y kuÅŸağı fark edilmek, erkenden müdür olmak, çok büyük paraları 20’li yaÅŸlarında kazanmak istemektedir, aslında bu istediÄŸin altında özel hissetme ve fark edilme isteÄŸi yatmaktadır.

Bunu desteklemek için kişiye verilecek ismine özel bir ajanda, ismine özel bir saat vb. ile çalıştığı şirket için değerli olduğu hissettirilmelidir. O çalıştığında şirketin kazanacağı, şirket kazandığında da onun kazanacağı benimsetilmelidir. Şirket ile birlikte kendi adının da duyulacağı güveni verilmelidir.

Son olarak Y kuşağının ne istediğini önemsemeli ve belli bir çatı olsa da çatının altında dekorasyona izin verilmelidir.

“Y kuÅŸağı çalışanların hepsi aynıdır.” ifadesi doÄŸru deÄŸildir. “Y kuÅŸağı çalışanları birbirinden farklıdır.” ifadesi doÄŸru ifadedir. Kimisi çok erken kalkıp evine erken gitmeyi isterken; kimisi geç kalkıp geç vakte kadar çalışmayı kabul etmektedir.

Eğer çalışılması gereken saat günlük 8 saat ise; ona sabah 7 ve akşam 7 saatleri arasında 8 saati doldurması gerektiği anlatılmalı ve bu noktada özgür hissettirilmeli, ne istediği önemsenmelidir.

Ahmet Akbıyık - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal GeliÅŸim Merkezi EÄŸitim Departmanı

Benzer İçerikler :

İş Yerinde Kavga ve Tartışma

Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...

İş Dünyasında Kadın Liderliği

“Liderlik güzelliÄŸe benzer ve tanımlaması zordur, fakat onu gördüğünüzde hemen tanırsınız.” Liderler bulunduÄŸu çevreyi; zekasıyla, bilgi ...

Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)

Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiÅŸ hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

İlginizi Çekebilir :

Arkadaşlarımızın Yaşamımızdaki Rolü

Önce Geçen Haftanın Bir Özetini Yapalım Bir çalışan iş yerinden memnun olabilir ama bu onun iş yerine bağlanmasını garantilemez. Aynı şekilde bir müşteri ...

İş Yerinde Ruh Sağlığını Önemsemek ve Psikolojik Potansiyeli Artırmak

İş yerlerinde ruh sağlığı konusunun hâlâ yeterli açıklıkta konuşulmadığını ve bu durumun çalışanlar ile şirketler açısından ciddi sonuçlar doğurduğunu ...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...