Mutlu ve Verimli Çalışan
Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadır. Günümüzde popüler olan tezlerden biri çalışan mutluluğunun, verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olduğudur. İngiltere’deki Warwick Ünversitesi’nde yapılan bir araştırma çalışanların %12’sinin işindeki mutluluğunun verimliliğini olumlu yönde etkilediğini ve %10’nunsa işindeki mutsuzluğunun onu daha verimsiz yaptığını göstermektedir. Mutluluğun verimi artırmasındaki nedenler ise aşağıdaki gibidir:
Mutlu Çalışanlar İşini Daha Fazla Dikkate Alır: Mutlu çalışanlar şirkete daha fazla önem verir ve şirket hedeflerini gerçekleştirmek için daha yüksek motivasyona sahiplerdir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sadıktır: Gallup’un araştırmasına göre, mutlu çalışanların duygusal dayanıklılığı ve bir şirkette kalma süreleri daha yüksektir. Düşük bir personel değişim oranı ise şirketlerin işe alım ve yeni çalışanların eğitimi noktasında daha az zaman ve para harcaması anlamına gelir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sağlıklıdır: İş ile ilgili olan davranış bozuklukları sadece çalışanın bağışıklık sistemini negatif etkilemekle kalmamakla birlikte, aynı zamanda şirketlere bu çalışanların devamlı izin kullanmasıyla ve işin aksamasıyla ekstra masraflar oluşturur. Örneğin, ağır depresyon çalışanlara normalden 20 kat daha fazla izin aldırmaktadır.
Mutluluk Daha Fazla Mutluluk Getirir: Mutluluk doğal olarak çoğalan bir yapıya sahiptir. Bir şirkette daha fazla mutlu çalışanın olması daha mutlu patronların olmasına ve böylelikle daha da fazla mutlu çalışanın olmasına yol açar. İşini severek yapan çalışanlar, diğerleri için rol model oluşturur. İşini seven müdürler, astlarını işlerinin onları da mutlu etmesi için cesaretlendirir.
Mutlu Çalışanlar Daha Fazla Risk Alır: Mutlu çalışanlar daha fazla hesaplanmış risk alırken, mutsuz çalışanlar risk almamayı tercih eder. Fırsatları yakalamak, pazardaki açıklıkları fark etmek ve onlar üzerine aksiyon almak işinden haz duyan çalışanların daha çok sergilediği davranışlardır.
Günümüzde bu nedenler dikkate alındığı ve çalışan mutluluğunun şirket verimine olan etkisine dikkat edildiği için, şirketlerde yeni bir pozisyon/departman ortaya çıkmaya başladı. Şirketlerde mutluluk departmanları kurulmaya veya Chief Happiness Officer (Mutluluk Başkanı) atanmaya başladı. Türkiye’de Defacto şirketi bu konuda öncü olarak çalışanların mutluluğunu artıracak uygulamalar geliştirmek üzere Mutluluk departmanının kurmuştur. Bu departmanın alacağı aksiyonlar, üreteceği uygulamalar ise her sene yapılan Çalışan Memnuniyeti Anketi’nin sonuçlarına göre belirlenmektedir.
Güncel hizmetlerimizden olan Çalışan Memnuniyeti anketleri anonim olması ve tüm bilgiler gizli kalarak bizler tarafından analiz edilip, ayrıntılı sonuçlar çıkarması nedeniyle, çalışan mutluluğunu artıracak olan hizmetleri belirlemekte ve güncellenmesinde pek çok firmaya yardımcı olmaktadır.
Unutmayalım ki, mutluluğunun anahtarı başarı değil, başarının anahtarı mutluluktur. Sevdiği işi yapan kişiler başarılı olacaktır.
Cansu Özman - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
“Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...
Aşağıda belirtilen uzaktan çalışma modellerini göz önünde bulundurarak hangi çalışma modelinin şirketiniz için faydalı olacağına karar ...
2001 yılında 17 ünlü yazılım geliştirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme şeklimizi değiştiren ve geliştiren “Agile Manifesto/ Çevik ...
“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...
İlginizi Çekebilir :
İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...
İş dünyasında giderek yükselen Y jenerasyonu ne istediğinin farkında ve bunun yöneticisi tarafından da bilinmesini istiyor. Yeteneklerini etkin bir şekilde ...
Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...
Önce Geçen Haftanın Bir Özetini Yapalım Bir çalışan iş yerinden memnun olabilir ama bu onun iş yerine bağlanmasını garantilemez. Aynı şekilde bir müşteri ...