Kurumsal Gelişim Merkezi

Mutlu ve Verimli Çalışan

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadır. Günümüzde popüler olan tezlerden biri çalışan mutluluğunun, verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olduğudur. İngiltere’deki Warwick Ünversitesi’nde yapılan bir araştırma çalışanların %12’sinin işindeki mutluluğunun verimliliğini olumlu yönde etkilediğini ve %10’nunsa işindeki mutsuzluğunun onu daha verimsiz yaptığını göstermektedir. Mutluluğun verimi artırmasındaki nedenler ise aşağıdaki gibidir:

Mutlu Çalışanlar İşini Daha Fazla Dikkate Alır: Mutlu çalışanlar şirkete daha fazla önem verir ve şirket hedeflerini gerçekleştirmek için daha yüksek motivasyona sahiplerdir.

Mutlu Çalışanlar Daha Sadıktır: Gallup’un araştırmasına göre, mutlu çalışanların duygusal dayanıklılığı ve bir şirkette kalma süreleri daha yüksektir. Düşük bir personel değişim oranı ise şirketlerin işe alım ve yeni çalışanların eğitimi noktasında daha az zaman ve para harcaması anlamına gelir.

Mutlu Çalışanlar Daha Sağlıklıdır: İş ile ilgili olan davranış bozuklukları sadece çalışanın bağışıklık sistemini negatif etkilemekle kalmamakla birlikte, aynı zamanda şirketlere bu çalışanların devamlı izin kullanmasıyla ve işin aksamasıyla ekstra masraflar oluşturur. Örneğin, ağır depresyon çalışanlara normalden 20 kat daha fazla izin aldırmaktadır.

Mutluluk Daha Fazla Mutluluk Getirir: Mutluluk doğal olarak çoğalan bir yapıya sahiptir. Bir şirkette daha fazla mutlu çalışanın olması daha mutlu patronların olmasına ve böylelikle daha da fazla mutlu çalışanın olmasına yol açar. İşini severek yapan çalışanlar, diğerleri için rol model oluşturur. İşini seven müdürler, astlarını işlerinin onları da mutlu etmesi için cesaretlendirir.

Mutlu Çalışanlar Daha Fazla Risk Alır: Mutlu çalışanlar daha fazla hesaplanmış risk alırken, mutsuz çalışanlar risk almamayı tercih eder. Fırsatları yakalamak, pazardaki açıklıkları fark etmek ve onlar üzerine aksiyon almak işinden haz duyan çalışanların daha çok sergilediği davranışlardır.

Günümüzde bu nedenler dikkate alındığı ve çalışan mutluluğunun şirket verimine olan etkisine dikkat edildiği için, şirketlerde yeni bir pozisyon/departman ortaya çıkmaya başladı. Şirketlerde mutluluk departmanları kurulmaya veya Chief Happiness Officer (Mutluluk Başkanı) atanmaya başladı. Türkiye’de Defacto şirketi bu konuda öncü olarak çalışanların mutluluğunu artıracak uygulamalar geliştirmek üzere Mutluluk departmanının kurmuştur. Bu departmanın alacağı aksiyonlar, üreteceği uygulamalar ise her sene yapılan Çalışan Memnuniyeti Anketi’nin sonuçlarına göre belirlenmektedir.

Güncel hizmetlerimizden olan Çalışan Memnuniyeti anketleri anonim olması ve tüm bilgiler gizli kalarak bizler tarafından analiz edilip, ayrıntılı sonuçlar çıkarması nedeniyle, çalışan mutluluğunu artıracak olan hizmetleri belirlemekte ve güncellenmesinde pek çok firmaya yardımcı olmaktadır.

Unutmayalım ki, mutluluğunun anahtarı başarı değil, başarının anahtarı mutluluktur. Sevdiği işi yapan kişiler başarılı olacaktır.

Cansu Özman - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Kontrol Odağı Kuramı

Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...

İşe Alım Süreçlerinde Dikkat Edilecek Noktalar

Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...

İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu

Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...

İş Yaşamı Rotasyonunda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle diğer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iş rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...

İlginizi Çekebilir :

İşlerden Biraz Uzaklaşmak: Tatil

Tüm sene çalıştıktan sonra tatil yapmak bütün çalışanların özlemle beklediği bir şey. Tatil motivasyon unsuru. İşlerden biraz uzaklaşmak, sabahları geç ...

Çalışan Bağlılığı Oluşturmak İçin Yöneticiye Odaklanın!

Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz? Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından ...

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...

İK liderlerinin daha insani bir kurum yaratmalarının 6 Yolu

Tarihsel olarak iş stratejileri, üretim ve iş çıktısına odaklanmıştır. İnsan sermayesi amaca ulaştıran adımdan fazlası olarak görülmemiştir. Tim ...