Mutlu ve Verimli Çalışan
Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadır. Günümüzde popüler olan tezlerden biri çalışan mutluluğunun, verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olduğudur. İngiltere’deki Warwick Ünversitesi’nde yapılan bir araştırma çalışanların %12’sinin işindeki mutluluğunun verimliliğini olumlu yönde etkilediğini ve %10’nunsa işindeki mutsuzluğunun onu daha verimsiz yaptığını göstermektedir. Mutluluğun verimi artırmasındaki nedenler ise aşağıdaki gibidir:
Mutlu Çalışanlar İşini Daha Fazla Dikkate Alır: Mutlu çalışanlar şirkete daha fazla önem verir ve şirket hedeflerini gerçekleştirmek için daha yüksek motivasyona sahiplerdir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sadıktır: Gallup’un araştırmasına göre, mutlu çalışanların duygusal dayanıklılığı ve bir şirkette kalma süreleri daha yüksektir. Düşük bir personel değişim oranı ise şirketlerin işe alım ve yeni çalışanların eğitimi noktasında daha az zaman ve para harcaması anlamına gelir.
Mutlu Çalışanlar Daha Sağlıklıdır: İş ile ilgili olan davranış bozuklukları sadece çalışanın bağışıklık sistemini negatif etkilemekle kalmamakla birlikte, aynı zamanda şirketlere bu çalışanların devamlı izin kullanmasıyla ve işin aksamasıyla ekstra masraflar oluşturur. Örneğin, ağır depresyon çalışanlara normalden 20 kat daha fazla izin aldırmaktadır.
Mutluluk Daha Fazla Mutluluk Getirir: Mutluluk doğal olarak çoğalan bir yapıya sahiptir. Bir şirkette daha fazla mutlu çalışanın olması daha mutlu patronların olmasına ve böylelikle daha da fazla mutlu çalışanın olmasına yol açar. İşini severek yapan çalışanlar, diğerleri için rol model oluşturur. İşini seven müdürler, astlarını işlerinin onları da mutlu etmesi için cesaretlendirir.
Mutlu Çalışanlar Daha Fazla Risk Alır: Mutlu çalışanlar daha fazla hesaplanmış risk alırken, mutsuz çalışanlar risk almamayı tercih eder. Fırsatları yakalamak, pazardaki açıklıkları fark etmek ve onlar üzerine aksiyon almak işinden haz duyan çalışanların daha çok sergilediği davranışlardır.
Günümüzde bu nedenler dikkate alındığı ve çalışan mutluluğunun şirket verimine olan etkisine dikkat edildiği için, şirketlerde yeni bir pozisyon/departman ortaya çıkmaya başladı. Şirketlerde mutluluk departmanları kurulmaya veya Chief Happiness Officer (Mutluluk Başkanı) atanmaya başladı. Türkiye’de Defacto şirketi bu konuda öncü olarak çalışanların mutluluğunu artıracak uygulamalar geliştirmek üzere Mutluluk departmanının kurmuştur. Bu departmanın alacağı aksiyonlar, üreteceği uygulamalar ise her sene yapılan Çalışan Memnuniyeti Anketi’nin sonuçlarına göre belirlenmektedir.
Güncel hizmetlerimizden olan Çalışan Memnuniyeti anketleri anonim olması ve tüm bilgiler gizli kalarak bizler tarafından analiz edilip, ayrıntılı sonuçlar çıkarması nedeniyle, çalışan mutluluğunu artıracak olan hizmetleri belirlemekte ve güncellenmesinde pek çok firmaya yardımcı olmaktadır.
Unutmayalım ki, mutluluğunun anahtarı başarı değil, başarının anahtarı mutluluktur. Sevdiği işi yapan kişiler başarılı olacaktır.
Cansu Özman - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini ...
Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden...
Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiği çok da bilinçli olmayan bir şekilde başladı. ...
İş doyumu, bireyin yaptığı işi ne kadar çok sevdiği ve işine karşı memnuniyet durumuyla ilgilidir. İşin özellikleri ve iş görenin istekleri arasındaki uyumdur ...
İlginizi Çekebilir :
Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...
Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki ...
İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...
Çalışan motivasyonu konusu dönemsel olarak çok farklı uygulamaları içeren; hassas ve diğer çevresel koşullara bağlı olarak değişken bir konu olması ...